Hjælp søges - pleeeease
Fra : Jakob Nielsen

Dato : 05-12-02 15:34

Problem: 2 computere (der er kun dem) i netværk kan ikke se hinanden -
forbundet med switch (som er i form af en D-link 604 router)

- de kan derimod begge to på én gang komme på nettet (Dansk Kabel-TV)
- der er på begge PC'er installeret Win XP Pro
- netprotokollen er IPX/SPX/NetBios på dem begge

Hvad kan jeg gøre, for at pc'erne også kan komme til at se hinanden på
netværket ??

mvh
Jakob Nielsen

Fra : Lars Hessellund

Dato : 05-12-02 15:54

> Hvad kan jeg gøre, for at pc'erne også kan komme til at se hinanden på
> netværket ??

Kontroller at der ved en fejl ikke er blevet skrevet en ip-addresse og evt.
en netmaske ind manuelt.
Sørg for at de begge bruger samme arbejdsgruppe.
Sørg for at deaktiver evt. firewall eller at tillade de interne ip-adresser
i evt. firewalls.
Installer evt. IPX
/Lars

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-12-02 20:56

"Jakob Nielsen" <jakob@putandtake.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - netprotokollen er IPX/SPX/NetBios på dem begge
>
> Hvad kan jeg gøre, for at pc'erne også kan komme til at se hinanden på

Modsat det andet svar ville jeg:

Fjerne IPX/SPX/NetBios
og kun køre TCP/IP (med mindre din opkobling kræver de gamle protokoller)
Give PCerne fast IP adresse fx 192.168.1.2 og ="=.3
(="=.1 bruges nok af routeren)
Angiv de nødvendige DNS som du har fået af Kabel-TV
Meld PC'erne ind i samme arbejdsgruppe fx jacobnet
Give PC'erne forskellige navne fx PC1 og PC2

Kablerne skal IKKE være krydset (du kan dog bruge et krydset kabel hvis du
bruger upload porten).

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : jens

Dato : 11-12-02 14:14

en d604 mere ?
sidder de så i hver sin port på 604eren
er dhcp slået til, har bege dhcp adresser
er de begge i samme arbejdsgruppe,
er indgående forbindelser tilladt, og må klienten angive eget ip på xperne
er gæste kontoen aktiveret på begge xper
der er vist flere mulighedder......