Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Microdrive
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-12-02 14:13

Hej!

Jeg overvejer at købe et Microdrive til mit nye G3...

Helt billige er de jo ikke, men det må være rart ikke at skulle tænke
så meget på pladsen, men bare fyre løs.

Det ser ud til, at der følger en PCMCIA-adapter med, når man køber
Microdrives, og det er jo lækkert nok. Kan dette kort KUN bruges med
Microdrives, eller kan det også bruges til almindelige CF-kort (både
type I og II)?

PCMCIA-kortet, fylder det et eller to slots? Microdrive er jo type II,
og dermed tykkere end alm. kort, ikke?

Lad mig høre om jeres erfaringer - er det prisen værd?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Juletilbud for modtagere af nyhedsbrevet - resten af år 2002:
http://www.simlock.dk/nyheder.php

Fra : Michaelbs

Dato : 05-12-02 15:10

Hvor pokker har du støvet det G3 op?? og til hvilken pris??
spørger Michael misundeligt..

Jeg har købt 1gb microdrive til 215 euro, men mangler mit G3, som er udsolgt
all over....*suk*

Michael

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-12-02 15:22

Michaelbs skrev:

>Hvor pokker har du støvet det G3 op?? og til hvilken pris??
>spørger Michael misundeligt..
>
>Jeg har købt 1gb microdrive til 215 euro, men mangler mit G3, som er udsolgt
>all over....*suk*

Se mit svar i en anden tråd:

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 05-12-02 16:48

Lasse Hedegaard wrote:
> Hej!
>
> Jeg overvejer at købe et Microdrive til mit nye G3...

Efter alt hvad jeg har hørt fra mine bekendte som har G2 så er det en
god idé!

> Helt billige er de jo ikke, men det må være rart ikke at skulle tænke
> så meget på pladsen, men bare fyre løs.

præcis, og det går vist også hurtigere end det meste CF.

> [...]
> Microdrives, og det er jo lækkert nok. Kan dette kort KUN bruges med
> Microdrives, eller kan det også bruges til almindelige CF-kort (både

Jeg ved det ikke, men jeg har set en PCMCIA CF-adapter som også tog CF-kort.

på <http://www.apacer.com/product/flash/microdriver.htm> skriver de det
samme, men det tyder ikke på at man kan putte CF-I i...

Her kan man _ikke_ :
<http://www.itp.net/reviews/hardware/97731449748065.htm>

Til gengæld ser det i de følgende links ud til at CF-II stikket er
kompatibelt med (lig med halvdelen af) CF-I stikket:
<http://www.svenketel.de/02020100.htm>
<http://www.steves-digicams.com/wallet.html>

> PCMCIA-kortet, fylder det et eller to slots?

Et - på dem jeg har set.

> Microdrive er jo type II, og dermed tykkere end alm. kort, ikke?

Microdrive fylder det samme som et CF-II ja.

mvh

Jesper Brunholm

--
H.C. Andersen-Centret med nyt design: <http://www.andersen.sdu.dk/>
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - <http://www.phonixfolk.dk/>

Fra : Michaelbs

Dato : 05-12-02 17:45

Hvad er en PCMCIA-adapter??? er det bare en cardreader eller hvad??

Der fulgte ikke sådan en svend med til mit 215 euros 1gb Microdrive, men jeg
kunne for 15 euro have bestilt det. Det gjorde jeg ikke...det var måske en
fejl, eller hvad??

mvh Michael

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 05-12-02 21:19

Michaelbs wrote:

> Hvad er en PCMCIA-adapter??? er det bare en cardreader eller hvad??

en dims som man kan putte i PCMCIA-porten på sin bærbare.

(undskyld, men har du fulgt linksne i min post før du spurgte? )

> Der fulgte ikke sådan en svend med til mit 215 euros 1gb Microdrive,
> men jeg
> kunne for 15 euro have bestilt det. Det gjorde jeg ikke...det var måske en
> fejl, eller hvad??

kun hvis du er træt af ikke at kunne køre data til og fra MD'et og din
bærbare

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Michaelbs

Dato : 05-12-02 21:26

Jeg har ikke en bærbar....kun en stationær, så det var godt jeg ikke købte
PCMCIA'en med...

Fra : max

Dato : 05-12-02 17:06

> [...]
> og dermed tykkere end alm. kort, ikke?
>
> Lad mig høre om jeres erfaringer - er det prisen værd?

Jeg ved ikke hvordan Microdrivene fungerer på G3ern.. Men på
mit FujiS2 er det i nogle tests det hurgtigste medium, skrive/læse,
hurtigere
end samtlige CF kort, Lexar incl.. Men skide vær med det, prisen er
jo go - hvis Lasses 215 euro holder er det fantastisk.. Herfra kun de
varmeste
anbefalinger.. Nogle folk taler om æg - hehe.. ) max

Fra : William A. Husted, e~

Dato : 06-12-02 22:24

> [...]
> Microdrives, og det er jo lækkert nok. Kan dette kort KUN bruges med
> Microdrives, eller kan det også bruges til almindelige CF-kort (både

Jeg bruger med succes min PCMIA-adapter der fulgte med microdrivet til mine
cf-kort også. Så får man vupti en lille harddisk på f.eks. 128 Mb :)

> PCMCIA-kortet, fylder det et eller to slots? Microdrive er jo type II,
> og dermed tykkere end alm. kort, ikke?

Det fyldet 1 slot, så tykke er microdrive altså heller ikke.

> Lad mig høre om jeres erfaringer - er det prisen værd?

Ja, det er alle pengene værd. Det er hurtigt, der er masser af plads og så
bruger det ik meget mere strøm end cf-kort...Personligt har jeg ikke kunnet
registrere noget merforbrug.

Venligst
William A. Husted, eaid.dk