internetforbindelse via central pc ??
Fra : ss

Dato : 04-12-02 10:21

Hej alle

Jeg har et problem vedr. oprettelse af et netværk. Vores ønske er en central
computer har forbindelse til internet via højhastighedsforbindelse og de
andre computere forbinder sig via denne.
Den centrale er med XP, to netkort og Norton firewall - der er en fast IP
adresse.
På det andet netkort forbindes til switch til de andre computere.

Vi kan godt se computerne på det interne net og forbindelsen til internet på
den centrale kører fint.
Vi kan ikke få forbindelse til internet fra de andre.

Vi har prøvet på MANGE måder at køre setup af netværksforbindelse under XP
hvor der er et punkt der hedder "De andre computere har forbindelse via
denne computer", men alligevel hjælper det ikke.

Er der nogen der har en god ide ?

Vh
Søren

Fra : Lars Hessellund

Dato : 04-12-02 10:31

Hmm.... firewall på XP?
/Lars

Fra : Søren

Dato : 04-12-02 13:38

"Lars Hessellund" <hessellund@c.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm.... firewall på XP?
> /Lars

Vi har forsgt at slå den fra, men det løser det ikke - er der andre ideer ?

Fra : jens

Dato : 11-12-02 13:24

kontroller at indgående forbindelser er tilladt på det interne kort på
delingspcèn OG tillad klienter at angive egne ipèr. og se på "slå tcp/ip
filtrering fra på kortet"
den skal have ip nr 192.168.0.1 giv de andre pcèr faste ipèr fra 0.10 til
0.60 og alle med netmasken 255255255192

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 04-12-02 14:18

ss wrote:

> [...]
> andre computere forbinder sig via denne.
> Den centrale er med XP, to netkort og Norton firewall - der er en fast IP

I win98 (jeg kender ikke meget til XP) skal man under windows installation i
tilføj/fjern programmer i kontrolpanelet, installere et program som hedder
"Deling af internetforbindelse"
Har du det installeret?

Elmer

Fra : Calle.

Dato : 04-12-02 14:24

ss wrote:
> [...]
> under XP hvor der er et punkt der hedder "De andre computere har
> forbindelse via denne computer", men alligevel hjælper det ikke.

det er ikke en god løsning, for det første SKAL den en pc altid være tændt
for at de andre kan komme på nettet. for det andet sløver det PCen når de
andre går igennem den og firewallen.
Køb hellere en router med indbygget switch, de kan få fra 500,- og op.

--
Automatik Mekaniker
Calle