tynd mave
Fra : fudge

Dato : 05-12-02 15:58

Hej, jeg har en kat/killing og den er begyndt at få tynd mave hvad kan jeg
gøre?

Fra : Helle

Dato : 05-12-02 16:07

> Hej, jeg har en kat/killing og den er begyndt at få tynd mave hvad kan jeg
> gøre?

Hejsa.
Har du nogen ide om hvorfor den har fået tynd mave? kan det være noget
foder? stress? eller? Jeg vil råde dig til at give killingen godt tørfoder
og ikke alt for meget menneskemad og skift med foder - skiften rundt i foder
kan slå små missemaver i stykker og det kan godt være svært at genoprette.
Du kan give den 1-2 spsk. youghurt naturel, A38 ell. om dagen i et par dage
og se om det hjælper. Surmælksprodukter kan ofte rette op på det. Hvis ikke
de virker så prøv med lidt skånekost, dvs, kogt kylling, ærter ell. Virker
det heller ikke, så prøv tage kontakt til dyrlægen. Jeg vil tro at dyrlægen
giver dig en Zoolac kur som du skal give en uges tid et par gange om dagen.
Det er en flydende pasta som der som regel ikke er problemer med at få
katten til at spise - tværtimod! De elsker det!
Har du givet en ormekur evt.? Dermed ikke ment at du skal proppe alverdens
ting i den lille kat - prøv med en ting af gangen og se om der sker ændring
i dens afføring men et råd som er guld værd:
Skift ikke foder - giv kattemad og ikke menneskemad!

Mvh Helle

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-12-02 18:58

In article <3def8039$0$71616$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Helle
<krammemusen@hotmail.com> wrote:

> Jeg vil tro at dyrlægen
> giver dig en Zoolac kur som du skal give en uges tid et par gange om dagen.

Helt præcis starter man med at give en dobbelt dosis og så giver man en
dosis hver 6-8. time til symptomerne er væk. Med mindre katten også har
kvalme er det også min erfaring at de er vilde med stadset Det kan
købes hos dyrlægen og vist også på apoteket nogle steder og er helt
harmløst hvis det ikke virker. Men det virker ofte
Da mine killinger røg ind i en gang diarré i sin tid fik jeg desuden af
dyrlægen at vide at de skulle faste et døgn (svært at nænne med sådan
nogle små pus!) - og så fodres med kogt hvid fisk et par døgn. Hvis
ikke problemet var væk efter det par døgn skulle dyrlægen kontaktes
igen, killinger kommer hurtigt i væskemangel og kan ikke tåle at mangle
næring ret længe.
Men Helle har ret i, at hurtige foderskift er noget juks, der kan
smadre en killingemave. Ligeså kold mad.
Har du stueplanter, som katten kan have smagt på? Mange af vores
stueplanter er desværre mere eller mindre giftige for katte, og katten
ved ikke selv hvad den bør holde sig fra.
Som Helle skriver er orm også en mulighed, har missen "hævet" mave
eller er blinkhinderne fremme?
Måske du kunne fortælle noget mere?

Fra : fudge

Dato : 06-12-02 18:56

hej igen, Jeg har givet den hen halv orme kur pille for ca en mående siden
fodi den var så tynd. men den er stadig tynd og den spiser da alt det katte
mad den kan få. Det er da ikke noget bestemt billigt foder den får. Det er
købt inde ved miljø foder i viborg, det hedder meldgård nartur kat.
(tilskuds foder til katte)

Fra : Pia J

Dato : 06-12-02 21:20

"fudge" <fudge@oncable.dk> wrote in message news:3df10520$0$189

> (tilskuds foder til katte)

tilskud? Det lyder ikke som et fuldfoder, men noget den skal have ved siden
af?

:Pia

Fra : Denise

Dato : 06-12-02 21:27

"fudge" <fudge@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mad den kan få. Det er da ikke noget bestemt billigt foder den får. Det er
> købt inde ved miljø foder i viborg, det hedder meldgård nartur kat.

Har I ikke en dyrehandel, Bonnie, eller andet hvor I bor. De har masser af
det gode kattemad, som Hills, Iams, RC og hvad det ellers hedder. Der er
både våd og tørmad, og hvis I køber til killinger burde I nok kunne få
katten til at tage på. De fleste dyrlæger har også kattemad.
Hilsen Denise