Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
God idé v. køb af nyt kamera
Fra : Kasper Ø.

Dato : 04-12-02 22:23

Tjek http://www.shopman.dk faktisk billigere end www.edbpriser.dk

fra "Rabatten" på DR1

Kasper

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 04-12-02 22:43

On Wed, 4 Dec 2002 22:23:24 +0100, "Kasper Ø." <bil@jagt.dk> wrote:

>Tjek http://www.shopman.dk faktisk billigere end www.edbpriser.dk

Jeg er bare ikke helt varm på, at de ikke er modtageren på en
reklamation eller garantireperation. Varen skal istedet sendes til
forhandleren i udlandet (som jeg læser deres betingelser).

Men jo, der er da et par hundrede at spare på de billige kameraer.

Fra : Alex Linaa

Dato : 04-12-02 23:31

"Brian B. Christensen" <not@for.public> skrev i en meddelelse

> [...]
> forhandleren i udlandet (som jeg læser deres betingelser).
>
> Men jo, der er da et par hundrede at spare på de billige kameraer.

Jeg tror man gør klogt i at sammenligne med andre priser også:

Olympus E20P:

Shopman: 15.442 + fragt
D24net.de: 11.280 + fragt
Edbpriser: 13.500 + fragt

Der er ingen vej uden om selv at finde den bedste pris.

vh
Alex Linaa

Fra : Bengtsen

Dato : 05-12-02 10:47

> D24net.de: 11.280 + fragt
> vh
> Alex Linaa

Har du den komplette adresse på denne forhandler ?

mvh. Steen

Fra : Alex Linaa

Dato : 05-12-02 14:08

"Bengtsen" <s.m.bengtsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Har du den komplette adresse på denne forhandler ?

http://www.dnet24.de (tastefejl i første omgang

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Kasper Ø.

Dato : 05-12-02 21:15

> Jeg tror man gør klogt i at sammenligne med andre priser også:
>
> Olympus E20P:
>
> Shopman: 15.442 + fragt
> D24net.de: 11.280 + fragt
> Edbpriser: 13.500 + fragt

Jeg sagde jo heller ikke at de var billigst, jeg kiggede på 2 kameraer og
shopman var billigere end edbpriser.

Jeg har dog ikke gidet at læse noget om reklamation, men man skal nok passe
på hvis det er korrekt at man ikke kan reklamere til dem. Jeg mener bare at
i flg. Købeloven kan en importør ikke frasige sig reklamationer (det
forudsættes at man køber via shopman IKKE at de blot formidler en kontakt
til en udenlandsk forhandler), det er så importørens problem at gå videre
til (regres på fagsprog) producenten og kræve penge/kamera af dem.

Kasper

Fra : Kasper Ø.

Dato : 05-12-02 21:31

> [...]
> til en udenlandsk forhandler), det er så importørens problem at gå videre
> til (regres på fagsprog) producenten og kræve penge/kamera af dem.

Læste lige i Købeloven, tror jeg blandede nogle andre love sammen.
Umiddelbart kan man kun gå til en mellemhandler såfremt denne har påtaget
sig ansvaret for reklamationerne (jeg er ikke jurist).

Kasper

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-12-02 23:32

Kasper Ø. skrev:

>Tjek http://www.shopman.dk faktisk billigere end www.edbpriser.dk

Jeg sad selv og ærgrede mig en smule. Jeg har været inde og hente mit
Canon Powershot G3 idag, og ser der er 700,- at spare ved at købe
gennem Shopman.

Dog virker det til, at det er udenlandske produkter man får - altså
uden dansk manual osv.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Juletilbud for modtagere af nyhedsbrevet - resten af år 2002:
http://www.simlock.dk/nyheder.php

Fra : Michaelbs

Dato : 05-12-02 11:28

kære Lasse

Hvor i alverden har du været henne og hente dit G3?? Jeg har forgæves søgt
at få fingre i det kamera i måneder nu...???

mvh Michael

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-12-02 13:40

Michaelbs skrev:

>Hvor i alverden har du været henne og hente dit G3?? Jeg har forgæves søgt
>at få fingre i det kamera i måneder nu...?

www.digital4u.dk

Jeg bestilte det d. 27. november, og de ringede i går formiddags...
Jeg hentede det selv i butikken - det koster dog besynderligt nok 28,-
?!

De var oven i hatten kun 2,- dyrere end det billigste sted jeg kunne
finde det (i Danmark).