MS Windows
briani 27239
Gemme (Vis > Detaljer)
Fra : Rasmus Zeuch

Dato : 04-12-02 16:58

Hej NG,

Jeg er lidt træt at at jeg i explorer vinduerne, tit skal slå vis Detaljer
til. Nogle gange skifter den
selv tilbage igen til "Store ikoner".

Er der ikke en måde, så man kan gemme det fast i alle mapper?

Mvh. Rasmus

Fra : Edmund

Dato : 04-12-02 17:07

Rasmus Zeuch wrote:
> [...]
> Detaljer til. Nogle gange skifter den
> selv tilbage igen til "Store ikoner".
>
> Er der ikke en måde, så man kan gemme det fast i alle mapper?

Gå ind i mappeindstillinger / vis anvend på alle mapper

--
Mvh Edmund

Fra : Ole C

Dato : 05-12-02 01:37

Edmund skrev blandt andet:

> Gå ind i mappeindstillinger / vis anvend på alle mapper

- og så kan Windows alligevel godt finde på at skifte til store ikoner.
Det er en fejl jeg havde håbet var blevet rettet i SP1 - men desværre.....

--
vh
Ole C

Fra : Edmund

Dato : 05-12-02 17:52

Ole C wrote:

> - og så kan Windows alligevel godt finde på at skifte til store
> ikoner. Det er en fejl jeg havde håbet var blevet rettet i SP1 - men
> desværre.....

Jeg kører med vis oversigt i XP home sp1 og det ændrer sig aldrig

--
Mvh Edmund

Fra : Rasmus Zeuch

Dato : 05-12-02 20:17

"Edmund" <edm@os.dk> skrev

> Gå ind i mappeindstillinger / vis anvend på alle mapper

Jeg have ikke en gang lagt mærke til den knap. den er da eller står nok.
men jeg kan bare ikke trykke på den, det er ligsom at den ikke er aktiv. Det
var da sært?

Mvh. Rasmus

Fra : Madsen

Dato : 08-12-02 02:31

Edmund skrev:

> Jeg kører med vis oversigt i XP home sp1 og det ændrer sig aldrig

Har du stillet XP til at åbne nye mapper i det samme vindue?
(standard-indstillingen).

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 08-12-02 06:17

Madsen wrote:

> Har du stillet XP til at åbne nye mapper i det samme vindue?
> (standard-indstillingen).

Ja, for den indstilling har jeg aldrig rodet med.

Jeg prøvede så lige at sætte den til at åbne mappe i separat vindue, men
det virker ikke hvis man har Mappe-visning slået til, altså stifindertræ
ude til venstre.
Og starter man stifinder med %SystemRoot%\explorer.exe /n,/e,c:\ får man
jo automatisk stifindertræ.

Jeg prøve så uden stifindertræ og fik den til at åbne nye vinduer, men
den blev ved med at vise detaljer.

Jeg ved så ikke om jeg er mere heldig med at visningerne bliver som jeg
har sat dem, fordi jeg kun bruger oversigt og detaljer
http://home20.inet.tele.dk/edworks/stifinder.png

--
Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 08-12-02 13:21

Edmund skrev:

> Jeg ved så ikke om jeg er mere heldig med at visningerne bliver
> som jeg har sat dem, fordi jeg kun bruger oversigt og detaljer
> http://home20.inet.tele.dk/edworks/stifinder.png

Problemet her er at WinXP ikke kan huske størrelsen og nogle gange
heller ikke visningen af mine mapper. Visningen har jeg stillet
til ikoner, men jeg kan snildt risikere at den lige pludselig viser
en tilfældig undermappe som thumbnails i stedet. Ret irriterende.
Det hjalp efter at jeg fik sat ikon-cachen op, men det sker stadig
at det kokser.

Jeg har stillet WinXP til at den skal åbne mapper i et nyt vindue.
Det har jeg altid kørt med i Windows.
Det er efter min mening irriterende at ikonerne ikke kan være
i vinduet når man f.eks. går ind i Denne Computer og derefter ind i
Kontrolpanelet. Det undgår man ved at lade den åbne i et nyt vindue
som er i en størrelse så alle ikonerne kan være der på een gang.
Det er så åbenbart det jeg bliver straffet for, for XP nægter at
huske hvor på skærmen jeg vil have Kontrolpanelet til at komme frem
og hvor stort vinduet skal være. Win2000 har derimod ikke problemer
med at huske det og jeg har heller ikke oplevet problemet i tidligere
versioner af Windows.

Madsen.