Jeg har set.....
Fra : Kim L.

Dato : 05-12-02 20:05

Hej NG

Er der nogen der har teksten eller ved hvor man kan finde teksten til "Jeg
har set en rigtig negermand"

Kim

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-12-02 21:06

Kim L. wrote:
> Er der nogen der har teksten eller ved hvor man kan finde teksten til
> "Jeg har set en rigtig negermand"

Hej,

kan du bruge denne jeg lige fandt ;)

---
Jeg har mødt en rigtig pengemand
han fortalte han var kul grosser i Engeland,
da han tog mig på mit mellemgulv,
sagde han: "kan du mærke at jeg er fra Hul"?
jeg spurgte ham hvad er det dog for en,
den store skæve sjover mellem dine ben,
så lo han blot og sagde disse ord,
af ordene forstod jeg ikke spor.
I love you, I love you, ikke nu men nu,
men han ku', men han ku', men han ku'det sku'.
I love you, I love you, ikke nu men nu,
og jeg ønsker han ku'komme i mig nu!

Jeg har mødt en rigtig bedemand
og han satte skvulpen i mit skedevand,
siden fulgtes jeg med fyren hjem
og jeg studsede dengang han trak den frem.
Jeg spurgte ham, hvad er det dog for en,
den lille bitte sjover mellem dine ben,
så lo han blot og sagde så disse ord,
af ordene forstod jeg ikke spor.
Han lå li', han lå li', han lå liderlig
han var vant til kun en enkelt gang og nu fik han 10.
Han lå li', han lå li', han lå liderlig
og jeg gik før han fik smækket låget i.

Jeg har mødt en rigtig negermand
og en sådan chokoladefyr, den slikker man,
men desværre hjalp det ikke stort,
efter fire timer var den lige sort.
Jeg spurgte ham, hvad er det dog for en,
den store sorte sjover mellem dine ben,
så lo han blot og sagde disse ord,
af ordene forstod jeg ikke spor.
Sort som baj, sort som baj, sort som bolledej,
og det endte med han ikke kunne holde sig,
Sort som baj, sort som baj, og han gik før
han fik nået at bolle mig.
---

Eller:
<http://www.skoletjenesten.dk/TEATER/jeppe.pdf>

Det var lige det eneste jeg fandt med google.com ;)

/Mikael

Fra : Robert Eriksen

Dato : 06-12-02 11:16

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Hej,
>
> kan du bruge denne jeg lige fandt ;)

En hel del af den tekst kan jeg huske i brudstykker fra min barndom så nu
ved jeg ikke helt om jeg skal få et psykisk traume med tilbagevirkende
kraft eller om jeg skal være glad for mine åbensindede forældre.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 05-12-02 21:33

In dk.kultur.musik, Kim L. wrote:

> Er der nogen der har teksten eller ved hvor man kan finde teksten til "Jeg
> har set en rigtig negermand"

Nu Mikael var så venlig at komme med en alternativ version, synes jeg
også lige at jeg ville bidrage med denne, fra DIKU Revy/Sommerfest '02
(DIKU: Datalogisk Institut, Københavns Universitet):

Jeg har set en rigtig fysiker
Han havd' skæg og hår så langt som en musiker
Han var sikkert ikk' en rigtig mand
Han ligned' en der sku' ha buksevand
Jeg spurgte ham "Hvad er du da for en?
Hvorfor har du så tynde blege stankelben?
Kom du fra rummet? Hvem er mon din mor?"
Så lo han blot og sagde disse ord

Det er sandt, at I fandt en fysikmutant
Jeg har tragten med og hjernen sat i pant

Jeg har set en rigtig smart jurist
Gik i jakkesæt og spilled sej, det var sgu' trist
Det kan godt vær' han får mange pi'r
Men hans studiejob det er at ta' kopier
Hans hobby er at mishandle små dyr
Før han vil hjælpe nogen kræver han gebyr
Men det er også klart han er sadist
Det skal man være for at bli' jusrist

En jurist er så trist, han er AntiKrist
Gider nogen hente Max von XORcist?

Jeg har set en rigtig humanist
Han var knokleskæv og sikkert også kommunist
Så jeg spurgte ham hvad hans pensum var
og han kigged' op og gav mig dette svar:
Til sommer skal jeg op i Anders And
et nummer af Fantomet og en Superman
Og hvis en dag jeg vågner af min døs
Så bli'r jeg færdig og er arbejdsløs

Har meldt pas! Tigger hash! Lever kun på nas!
Når vi styrer verden (datalogerne, red.) får I alle gas!

