Sammenkobling af 2 xp'er
Fra : Jan Jensen

Dato : 05-12-02 21:40

Jer der nogen der kan give mig et skub vidre. Jeg har sammen koblet to pc
med et eternet. Nu er mit problem at jeg på maskine A: Begge maskiner vises
under netværksteder\arbejdsgrupper, men når jeg forsøger at gå ind på
maskine B får jeg beskeden at netværksstien ikke kan findes.

På maskine B kan jeg via Ip add. kalde maskine A op og gå ind i den men jeg
kan ikke finde den på dens navn.

NB når jeg ser på loggen skriver den advarseler omkring dhcp hændelse 1007,
jeg er i tvivl om dette er fejlen ? og igivet fald hvordan rettes den.

I Netværksdiagnosticering den Lykkes ud for forbindelsen men når man kikker
nærmer så står der DHCPServer = 255.255.255.255(Ugyldig IP-adresse).

På forhånd tak
Jan Jensen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-12-02 21:54

Jan Jensen wrote:
> [...]
> under netværksteder\arbejdsgrupper, men når jeg forsøger at
> gå ind på maskine B får jeg beskeden at netværksstien

Prøv at oprette maskine A som bruger på maskine B og
omvendt.

HUSK at bruge det samme brugernavn og password som
når der logges på det lokale Windows.

/Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-12-02 21:56

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Prøv at oprette maskine A som bruger på maskine B og
> omvendt.
>
> HUSK at bruge det samme brugernavn og password som
> når der logges på det lokale Windows.

Se evt. også her:
<http://www.motherboards.org/articlesd/how-to-guides/1190_1.html>

/Mikael

Fra : Jan Jensen

Dato : 05-12-02 22:38

Hej
Tak for et hurtigt svar..
Computerne hedder ikke det sammme er kontrolleret !! og jeg har prøvet at
lave mine adgangskode om på den en så de bliver ens for begge maskiner men
det har ikke hjulpet mig desvære

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3defbd5d$0$47052$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-12-02 23:02

Jan Jensen wrote:
> Computerne hedder ikke det sammme er kontrolleret !!

Æhh, okay!?!

> og jeg har prøvet at lave mine adgangskode om på den en så
> de bliver ens for begge maskiner men det har ikke hjulpet mig
> desvære

Det er heller ikke det du skal gøre.

- Gå ind i Kontrolpanelet og vælg "Brugerkonti".
- Her kan du se brugerne på PCen, tilføj den bruger som
der er på den anden PC (gøres på begge).
- HUSK adgangskoderne for de 2 identiske (på hver sin maskine)
er ens.

* Ovenstående kan udelukkende gøres, hvis du har slået
"Enkelt fildeling fra"

Sådan slåes "Enkelt fildeling" fra/til:
- Åben stifinder
- Gå op i menuen "Funktioner" og vælg "Mappeindstillinger"
- Vælg fanebladet "Vis" og tilføj eller fjerne fluebenet i
"Brug enkel fildeling..."

Læs evt. mere her:
<http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/using/howto/default.asp>

/Mikael

Fra : Aezay

Dato : 06-12-02 05:04

Køre du med dhcp eller fast ip og bruger i cross cable eller hub/switch?
Hvis du bruger fast ip så skal de ligge i samme subnet.

Anders Jakobsen