Ang pin2, puk1, puk2 kode og telmore/mobil~
Fra : spiritus

Dato : 04-03-01 22:46

???? 1:
Hej jeg har fået Telmore og har før haft Mobilix, mit problem er når jeg vil ændre
Pin2 koden inde på min mobil (Nokia 8210 med blåt lys :D grrrrr) så siger den
Pin2 Koden er blokeret, er det fordi jeg instaster en forkert pin2 kode, jeg bruger
den pin2 kode som jeg har fået oplyst i min mail fra telmore, kan det evt. ligge en
gamle pin2 kode fra mobilix på telefonen stadigvæk som jeg skal have oplyst at
mobilix.

???? 2:
I min mail fra telmore står der også en puk1 og puk2 kode, jeg ved godt at puk1
koden er til hvis man taster pin1 koden forkert ind 3 gange, men hvad er puk2
til??

???? 3:
Hvad er pin2 koden forresten til???

???? 4:
I den menu hvor jeg kan ændre password er der også et password kaldet
Sprrings-password, hvad er det, den er kun på 4 tegn?? er det puk2 koden???
eller har det noget med simlock at gøre og hvis, skal Mobilix så oplyse mig den
kode da jeg har været abb. i 6 md. , jeg har dog ikke prob. med at bruge min
telefon med telmore, men er bare nysgerrig :D

???? 5:
Dette Overlapper måske de andre, men hvordan ændre man puk1 og puk2
koden, eller kan den ikke ændres.

Håber der er nogle nokia/mobil eksperter der kan hjælpe.

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 04-03-01 22:28

> [...]
ligge en
> gamle pin2 kode fra mobilix på telefonen stadigvæk som jeg skal have

Jeg har selv lige fået Telmore (har også haft Mobilix, uden det dog betyder
noget)
Og der fik jeg : Pin1, og Pin2, Puk1 og Puk 2

> [...]
puk1
> koden er til hvis man taster pin1 koden forkert ind 3 gange, men hvad er

Den kan jeg ikke klare...

> ???? 3:
> Hvad er pin2 koden forresten til???

I min nokia 3310 skal man eks. bruge Pin2 til at lave om inde i
Opkaldsinfo... Noget med priser og lign.

> ???? 4:
> I den menu hvor jeg kan ændre password er der også et password kaldet
> Sprrings-password, hvad er det, den er kun på 4 tegn??
>er det puk2 koden???

Det ved jeg heller ikke lige hvad er, men jeg endnu aldrig været ude for at
skulle bruge min Puk 2 kode !

> [...]
min
> telefon med telmore, men er bare nysgerrig :D

Hvis du kan bruge dit Telmore kort i telefonen, så er den ihvertfald ikke
låst. Og ja så skal de give dig koden, gratis ! Men det har du jo nok ikke
noget at bruge til !

> ???? 5:
> Dette Overlapper måske de andre, men hvordan ændre man puk1 og puk2
> koden, eller kan den ikke ændres.

Jeg har ikke set på nogen telefonener at man har kunne ændre Puk koderne,
men måske tager jeg fejl.

> Håber der er nogle nokia/mobil eksperter der kan hjælpe.

Jeg er godnok ikke ekspert, men håber jeg har hjulpet bare lidt :)

--
Hilsen
Bjarke

Fra : Erik Einum

Dato : 04-03-01 23:22

spiritus <spiritus11@mail.com> skrev

Jeg poster en forklaring på de forskjellige kodene, så får jeg håpe det
hjelper, hvis ikke får du spørre etter å ha lest disse listene.

SIM-kortkodene:

PIN-kode: Den som du taster når du slår på telefonen, typisk 4-sifret. Kan
endres.
PIN2-kode: For å få adgang til visse menyer (som omhandler
nettverkstjenester e.l.) i telefonen, typisk 4-sifret. Kan endres.
PUK-kode: Den koden som må tastes inn hvis du har tastet feil PIN-kode tre
ganger. 8-sifret. Kan ikke endres. (Tastes denne feil ti ganger er
SIM-kortet låst, for evig og alltid!)
PUK2-kode: Tilsvarende kode for PIN2.

Telefonkodene:

Sikkerhetskode(Nokia)/SIM-kode(Bosch): En kode som sperrer enten minnet
eller telefonen hvis andre SIM-kort settes i. Nokia husker de fem siste
SIM-kortene. 5-sifret (Nokia), kan endres, den er 12345 som standard og
kan leses ut av telefonen med LogoManager. Denne koden er også til enkelte
menyer under Innstillinger (Nokia).
Tastaturlås-kode: På (eldre) Motorola kunne man låse tastaturet så man
måtte taste en 4-sifret kode for å låse det opp. Kan endres. Upraktisk å
bruke, da man faktisk måtte taste koden før man besvarte en samtale!!!

Mulig andre typer telefoner har andre/flere koder enn dette.

Unlock-koder (for låste telefoner) har jeg ikke tatt for meg.

///Mvh. EE