Jeg er go', for jeg er datalog
Jeg har jakkesæt & slips & nye gummisko
Mine bumser fik lidt kirugi
Og nu er det mig som pigerne kan li'
I Rungsted lever jeg i sus og dus
Med Porsche, fast forbindelse og kæmpe hus
Jeg lever højt på Internet-trafik
Og tjener fedt på andre fjolsers klik

Jeg var fed, jeg var led, på succes jeg red
indtil sidste år da aktierne gik ned

Puha, den blev skrevet ind fra en bog... Det forklarer eventuelle
slåfejl. Nå anyways, her kommer den rigtige version (tror jeg nok, og
jeg ved ikke om det er den hele, for den er bare fundet på nettet):

JEG HAR SET EN RIGTIG NEGERMAND
OG HAN VAR SÅ SORT I HODET SOM EN TJÆRESPAND
OG HAN SAGDE SÅ MANGE MÆRKELIG TING
OG I NÆSEN HAVDE HAN EN KÆMPE RING

JEG SPURGTE HAM
HVAD ER DU DOG FOR EN
HVORFOR HAR DU FÅET SVÆRTE
OP AF DINE BEN
SÅ LO HAN BLOT OG SAGDE DISSE ORD
OG AF ORDENE FORSTOD JEG IKKE SPOR

--
Lars Stokholm

Fra : -V-

Dato : 06-12-02 02:27

"Lars Stokholm" <stokholm@diku.dk>:

> Jeg har set en rigtig fysiker
etc etc

> Jeg har set en rigtig smart jurist
etc etc

> Jeg har set en rigtig humanist
etc etc

> Jeg er go', for jeg er datalog

ROTFL!!!

Lars, killer stuff!!!

-V-

Fra : Gizmoduck

Dato : 10-12-02 03:45

On Thu, 5 Dec 2002 21:32:57 +0100, Lars Stokholm <stokholm@diku.dk>
wrote:

> [...]

>Så bli'r jeg færdig og er arbejdsløs
>
>Har meldt pas! Tigger hash! Lever kun på nas!
>Når vi styrer verden (datalogerne, red.) får I alle gas!

hov hov, så er vi heller ikke værre da hehe

sjove sager der, men var noget af teksten ikke lidt svær at få passet
ind efter melodien?

--

Gizmoduck

Keep on looking for the songs that make you feel
alive, for the songs that are not in the charts, but speak
directly to you. Because they will always be your company
for the rest of your life. And they will always make you
remember ... never forget ...

Fra : Lars Stokholm

Dato : 10-12-02 14:55

In dk.kultur.musik, Gizmoduck wrote:

[DIKU Revy/Sommerfest '02]

> hov hov, så er vi heller ikke værre da hehe

Hehe ;)

> sjove sager der, men var noget af teksten ikke lidt svær at få passet
> ind efter melodien?

Jo, med første øjekast, men det kan faktisk godt komme til at lyde
nogenlunde ordentligt. Specielt er den lidt svær med "Så jeg spurgte
ham hvad hans pensum var" hvor "spurgte" skal trækkes lidt ud, og "Og
hvis en dag jeg vågner af min døs" hvor "en" skal trækkes lidt ud.
Derudover har jeg ingen problemer ;)

--
Lars Stokholm

Fra : Gizmoduck

Dato : 11-12-02 10:48

On Tue, 10 Dec 2002 14:55:24 +0100, Lars Stokholm <stokholm@diku.dk>
wrote:

> [...]
>ham hvad hans pensum var" hvor "spurgte" skal trækkes lidt ud, og "Og
>hvis en dag jeg vågner af min døs" hvor "en" skal trækkes lidt ud.

det er nok bare fordi jeg er humanist så ;)

ej humanist uden en tone i livet, så er det lidt svært hehe, sjov
tekst :)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 11-12-02 15:47

In dk.kultur.musik, Gizmoduck wrote:

> det er nok bare fordi jeg er humanist så ;)

Pheuw! Lede humanist... Hehe.

> sjov tekst :)

Ja, den er rimeligt skæg :)

--
Lars Stokholm

Fra : Lars Stokholm

Dato : 11-12-02 15:47

In dk.kultur.musik, Gizmoduck wrote:

> det er nok bare fordi jeg er humanist så ;)

Pheuw! Lede humanist... Hehe.

> sjov tekst :)

Ja, den er rimeligt skæg :)

--