Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Aldis Medion 5995 4 MP digicam
Fra : Andersen

Dato : 04-12-02 18:16

Har lige hentet et i dag trods flere udsagn om
at det var et dårligt kamera. Nogen mente dog
at det var et ok kamera.
Nu har jeg skudt den første snes billeder, og
finder kvaliteten kanon (specielt til prisen).
Jeg kører endda ikke på fulde 4 MP men på
ca. 3 MP og det er alt rigeligt. Tog et billede
af konen på ca 2 meters afstand og havde
zoomet ind så hele hovedet fyldte billedet ud.
Ved ganske alm. visning i ACDSee kunne
jeg zoome yderligere ind så man kunne se
de små dun på kinden (stod knivskarpt).

2 punkter har jeg dog fundet

*Man kan ikke oplade batterierne mens
de sidder i.
*Har ikke fundet muligheden for at nul-
stille tælleværket.

Zummazumarum er jeg en glad mand
der lige har fået et kanon godt digicam
(til prisen)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-12-02 18:29

In article <asld8d$sgavh$1@ID-152860.news.dfncis.de>, Andersen wrote:
> [...]
> Nu har jeg skudt den første snes billeder, og
> finder kvaliteten kanon (specielt til prisen).
> Jeg kører endda ikke på fulde 4 MP men på

Faktisk bedre, da de 4 Mpixel så skaleres ned til
3Mpix, og du dermed har flere information at danne
billedet fra. Kan evt. hjælpe på den manglende skarphed
der eller er klager over.

3 Mpixel er det 2000 x 1500 pixels ?

Fra : Andersen

Dato : 04-12-02 20:08

meddelelse
> 3 Mpixel er det 2000 x 1500 pixels ?

Det er 1600x1200.
Hold da kæ.. det er vel egentlig kun 2 MP
og 120 billeder på et kort i den kvali....wow.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-12-02 07:40

In article <asljrm$ridnc$1@ID-152860.news.dfncis.de>, Andersen wrote:
> "Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> skrev i en
> meddelelse
>>
> Det er 1600x1200.
> Hold da kæ.. det er vel egentlig kun 2 MP
> og 120 billeder på et kort i den kvali....wow.

Det er en af grundene til at gruppen siger at du ville
være lige så godt stillet med et godt 2 mpixel i samme
prisleje. Men det er selvfølgelig ikke så godt i pralekonkurrencer :)

Fra : Andersen

Dato : 05-12-02 12:06

meddelelse news:slrnautt6r.tr.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...
> Det er en af grundene til at gruppen siger at du ville
> være lige så godt stillet med et godt 2 mpixel i samme
> prisleje. Men det er selvfølgelig ikke så godt i pralekonkurrencer :)

Pralekonkurrence var nu ikke årsagen til købet af et 4 MP cam.
Det var et råd fra en fotohandler om at købe min. et 3MP cam
hvis jeg ville lave billeder som skulle forstørres MEGET op,
og det er netop grunden til mit køb af ovennævnte.
Tilhverdag vil jeg fortsætte i 2MP, men når jeg skal lave et
billede som jeg ved skal forstørres, ja så hedder det 4MP.
Jeg var bare overrasket over dets formåen, specielt set i lyset
af at jeg lige har haft et 3MP digicam som selv ved bedste
indstilling ikke kunne formå det jeg nu kan i 2 MP. Men det
er jo igen noget med kvaliteten (som jeg troede var ok med
det forrige).

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-12-02 16:44

In article <asnbvu$t434s$1@ID-152860.news.dfncis.de>, Andersen wrote:
> [...]
> indstilling ikke kunne formå det jeg nu kan i 2 MP. Men det
> er jo igen noget med kvaliteten (som jeg troede var ok med

Så har dit gamle 3 MP ikke været specielt godt. Billedet af din
søn har det problem (udover rødt og hvidt øje), at det ikke
er 100% skarpt noget sted i fokus. Mit Powershot A20 leverer
et lidt bedre resulat.

Med hensyn til at få billeder ud i stor størrelse, så har jeg printet
en del billeder i 1600x1200 på A4 papir (ikke fotopapir), og kvaliteten
er er absolut acceptabel. Og jeg vil tro at rigtig online fremkaldelse
vil give endnu bedre resultat.

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 04-12-02 18:52

Jeg ville blive glad hvis du ville lægge nogle billeder ud på en side på
nettet, evt. mail dem til mig, så kan jeg lægge dem ud hvis du ønsker det.

// Troels

Fra : Alex W

Dato : 04-12-02 19:57

Da jeg stod i lære som fotograf var vi (alle lærlingene) "kamera-tossede" og
gik vildt op i om det skulle være 6x6 - 6-7 eller "kun" være 24x36 og hvad
grej vi skulle vælge.
Ind kom en gammel rotte i faget og brugte et foto app. til "en hund"
fotograferede en aftenstemning som fik alle til at holde mund.
Kameraet som fyren brugte var et gammelt Agfa som ikke kunne tegne helt
skarpt og som vi andre morede os over, lige indtil vi så resultatet.

At fotografere er at bringe en oplevelse eller et indtryk videre.

En god fotograf, prof. eller ej, som kender sit kamera og de begrænsninger
som det må have, kan fuldt ud udnytte det til at frembringe fantastiske
billeder.

