MS Windows
briani 27239
2½ min for opstart af XP
Fra : Jimmi W.

Dato : 04-12-02 20:57

Hej Ng

Min computer tager en krig om at starte op, helt præcis 2½min. den bruger 1½
min der hvor der står Windows Xp pro og så en procedbar neden under.

Sådan har det ikke altid været, det er først efter jeg har formateret sidste
gang.

Min computer:
Via KT 133A
xp 1700+
512Mb ram

Håber at der er nogen som har nogle gode forslag.

MVH
Jimmi

Fra : Svend Emil

Dato : 04-12-02 21:31

> Håber at der er nogen som har nogle gode forslag.

Prøv at tøm Midlertidige Internetfiler.
Dernæst kunne det være en god ide at defragmenter.

Endvidere prøv at kører en virusscan, evt:
http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

Håber det vil hjælpe, det gjorde det i hvert fald da jeg gennemgik dette på
min fars gamle computer, den kører rigtig godt og stabilt nu, siger han.
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Michael Bach

Dato : 04-12-02 21:49

Ellers er der jo altid den gode gamle: Format c:\!!!

Michael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-12-02 22:40

Svend Emil wrote:
> Prøv at tøm Midlertidige Internetfiler.
> Dernæst kunne det være en god ide at defragmenter.
>
> Endvidere prøv at kører en virusscan, evt:
> <http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp>

Angive en fast IP-adresse kan også have sin betydning.

Har du Nvidia grafikkort siddende i?
Start -> Kør -> "services.msc" [Enter] -> Find linien "Nvidia
Driver Helper Service" og dobbeltklik på den -> Angiv starttypen
til "Manuelt" og tryk "Ok" og luk ned.

Så er der jo også Microsofts BootVis:
<http://shor.ter.dk/671101145>

/Mikael

Fra : Morten Larsen

Dato : 05-12-02 19:44

"Jimmi W." <jimmi1311@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Ng
>
> Min computer tager en krig om at starte op, helt præcis 2½min. den bruger

> min der hvor der står Windows Xp pro og så en procedbar neden under.

Min xp, er meget længe om at starte op når min scanner er tændt.
En parralel-port's ting, som først skal det ene og andet, før xp kører
videre.
Det virker som om at porten spærer for opstart, men jeg er ligeglad.
kan det være det ?

Morten

Fra : [DK]XoDeus

Dato : 06-12-02 07:21

Bootvis mennesker!
Det er Jeres svar til boottider på under 45 sekunder.
Kør bootvis engang hver 14 dag ( hvis du instellerer ting af og til)

Søg efter bootvis på www.microsoft.com
Eller find den her: www.neowin.net til højre næsten helt nederst!

//XoDeus

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-12-02 11:14

[DK]XoDeus wrote:
> Det er Jeres svar til boottider på under 45 sekunder.
> Kør bootvis engang hver 14 dag ( hvis du instellerer ting af og til)

Hvad sker der her?
Først taler du imod BootVis..

> Søg efter bootvis på www.microsoft.com
> Eller find den her: www.neowin.net til højre næsten helt nederst!

Og dernærst for.... Eller jeg gal på den?

Ja, jeg føler mig lidt truffet over dine udtalelser eftersom jeg er
den eneste der har nævnt BV, men jeg har dog givet 2 bedre
forslag inden...!

Måske forstår jeg bare din besked forkert!

/Mikael