hvad der dog skrives om !
Fra : Doggy

Dato : 04-03-01 21:33

Hej NG

Jeg har med stor interesse fulgt debatten i denne gruppe det sidste halve år
og der er nogle ting der slår mig.
Jeg har bemærket at hvergang der er en læser,der har formastet sig til at
skrive om feks. hvalpe til salg,så bliver vedkommende straks irettesat og
bedt om at flytte sit indlæg til en anden gruppe.(jeg er godt klar over det
med fundatsen) så det er måske på sin plads, MEN...
Jeg synes egentlig at der er mange andre indlæg.der kunne betegnes som
uvedkommende i en "hunde nyheds gruppe ".
Der er feks. for nylig skrevet en hel del indlæg omhandlende DAMP børn og
alle de problemer der følger med dette.Indlægget fortæller om en
problemfamilie skilsmisse m.m. Dette er selvfølgelig forfærdeligt for de
involverede,men det er da ikke noget emne for denne gruppe !!
De virker på mig som om, at bare man selv synes at emnet er relevant,så er
det iorden at diskutere det her.
Jeg synes også at det er den forkerte gruppe at annoncere i ,hvis man vil ud
at gå tur i Hareskoven ,det kan jo ikke være særligt spændende at læse om
,hvis man sidder i Nordjylland vel ?
Sådanne iøvrigt hyggelige forslag må kunne sendes via personlig mail og ikke
gennem en NG.

Jeg synes at man skal tænke mere over relevansen i ens emne og tænke over at
gruppen læses over hele landet og ikke bare i en snæver kreds.
Det er spændende at debattere om vores fælles interesse nemlig hundende,men
nogen gange synes jeg altså,at indlæggene bliver for personlige og dermed
uden relevans for andre læsere.

Er der andre der har det på samme måde eller er det bare mig ?

Hilsen

Merete

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-03-01 21:54

In article <97u8mj$9l6$1@news.inet.tele.dk>, "Doggy" <post@doggy.dk>
wrote:

> Er der andre der har det på samme måde eller er det bare mig ?

Det er bare dig, og du er forresten off-topic

Men helt ærlig, jeg synes der er forskel på at lade debatten "flyde", og
så at starte med at poste et off-topic indlæg - der blev jo ikke startet
med et indlæg om DAMP børn eller skilsmisser.

--
MVH
Martin Edlich

Mød Brotus på http://www.edlich.dk/vovsen/

Fra : Praxis

Dato : 05-03-01 10:15

*Rødmer let* Hvad betyder "Off-topic"???
Jeg er helt ny ang. nyhedsgrupper, men har da fået svaret på et par indlæg o
lign. Men jeg aner ikke hvad "Off-topic" betyder, og evt om jeg oxo er det

--
VH Praxis©

Fra : R. Ilsøe

Dato : 05-03-01 10:28

> *Rødmer let* Hvad betyder "Off-topic"???

Off-Topic betyder, at man snakker om andet end det gruppen er beregnet til.
Off-Topic bliver oftest forkortet til "OT"

Du kan læse en masse om det og meget andet på http://www.usenet.dk

Der står også beskrevet hvordan man "Quoter" (Citerer et indlæg, så det er
let at overskue for andre)

SVJV har du ikke lavet de store "bøffer" her inde, så klø du bare på og la'
vær' at lad dig slå ud af de få folk, der findes her på Usenet, der absolut
skal sable forlk ned fordi de laver en lille fejl. Dem kommer du nok til at
møde!

R. Ilsøe

Fra : Praxis

Dato : 05-03-01 13:00

Takker

--
VH Praxis©

Fra : Alex Linaa

Dato : 05-03-01 15:41

"Martin Edlich" <newsspam@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse

> Det er bare dig, og du er forresten off-topic

Når du så har konstateret det, er det kutyme at sætte FUT til
news:dk.admin.netikette, hvor en eventuel fortsættelse af en off-topic-debat
skal føres, og ikke her!

FUT dk.admin.netikette.

