Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
OT. Hvorfor må man ikke oplade samtidig?
Fra : Dennis

Dato : 06-12-02 20:27

Dette spørgsmål er nok lidt Off Topic men jeg prøver alligevel.

I forbindelsen med genopladelige batterier til kamera har jeg købt en GP
Powerbank 111 hvor der fulgte 4 1800 mAh batterier md. Det undrer mig lidt
at der ved siden af lå en "sikkerheds" maual hvori der står at man ikke må
:"oplade batterier med samme størrelse men forskellige kapacitet samtidigt."

Skal det virkelig forståes sådan at man ikke må oplade 4 batterier af gangen
men kun 2 af gangen og er der nogen der ved hvorfor det er sådan? Kan det
blive overophedet eller hvad?

MVH Dennis

Fra : Jack L.

Dato : 06-12-02 20:54

Dennis wrote:
> [...]
> mig lidt at der ved siden af lå en "sikkerheds" maual hvori der står
> at man ikke må :"oplade batterier med samme størrelse men forskellige

Måske får du mere hjælp i dk.teknik.elektronik? Dette er ikke nogen FUT.

--
Med venlig hilsen / Best regards,
Jack L.,

Fra : John

Dato : 06-12-02 21:17

"Dennis" <cfs11807sletdette@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
gangen
> men kun 2 af gangen og er der nogen der ved hvorfor det er sådan? Kan det

Næeh, du må gerne lade på fire batterier samtidigt, de skal blot have samme
kapacitet.
--
MVH
John K Hansen

Fra : Gunnar K

Dato : 06-12-02 21:44

Hej Dennis,

Det elektroniske ladningskontrol er kun dobbelt, det betyder at du skal lade
batterier i par, hvis jeres batterier er kun enkelte celler, og du bruger
dem ikke sammen, så er din 4X landningsapparat kun 2X, og du skal sikre at
de er hvert på sin ladningskontroller.

mvh,

Gunnar K

Fra : Dennis

Dato : 07-12-02 14:46

Jeg takker for alle svarene. Da jeg har 4 ens batterier kan jeg roligt sætte
dem alle til at lade samtidig. Jeg mente også det burde være sådan men man
kommer jo lidt i tvilv.

Endnu engang tak for svaret.

Dennis