MS Windows
briani 27239
Kan ikke slette nyligt brugte filer
Fra : Carsten Witt

Dato : 05-12-02 23:32

Til stor irretation oplever jeg ofte, at man ikke kan slette en fil eller
mappei XP Pro, hvis man for nyligt har haft filen eller mappen åben.

Selv når man er logget på PC'en som administrator sker dette.

Hvad skyldes det og kan det udelukkes?

hilsen
Carsten

Fra : Pico

Dato : 06-12-02 16:52

Carsten Witt wrote:
> [...]
> åben.
>
> Selv når man er logget på PC'en som administrator sker dette.

Det er fordi der stadig er et program eller tjeneste der ikke er lukket
som henviser til filen/mappen.
Det er rigtigt det kan være møgiriterende, men prøv at lukke alt det
der har været brugt til filen/mappen, så lykkedes det som regel.
Pico

Fra : Carsten Witt

Dato : 07-12-02 00:08

Er der ikke et sted i XP hvor man kan gøre et eller andet...det har jo ikke
været der i ældre windows versione ?

carsten

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-12-02 04:28

"Carsten Witt" <do.not.reply@this.adress.com> skrev :

>Er der ikke et sted i XP hvor man kan gøre et eller andet...det har jo ikke
>været der i ældre windows versione ?

Det er en kendt fejl(?), at XP har svært ved at slippe filer uden
at man genstarter.

Hvis du Top/Windows Commander kan den ofte klare det eller en,
der klare det bedre er faktisk brænderprogrammet Nero, her har
jeg ikke oplevet at man ikke kan slette en fil.