/Alex

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-03-01 18:57

In article <9808i3$lif$1@news.inet.tele.dk>,
"Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com> wrote:

> Når du så har konstateret det, er det kutyme at sætte FUT til
> news:dk.admin.netikette, hvor en eventuel fortsættelse af en off-topic-debat
> skal føres, og ikke her!

Pjat med dig, det er ikke netikkette der er problemet her og desuden er
der oprettet gruppe der er mere velegnet, som jeg så har sat fut til.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 05-03-01 19:53

> Pjat med dig, det er ikke netikkette der er problemet her og desuden er
> der oprettet gruppe der er mere velegnet, som jeg så har sat fut til.

Vov, vov, du, nu glemte du at skrive hviken gruppe du futtede til.

Shame on you!

I øvrigt så findes der mange grupper på usenet der er værre til at bryde
netiketten. Faktisk er denne gruppe og news:dk.fritid.bil de to grupper jeg
befinder mig bedst i, når det kommer til tonen og stemningen. Hyggelig, åben
og stemningsfuld.

R. Ilsøe

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-03-01 22:23

In article <sfRo6.36$yW.29417520@news.mobilixnet.dk>,
"R. Ilsøe" <gimze@ofir.dk> wrote:

> Vov, vov, du, nu glemte du at skrive hviken gruppe du futtede til.
>
> Shame on you!

Beklager min brøde (store_våde_øjne.jpg), gruppen hedder
dk.snak.off-topic.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Nina El Falaki

Dato : 06-03-01 08:15

Det må være fordi du har misset kattegruppen hihi

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Alex Linaa

Dato : 06-03-01 07:57

> Pjat med dig, det er ikke netikkette der er problemet her og desuden er
> der oprettet gruppe der er mere velegnet, som jeg så har sat fut til.

Du har ganske ret, det var helt og aldeles pjat.
Jeg skulle bare se hvad der skete når man irettesatte en netbetjent
Resultat = 3 yderligere off-topic-indlæg, og FUT der ikke respekteres. Flot!

/Alex

FUT: news:dk.admin.netikette (Som vist efterhånden må være den rette NG)

Fra : Verner

Dato : 07-03-01 18:27

>Jeg skulle bare se hvad der skete når man irettesatte en netbetjent

Hvordan bliver man egentlig sådan en dygtig Netbetjent ?

Bliver man udnævnt til det, eller er det bare noget selvbestaltet ?

Verner

Fra : Alex Linaa

Dato : 08-03-01 10:04

Verner wrote:

> Hvordan bliver man egentlig sådan en dygtig Netbetjent ?
>
> Bliver man udnævnt til det, eller er det bare noget selvbestaltet ?

Netbetjente er selvudråbte individer der kendetegnes ved, at deres indlæg i
værste fald fylder mange gange mere end det de brokker sig over i enhver
nyhedsgruppe. Du kan se en sørgelig samling af de værste af slagsen på
news:dk.admin.netikette, og ved samme lejlighed ved selvsyn konstatere
hvilke småting der har så stor en plads i deres liv.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Verner

Dato : 08-03-01 22:29

>Netbetjente er selvudråbte individer der kendetegnes ved, at deres indlæg i
>værste fald fylder mange gange mere end det de brokker sig over i enhver
>nyhedsgruppe.

Aha, det lyder som en rigtig stor opgave - og må da heldigvis fylde et
stort tomrum i deres liv !

Det er godt der er nogle der tager disse store opgaver alvorligt, så
vi andre rigtigt kan lære af dem !

Tak endnu engang..

mvh
Verner

Fra : R. Ilsøe

Dato : 04-03-01 21:57

<snipperi>
> [...]
> problemfamilie skilsmisse m.m. Dette er selvfølgelig forfærdeligt for de
> involverede,men det er da ikke noget emne for denne gruppe !!
<snippen igen>

Det har du ganske ret i. Jeg mener dog der er en lille forskel... salg af
hvalpe kommer tit som impulsive indlæg og henvisningerne synes jeg foregår
meget høfligt. Snakken om DAMP... Ja, ind i mellem går snakken jo bare og
indene man ser sig om er man ude i et OT indlæg. Oftest bliver de også
futtet til en mere relevant gruppe, men når OT-debatterne ikke tegner til at
blive videre lange, altså holder sig inden for ganske få indlæg, så mener
jeg ikke der er nogen grund til at futte dem. Det gør bare at nogen folk
skal til at abbonere på og hente en helt ny NG ned blot for at følge 2
indlæg.

