Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fujifilm FinePix S304 Zoom
Fra : Steen Hummelmose

Dato : 06-12-02 21:04

Jeg har endelig bestemt mig for at købe et digital kamera, og har i
den forbindelse fået kig på en Fujifilm FinePix S304 Zoom.
Er der nogen her i gruppen som kender den og som kan fortælle lidt
om kameraet, er det pengene værd eller skal jeg se efter noget andet?
På forhånd tak!

Mvh

Steen

Fra : Allan Henriksen

Dato : 07-12-02 17:32

Jeg tror den også bliver omtalt som FinePix 2800Z, og hvis det stemmer, så
har jeg købt den for ca. 2 måneder siden.
http://www.steves-digicams.com/2001_reviews/fuji2800.html

Jeg syntes rigtig godt om det, det er meget nemt at bruge og billederne
bliver pæne og klare i farve og kvalitet. Det eneste jeg har at udsætte på
den, er at når man tager billeder om aftenen, så er det til tider svært at
se motivet igemmen søgeren (hvori der sidder en lille LCD skærm). Når man
skal fokusere på sit motiv, så har søgeren en lille firkant, som så skal
pege på hvad man vil tage billede af, når man så fokusere på motivet og der
er noget som er tættere på, så kan kameraet til tider finde på at fokusere
på det som er tættere på, selvom man har fokuseret på det lidt længere væk.
Når man bruger de 6x zoom, skal man have en rolig hånd, men det kan et
stativ nemt løse, ellers bliver også disse billeder rigtig gode. Men som
sagt har jeg kun haft den i 2 måneder og har nok ikke lært den at kende
ordentlig endnu, så det med fokuseringen kan nok løses på en eller anden
måde. Jeg gav 3000kr for kameraet hos Japan-Foto i gågaden i Århus, jeg tror
nok de har flere.

Hvis du har nogle specifikke spørgsmål, så skrive endelig.
--
Allan Henriksen