/Alex

Fra : Andersen

Dato : 04-12-02 20:10

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville blive glad hvis du ville lægge nogle billeder ud på en side på
> nettet, evt. mail dem til mig, så kan jeg lægge dem ud hvis du ønsker det.

Nu går konen nok ikke lige med til at få sit billede på nettet, så jeg ser
lige
at få skudt et andet billede.
Hvis jeg kan få mine arme ned

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 04-12-02 20:14

> Nu går konen nok ikke lige med til at få sit billede på nettet, så jeg ser
> lige
> at få skudt et andet billede.

Det ville gøre mig MEGET MEGET glad... Gerne en del - vil overbevise den
gamle om hvor godt et kamera det er ;) bare hold det i de 3 MP, du siger det
ser godt ud :)

// Troels

Fra : Andersen

Dato : 04-12-02 20:23

> Det ville gøre mig MEGET MEGET glad... Gerne en del - vil overbevise den
> gamle om hvor godt et kamera det er ;) bare hold det i de 3 MP, du siger
det
> ser godt ud :)

Fandt et andet et af sønnike som er godt træt, beskidt og snottet
efter en hård dag i kindergarden.

http://www.loevera.dk/traette%20mads.jpg

der kan man dælme også zoome godt ind i detaljerne.
Smutter igen, mine arme kan ikke holdes nede længere.

Fra : Michaelbs

Dato : 05-12-02 00:49

jamen til lykke da. Du har fået et kamera der gør dig lykkelig. Det er da
skønt...så hvad er spørgsmålet egentlig??
mvh Michael

Fra : Peter Loumann

Dato : 05-12-02 01:40

On Thu, 5 Dec 2002 00:49:13 +0100, "Michaelbs"
<michaelschou@oncable.dk> wrote:

>Du har fået et kamera der gør dig lykkelig. Det er da
>skønt...

Enig

>så hvad er spørgsmålet egentlig??

Øhh - det her forum er ikke kun til spørgsmål og svar. Man må gerne
gerne dele (ud af) sine erfaringer her.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Michaelbs

Dato : 05-12-02 11:42

> Øhh - det her forum er ikke kun til spørgsmål og svar. Man må gerne
> gerne dele (ud af) sine erfaringer her.
>
> --
> hilsen pl
> http://huse-i-naestved.dk

Ups...point taken...sorry
Så lad mig sige det sådan: Jeg deler gerne Medionejerens glæde over hans
kamera...jeg synes bare tit indlæggene handler om hvorvidt det nu også er
legitimt at være glad for lige netop det kamera. Selvfølgelig er det det. Er
du tilfreds med kameraet og det brug og kvaliteten af billederne, så er det
da ovenud skønt.
Jeg kunne aldrig selv drømme om at købe det.
mvh Michael

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 05-12-02 16:20

Andersen wrote:
> Har lige hentet et i dag trods flere udsagn om
> at det var et dårligt kamera. Nogen mente dog
> at det var et ok kamera.

Ja - og vi har da også set en flok ok Medion-billeder herinde

> 2 punkter har jeg dog fundet
>
> *Man kan ikke oplade batterierne mens
> de sidder i.

Til gengæld får man genopladelige 1800 mah batterier og oplader med -
det er bedre end jeg havde forventet.

> *Har ikke fundet muligheden for at nul-
> stille tælleværket.

Lad være - jeg kender ikke nogen som ikke har græmmet sig over at havde
gjort det

Jeg har lige set omtalte kamera hos min fagotlærer idag, og jeg må
erkende at
* dets knapper var langt lettere og rarere at betjene end jeg havde
troet ud fra det jeg har læst på nettet

* dets LCD display bagpå er langt ringere end jeg havde troet. Da det
også bruges til betjeningsmenu, og en stor del af min fordel ved et
kamera er at have et rimeligt billede af hvilket billede jeg tager,
ville det være et væsentligt problem for mig som ejer af kameraet.

Jeg vil dog på ingen måde udelukke at man - hvis man ikke er blevet
forvent med et andet LCD-display først - kan have det fint med det.

Jeg ville stadig vælge mit Canon A40 med 2megapixel fremfor
Medion-kameraet (det er vist samme prislag)

Venligst

Jesper Brunholm

--
H.C. Andersen-Centret med nyt design: <http://www.andersen.sdu.dk/>
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - <http://www.phonixfolk.dk/>

Fra : Andersen

Dato : 05-12-02 19:03

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse

> Lad være - jeg kender ikke nogen som ikke har græmmet sig over at havde
> gjort det

Hvorfor det ????

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 05-12-02 21:24

Andersen wrote:

> "Jesper Brunholm" skrev i en meddelelse

> Hvorfor det ????

fordi der er en del kameraer hvor man kan nulstille, men ikke nogen hvor
man kan få den til at begynde fra et defineret nummer, så man mister den
ret fede fidus det er at have et unikt arkivnummer på alle billeder når
man begynder forfra

Det kommer selvfølgeligt ret meget an på hvordan man gemmer og sorterer
sine billeder, men jeg har mødt en del som synes at unik nummerering er
praktisk.

mvh

Jesper Brunholm