> De virker på mig som om, at bare man selv synes at emnet er relevant,så er
> det iorden at diskutere det her.

Nej, det synes jeg ikke, men det kommer jo an på øjet der ser. Vi kan jo
også selv ælge hvilken indlæg vi vil læse. Ken jeg feks. se at en debat
drejer hen på noget der ikke er i min interesse, så stopper jeg med at læse
videre i tråden. For mig er det fint hvis der er andre der interesserer sig
for emnet.

> [...]
ud
> at gå tur i Hareskoven ,det kan jo ikke være særligt spændende at læse om

Jeg bor' i Sydjylland og har heller ikke mulighed for at gå tur' i
Hareskoven med de andre, men jeg synes det er i orden at de annoncerer med
det her inde. Det er trods alt en hygge-tur folk fra dette forum foretager
sig sammen og jeg finder det supert at de også har mulighed for at ses IRL.
Det er også sjovt at høre om deres tur!

> Sådanne iøvrigt hyggelige forslag må kunne sendes via personlig mail og
ikke
> gennem en NG.

Det er jo svært at huske at sende mail til alle, samt at vide hvem her i
gruppen der bor i nærheden af skoven. Det er jo også muligt der er nogen
smug-læsere med, der gerne vil tage del i en hygge-tur. De har så ingen
mulighed for det med mindre det bliver postet her i gruppen.

> Jeg synes at man skal tænke mere over relevansen i ens emne og tænke over
at
> gruppen læses over hele landet og ikke bare i en snæver kreds.

Evt. kunne vi sætte en lille hjemmeside op, der hører til denne gruppe. Den
kunne nogen af os så sætte et link til i vores signatur? hjemmesiden kan så
deles op i regioner samt en fælles-side. På regions-siderne kan vi så skrive
hvad der sker netop i den pågældende region og på fælles-siderne kan der
ligge så meget andet, -præsentationer af de forskellige skribenter mm. Det
er så op til de forskellige, at ta' et kik på siderne, om der er
arrangementer i nærheden af dem.

R. Ilsøe

Fra : Doggy

Dato : 04-03-01 22:53

..

> [...]
>arrangementer i nærheden af dem.
>
>R. Ilsøe
>
>Rigtig god ide,det med fælles og regionsider.

Hilsen Merete

Fra : M@rk

Dato : 05-03-01 09:42

Sun, 4 Mar 2001 21:33:12 +0100, berigede "Doggy" <post@doggy.dk>
dk.fritid.dyr.hund med:

> [...]
>bedt om at flytte sit indlæg til en anden gruppe.(jeg er godt klar over det
>med fundatsen) så det er måske på sin plads, MEN...

Det _er_ på sin plads - dette er en debatgruppe og ikke en
handelsgruppe.

Det giver ingen mening, at bruge meget mere tid på det, da indtil der
foreligger en fundatsændring, så er det sådan virkeligheden ser ud

> [...]
>problemfamilie skilsmisse m.m. Dette er selvfølgelig forfærdeligt for de
>involverede,men det er da ikke noget emne for denne gruppe !!

Du har som udgangspunkt ret, men "samtaler" har det med, at bringe andre
emner på bordet ......... og i en ideal verden, så ville det rigtige
være, at hoppe over i den korrekte gruppe. Problemet er imidlertid, at
de personer du har dialogen med, de følger måske ikke pågældende gruppe
- og derudover, så lever vi ikke i en ideal verden )

>De virker på mig som om, at bare man selv synes at emnet er relevant,så er
>det iorden at diskutere det her.

Er alle indlæg ikke styret af, hvilken gruppe afsenderen mener det hører
hjemme i?

