MS Windows
briani 27239
Windows 98 problemer
Fra : Zodiax

Dato : 04-12-02 17:16

En bekendt har Windows 98 og ISDN.
Ret ofte når han skal på nettet, kommer den op og siger at password er
forkert.
Andre gange tilslutter den fint. Er der nogen der ved hvad det kan skyldes ?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-12-02 17:22

"Zodiax" <zodiax@jesspar*nospam*.dk> skrev i en meddelelse

> En bekendt har Windows 98 og ISDN.
> Ret ofte når han skal på nettet, kommer den op og siger at password er
> forkert.
> Andre gange tilslutter den fint. Er der nogen der ved hvad det kan skyldes
?

Hele internet og kommunikationsdelen i win98 er ganske fejlbehæftet. Dt
eneste du kan gøre er, at installere en ny win98se og så håbe på det bedste.
Sørg for, at alle programmer er opdateret. Hvis han samtidig har
officepakken installeret kan det også give anledning til problemer...

Claus

Fra : Karsten Jensen

Dato : 17-12-02 16:49

Hi Claus Tersgov, du skriver.

> [...]
> det bedste. Sørg for, at alle programmer er opdateret. Hvis han
> samtidig har officepakken installeret kan det også give anledning til

Det er ikke korrekt i mit tilfælde. Jeg kører stadigvæk win98 (ikke
engang win98se), og det har kørt ganske fremragende, lige fra mit 56k
modem, over ISDN i et par år, og nu ADSL i et års tid. Ingen som helst
problemer. Hvor har du ovenstående informationer fra?.

--
Karsten Jensen

Ved svar pr. email, fjern et.
When replying by email, remove one.

Fra : [DK]XoDeus

Dato : 06-12-02 07:19

Windows 98 er ikke en internet baseret OS.
Derfor anbefaler jeg et skift til win98SE eller senere, dog ikke ME.(min
egen anbefaling)
Har haft mange af disse problemer! Dem oplever man dog også på de ondre
OS'er engang imellem,
så helt fejlfri bliver du ikke! Det kan være fordi linierne er alt for
belastede.

//XoDeus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-12-02 00:32

"[DK]XoDeus" <mariuszc@tiscali.dk> skrev

> Derfor anbefaler jeg et skift til win98SE eller senere, dog ikke ME.(min
> egen anbefaling)

Jeg har haft ME kørende på fem maskiner nu i otte måneder. Det kører
*fremragende* og ikke een af maskinerne er gået ned i den periode....

De to af maskinerne er endda små maskiner 233 og 90 mhz

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 09-12-02 01:09

Claus Tersgov wrote:
> Jeg har haft ME kørende på fem maskiner nu i otte måneder. Det kører
> *fremragende* og ikke een af maskinerne er gået ned i den periode....

Alle de maskiner jeg har set køre med WinMe kører uden problemer
og her taler vi mindst en ti stykker, hvor imod Win98 og Win98se
vil jeg ikke anbefale.

mvh
Henning

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-12-02 23:14

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Alle de maskiner jeg har set køre med WinMe kører uden problemer
> og her taler vi mindst en ti stykker, hvor imod Win98 og Win98se
> vil jeg ikke anbefale.

Hvis der er tale om nyere hardware og ordentlige drivere, så er der intet
galt med 98se.

Jeg har også en maskine, der kører 98se, og også den kører upåklageligt.
Mange af fejlene, som opstår, skyldes desværre dårlig hardware samt dårlige
drivere...

Claus

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-12-02 00:00