MS Windows
briani 27239
Windows98 vs 98se
Fra : Henrik Jepsen

Dato : 06-12-02 00:32

Hej NG...

Jeg har haft installeret mit gamle windows98, da jeg havde nogle gamle spil
som jeg gerne ville afvikle. Spillene virker nu også fint, men problemer er
at mit Soundblaster Audigy kort ikke virker uder 98. Den skriver at jeg
midst skal have 98se.

Lidt undren...

Hvad er forskellen på disse på udgaver?
Var 98 så fuld af fejl siden at der kort efter kom en 98se. Noget
grundlæggende med arkitekturen som var problemet måske?

Jeg har søgt efter links, artikler osv, men synes ikke lige jeg kan finde
frem til svaret.

--
Henrik Jepsen

Fra : 0nkel

Dato : 06-12-02 01:47

"Henrik Jepsen" <hjepsen@nork.auc.dk> wrote in message
> Hej NG...

> Hvad er forskellen på disse på udgaver?
> Var 98 så fuld af fejl siden at der kort efter kom en 98se. Noget
> grundlæggende med arkitekturen som var problemet måske?

Nej jeg mener at 98SE er 98 med service pack 1, solgt under et nyt og andet
navn for at gøre opmærksom på dette og måske endda score en lille
fortjeneste. Det var bestemt ikke alle der havde internet dengang, så 98SE
giver mening.

Du kan downloade alle updates så din 98 bliver fuldt tilsvarende 98SE.

> Jeg har søgt efter links, artikler osv, men synes ikke lige jeg kan finde
> frem til svaret.

Det har jeg så forsøgt at give, jeg er ikke 100 % sikker at det forholder
sig som beskrevet men nok nærmere rundt regnet 97,7673528946 % sikker, det
er noget tid siden jeg har haft fornøjensel af win98.

Fra : Peter Loumann

Dato : 06-12-02 01:53

On Fri, 6 Dec 2002 01:47:04 +0100, "0nkel" <0nkelCUTTHIS@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>fortjeneste. [...]
>Du kan downloade alle updates så din 98 bliver fuldt tilsvarende 98SE.

Det tror jeg ikke er helt rigtigt. Hvis jeg ike husker fejl er ICS
(deling af internet-forbindelse) en ting, man kunne få med 98se og
ikke med update ...

Der var vist også andet ...

--
hilsen pl