>Jeg synes også at det er den forkerte gruppe at annoncere i ,hvis man vil ud
>at gå tur i Hareskoven ,det kan jo ikke være særligt spændende at læse om
>,hvis man sidder i Nordjylland vel ?

Du har da helt ret!

>Sådanne iøvrigt hyggelige forslag må kunne sendes via personlig mail og ikke
>gennem en NG.

Du har endnu en gang ret - men da jeg f.eks. ikke ved, at hvor alle
denne gruppes læsere sidder henne i landet, så er det du beder om
faktisk, at jeg sender en email til alle skribenter i gruppen og spørger
om de vil med - det kaldes så vidt jeg husker SPAM og er alt andet en
tilladt.

Omvendt kan jeg ikke forstå, at du har den holdning - specielt når jeg
kigger på nedenstående indlæg sendt af dig selv:

Date: Tue, 9 Jan 2001 23:42:46 +0100

   Hej Iben.

   vi har lige set dit indlæg om et blinkende halsbånd.

   Vi fremstiller halsbånd og liner med reflekser, som vi synes er
   noget bedre, idet de altid virker og ikke skal "tændes" først,
   men prøv selv at kikke på
   www.doggy.dk

   Med venlig hilsen

   Juno Products

   Merete

Du kunne med rette have sendt denne posting som email til "Iben" - men
har sikkert tænkt, at hvis du sendte den til gruppen, så ville flere få
glæde af dit svar ..............

Når jeg lige plukker denne besked fra dig ud, så skyldes det
udelukkende:

   Med venlig hilsen

   Juno Products

   Merete

og det faktum, at "Juno Products" er det samme som www.doggy.dk ))

>Jeg synes at man skal tænke mere over relevansen i ens emne og tænke over at
>gruppen læses over hele landet og ikke bare i en snæver kreds.

Helt enig - jeg må mener dog, at en hundetur for dk.fritid.dyr.hund's
brugere og deres hunde er temmelig relevant.

Skulle man ud i, at finde et andet sted til hundegåtursbeskeder, så
ville et bud være, at få oprettet dk.fritid.dyr.hund.opslag - meeeen,
jeg kan have min tvivl om, om Styregruppen (SG) vurdere at der er trafik
nok til dette.

>Det er spændende at debattere om vores fælles interesse nemlig hundende,men
>nogen gange synes jeg altså,at indlæggene bliver for personlige og dermed
>uden relevans for andre læsere.

Alle indlæg kan ikke være lige interessante for alle ))

>Er der andre der har det på samme måde eller er det bare mig ?

Hmmmm, hvad skal jeg nu svare til dette - på flere punkter er vi enige
og på nogle punkter har vi forskellige opfattelser ............. )

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : V. Iversen

Dato : 05-03-01 09:20

Doggy <post@doggy.dk> wrote in message
> [...]
det
> med fundatsen) så det er måske på sin plads, MEN...

Ja du har fuldstændig ret i dette stykke. Der er alt for mange der hænger
sig i fundatsen, som var det en bibel! Der er selvudråbte Netbetjente på
alle NG'er og deres indlæg fylder lige så meget og er lige så off topic, som
de staklers poster, de slagter ved enhver given lejlighed. Jeg ved godt at
der er grupper for dyre salg m.m. men det er da også nærliggende at poste et
salg i den gruppe, man er sikker på bliver læst af evt. interreserede. Hvis
ikke man er interreseret kan man jo bare springe posten over og så er den
ikke længere. Hvis der ligger 30 posts på denne gruppe, er der måske en
eller to der fanger min opmærksomhed. Resten bliver bare sprunget over og
markeres som læst når jeg forlader NG'en. Det tager mig så ca. 30 sekunder
at kigge disse poster ud melle alt det andet. Jeg ved godt at der er en
netetikette, som bør overholdes til en hvis grad, men hvis emnet bare dufter
af hund, er det fint for mig at den bliver postet her! Hvis man så bor i
Jylland, kan man jo bare springe de poster over, hvor folk foreslår at mødes
til fælles week-end tur. Et andet alternativ er, at stoppe hunden i bilen og
skynde sig til sjælland, for en frisk lille tur i den fine skov...