Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
førstegangs køb af digitalcamera
Fra : Alice Ravn

Dato : 05-12-02 22:39

Hej gruppe

Er der mon nogen her i gruppen der har lyst til at råde mig ?
Jeg skal for første gang købe et digitalcamera, og er usikker på
hvad jeg skal vælge.
Jeg har tænkt at det må koste ca. 3000-4000,-
- det skal kunne tage nogle gode nærbilleder,
- være enkel at betjene
-evt . vidioklip.
Vil det være for risikabelt at købe det på Grand Kanarie ?

Mange hilsner Alice

Fra : Michaelbs

Dato : 05-12-02 00:46

Ja, det er alt for risikabelt at købe på Grand Canarie. Fotoforhandlerne
dernede er fulde af fup og fiktive priser. Køb i stedet på online butikkerne
i EU. Det er billigere. Find ud af dine behov og sæt dig grundigt ind i
kameraudbuddet. http://www.dpreview.com/ er et fremragende sted for
kameratests osv.

mvh Michael

Fra : Henrik Hougaard

Dato : 05-12-02 23:19

> [...]
butikkerne
> i EU. Det er billigere. Find ud af dine behov og sæt dig grundigt ind i

Er der ikke noget med at det er en særlig afgiftsfri/skattefri zone dernede,
der gør elektronik-varer billigere?

Hvis man på forhånd har valgt mærke og model hjemmefra er det vel OK at
handler dernede, men der skal naturligvis pruttes om prisen.
--
Henrik Hougaard
email : fam.hougaard@nejtakstofanet.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 05-12-02 09:02

Alice Ravn wrote:

> Er der mon nogen her i gruppen der har lyst til at råde mig ?

Jeps - men vi vil helst ha at du er nået et langt stykke i
overvejelserne selv først, så vi ikke kommer til at "hjælpe forkert"

> [...]
> hvad jeg skal vælge.
> Jeg har tænkt at det må koste ca. 3000-4000,-
> - det skal kunne tage nogle gode nærbilleder,

Det er der ufatteligt mange kameraer der kan leve op til. Egentlig var
jeg lige ved at anbefale at du læser tilbage i gruppens gamle indlæg,
men det er vist noget tid siden at der er gennemgået
standard-problematikker, så:

Prøv at læse på specifikationer på en af forhandlersiderne på nettet, ha
i baghovedet at
* optisk zoom er godt, digital zoom er (ufatteligt tæt på) rent spild
* hvis du er vant til et analogt kamera af et givent mærke vil det nok
være lettere at betjene et digitalt kamera af samme mærke
* Du skal enten have lader med kameraet, eller det skal bruge
standard-batterier, og du skal så have genopladelige batterier med
oplader. Digicams bruger meget batteri, og bliver dyre i batterier hvis
ikke man kan genoplade.
* 2 megapixel er fint til mange af os, med de penge som du har at gøre
godt med skulle du nok kunne få 3. God objektivkvalitet og CCD (den ting
som sidder i kameraet og registrerer indkommende lys)-kvalitet er
vigtigere for gode billeder end en ekstra megapixel.
* jo længere blitzen sidder fra linsen, des større er chancen for
billeder uden røde øjne...
* små bitte kameraer er lækre og lette at have med, det udgør en lille
tyverisikring i sig selv at de kan ligge dybt i en lomme og vejer så
lidt så det er det de gør. Prisen er at knapperne sidder tæt og er små -
så prøv gerne at holde et par kameraer i hånden nede i Merlin/Fona inden
du beslutter hvad du vil købe (langt billigere) på nettet

Når du står med valget imellem to kameraer så søg tilbage i gruppen vha.
groups.google.com inden du spørger hvad der er bedst, men spørg bare i
gruppen igen hvis du har brug for mere debat om valget

> Vil det være for risikabelt at købe det på Grand Kanarie ?

Ja. Eller rettere: det ved jeg ikke, men jeg foretrækker at købe et sted
hvor jeg har mulighed for at få lavet garantireparationer om nødvendigt,
og hvor jeg kan henvende mig hvis der viser sig at være "QvupskiBest"
hardware indeni det kamerahus jeg har købt hvor der stod Nikon/Canon udenpå.

Venligst

Jesper Brunholm

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 05-12-02 17:58

"Alice Ravn" <ravn.fuglebakken@post.tele.dk> wrote in news:aslum4$cei$1
@news.cybercity.dk:

> Vil det være for risikabelt at købe det på Grand Kanarie ?

Ja - og ikke billigere end at købe i Tyskland eller et billigt sted i DK!

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP