MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvordan sletter jeg dualboot?
Fra : MD

Dato : 06-12-02 18:42

Hej NG.

Jeg har lavet (for lang tid siden) dualboot mellem Win 98se og Win Xp Pro.
Men i erkendelse af, at jeg kun bruger XP, vil jeg gerne af med Win 98se -
hvordan gør jeg det?

MVH MD

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-12-02 19:55

"MD" <dalmoseNOSPAM@idraet.dk> skrev :

>Jeg har lavet (for lang tid siden) dualboot mellem Win 98se og Win Xp Pro.
>Men i erkendelse af, at jeg kun bruger XP, vil jeg gerne af med Win 98se -
>hvordan gør jeg det?

Start => kør => msconfig => boot.ini => slet linjen med Win 98

Fra : MD

Dato : 07-12-02 15:56

> Start => kør => msconfig => boot.ini => slet linjen med Win 98

Det kan jeg også sagtens (altså komme ind i den menu) men jeg kan ikke
slette den linie der hedder
Microsoft Windows.

Hvad gør jeg så?

MVH MD

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-12-02 16:26

"MD" <dalmoseNOSPAM@idraet.dk> skrev :

>Det kan jeg også sagtens (altså komme ind i den menu) men jeg kan ikke
>slette den linie der hedder
>Microsoft Windows.

Så skal du i roden af c:\ og finde boot.ini, fjerne
skrivebeskyttelsen og slette den der og så gemme.

Sørg for at du kan se alle filer.

Eller nemmere ved at gå ind msconfig, sørg for xp er default og
sæt tiden til 0, så fjerner du godt nok ikke dualboot, skjuler
den blot, her er også mindre risiko for at lave noget galt.

Fra : MD

Dato : 07-12-02 16:34

> Eller nemmere ved at gå ind msconfig, sørg for xp er default og
> sæt tiden til 0, så fjerner du godt nok ikke dualboot, skjuler
> den blot, her er også mindre risiko for at lave noget galt.

OK, men kan jeg så formatere det drev som win98 ligger på bagefter?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-12-02 16:51

"MD" <dalmoseNOSPAM@idraet.dk> skrev :

>OK, men kan jeg så formatere det drev som win98 ligger på bagefter?

Det skal du passe på med, for al bootinformation ligger på c:\,
hvor du også har win 98 (formoder jeg).

Så du vil ikke kunne boote op med din Windows XP.

Du kan så gøre det, at du booter op på din XP-cd og vælger
reparer, så skulle den gendanne boot.ini m.v.

Mere sikkert, er det at slette det meste på c:\ undtagen
boot.ini., ntldr, ntdetect.com og muligvis et par stykker mere.
Det er små filer, så lad dem være, de gør ingen skade.