MS Windows
briani 27239
Gemme et worddukument som ps-fil?
Fra : Jan Eliasen

Dato : 06-12-02 11:42

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-12-02 13:15

Jan Eliasen <jan@eliasen.dk> skrev :

>Kan man på nogen måde installere et eller andet plugin til office 2000
>således at man kan gemme sit dokument som en ps-fil? Eller er det for
>meget at forlange?

Jeg ved ikke engang lige, hvad en *.ps er, men der er meget
større chance for svar ved at spørge i de rigtige grupper, som er
news:dk.edb.tekst.ms-word eller

med venlig hilsen
Knud
--
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?
Du kan læse alt om de forskellige grupper på

Fra : Pico

Dato : 06-12-02 16:48

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Jeg ved ikke engang lige, hvad en *.ps er, men der er meget
> større chance for svar ved at spørge i de rigtige grupper, som er
> news:dk.edb.tekst.ms-word eller

..ps er en postscript fil, du kan åbne den med et grafikprogram eller
DTP-program der understøtter Postscript (f.eks. Adobe Pagemaker / Adobe
Photoshop).

En anden mulighed er at hælde den direkte i en printer der understøtter
Postscript.

Hentet fra Google søgning i News leveret af Thomas Hillup.
Pico

Fra : Kell Jørgensen

Dato : 07-12-02 09:56

Hej Jan

"Jan Eliasen" <jan@eliasen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan man på nogen måde installere et eller andet plugin til office 2000
> således at man kan gemme sit dokument som en ps-fil? Eller er det for

Installer en PostScript printer f.eks. Linotronic 330 (fotosætter) og
udskriv til fil.
Alt efter hvad du skal bruge den til, kan den evt. distilles med Acrobat til
en PDF
fil. Eller placeres i et grafisk program.
Med venlig hilsen / best regards
Proff Consult ApS - Kell Jørgensen
Baldersbuen 15 H - DK-2640 Hedehusene
Tlf.: +45 46 56 22 00 - Fax +45 46 56 22 15
www.proff-consult.dk - info@proff-consult.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-12-02 10:47

Jan Eliasen wrote :

> Kan man på nogen måde installere et eller andet plugin til office 2000
> således at man kan gemme sit dokument som en ps-fil? Eller er det for
> meget at forlange?

Hent en driver til en Adobe-printer på [1]. Jeg vælger normalt version
1.0.6 English. Når du så har et dokument du gerne vil have som .ps-fil,
så vælger du at bruge den printer og printer til fil. Den vil så gemme
en .prn-fil på din HD, og den omdøber du så til .ps . Du kan også tage
en hvilken som helst PS-printer fra den medfølgende liste af printere i
Windows. Jeg har bedst erfaringer med enten en HP-printer eller LexMark.

Hvis du skal bruge .ps-filerne til fx at inkludere i et LaTeX-dokument, så
kan du opleve at få problemer med "bounding-boxes" i de (EPS) filer du
laver, og så er du nødt til at vælge en anden printer. Jeg har dog ikke
haft problemer med Adobe-printerne.

http://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?product=44&platform=Windows

FUT: dk.edb.tekst (i mangel af bedre)

--