Mozilla bøvl - e-mail lyd samt adresseboge~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 06-12-02 22:30

Efter at have brugt Mozilla 1.1a i en længere test periode, så er jeg
blevet så glad for den at jeg godt kunne tænker mig at bruge den fast
fremover, men:

hvordan får man den til at afspille en mail notification på samme måde
som Netscape 4.7X ? Her kan man vælge hvilken af lydene fra system
mappen, der skal afspilles, men det kan man ikke i Mozilla. Her ser det
ud til at man skal vælge en .wav fil...... Er det korrekt ?

hvordan får man sit adresse kartotek med over. Hvis man allerede har en
Netscape installeret, så nupper Mozilla automatisk en kopi af bookmarks
og mails, men ikke adressebogen. Hvordan gøres det ? Der er en import
funktion, men hvilken mappe/fil i Netscape skal importeres ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Peter Kragelund

Dato : 08-12-02 12:23

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote in message news:<1fmsjqv.907kq91f41x3eN%jesper@gylling.net>...
> Efter at have brugt Mozilla 1.1a i en længere test periode, så er jeg
> blevet så glad for den at jeg godt kunne tænker mig at bruge den fast
> fremover
Jeg bruger selv den nyeste (sikre) version 1.2, som kan hentes fra
versiontracker.

> [...]
> mappen, der skal afspilles, men det kan man ikke i Mozilla. Her ser det
> ud til at man skal vælge en .wav fil...... Er det korrekt ?
Det problem har jeg heller ikke selv løst endnu. Sorry...

> [...]
> og mails, men ikke adressebogen. Hvordan gøres det ? Der er en import
> funktion, men hvilken mappe/fil i Netscape skal importeres ?
To trin:
Åbn Netscape - åbn adressebogen - vælg export adress book file (eller
æble S) - gem adressebogen som tekstdokument (forslag: gem den på
desktop).
Åbn Mozilla - åbn adressebogen - vælg Import under Tools - vælg
adressbook - vælg tekstdokument - find din adressebogsfil (på
desktop).
Så skulle den være der. Der kan vist være et par små problemer med
nogle af kortene i adressebogen, men de rettes hurtigt.

Venlig hilsen
Peter Kragelund

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-12-02 17:42

Peter Kragelund <kragen1st@hotmail.com> wrote:

> [...]
> ud til at man skal vælge en .wav fil...... Er det korrekt ? Det problem
> har jeg heller ikke selv løst endnu. Sorry...

Jeg tror sgu ikke den kan det. Jeg har prøvet alt muligt og spurgt på en
mozilla news group...... Pis der røg dens chance for at blive min nye
ven som browser og e-mail klient.

> [...]
> vælg tekstdokument - find din adressebogsfil (på desktop). Så skulle den
> være der. Der kan vist være et par små problemer med nogle af kortene i

Det vil jeg lige prøve.

Tak.

-- Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/ ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am -
0.30 am CET

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 08-12-02 17:44

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> Jeg tror sgu ikke den kan det. Jeg har prøvet alt muligt og spurgt
> på en mozilla news group...... Pis der røg dens chance for at blive
> min nye ven som browser og e-mail klient.

Hvis Mozilla kun vil spise waw-filer, kan du så ikke bare konvertere
dne lyde og fodre den med waw-filer?

-j
(som foretrækker lydløs - på min mobi, såvel som på min rejseskrivemaskine)

--
Mennesker og maskiner i Bolivia
http://weblog.janus.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-12-02 18:32

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Hvis Mozilla kun vil spise waw-filer, kan du så ikke bare konvertere
> dne lyde og fodre den med waw-filer?

Jamen jeg har netop lavet min favorit e-mail lyd om til en wav-fil, men
det hjælper ikke en disse.

Pis det er ellers en totalt fed browser.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 08-12-02 18:34

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> Jamen jeg har netop lavet min favorit e-mail lyd om til en wav-fil,
> men det hjælper ikke en disse.

Hehe - det lyder som om, det er tilpas vigtigt yil at du må skrive en
mail til Mozillaholdet og true med, at du holder op med at bruge deres
browser, hvis de ikke snart implementerer din yndlings-lyd.

Har du set, at der er kommet dansk oversættelse til Mozilla 1.2.x.?

-j

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-12-02 18:38

> [...]

> mail til Mozillaholdet og true med, at du holder op med at bruge deres
> browser, hvis de ikke snart implementerer din yndlings-lyd.

Jamen jeg har også spurgt i en af mozillas news groups, men det hjalp
nada. Tror du bare man kan skrive til dem ?

> Har du set, at der er kommet dansk oversættelse til Mozilla 1.2.x.?

Næ, men jeg er tilhænger af engelske/amerikanske OS'er og allle mine
programmer er ligeledes US.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 08-12-02 19:02

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> Jamen jeg har også spurgt i en af mozillas news groups, men det
> hjalp nada. Tror du bare man kan skrive til dem ?

Jada. Hvis du er tilpas sikker på, at du har undersøgt
problemstillingen, skal du endelig give dem respons. Det er jo et
åbent projekt.

Her kam du læse om, hvordan Mozilla-folkene foretrækker at få respons:

http://www.mozilla.org/feedback.html

-j

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-12-02 19:18

> [...]

> åbent projekt.
>
> Her kam du læse om, hvordan Mozilla-folkene foretrækker at få respons:

Jeg ahr netop abonnemret på deres wishlist newsgroup. Nu må vi se ?!

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Peter Kiil

Dato : 08-12-02 21:11

in article 1fmvy3j.1nfwqitv7ywfcN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 08/12/02 18:31:

> Jamen jeg har netop lavet min favorit e-mail lyd om til en wav-fil, men
> det hjælper ikke en disse.
>
> Pis det er ellers en totalt fed browser.

Det er simpelthen dit successkriterie?

--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-12-02 21:46

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article 1fmvy3j.1nfwqitv7ywfcN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber

> Det er simpelthen dit successkriterie?

Ja, det er det - specielt fordi e-mail notification funktionen jo r der
- den virker bare ikke.

Jeg ahr længe brugt Netscape 4.7X til browser og mail backet up af
Internet Explorer, men IE er ganske enkelt markant langsommere end
Mozilla.

Jeg har også overvejet Eudora som mail program, men den kan ikke
importere adressebogen fra Netscape (ca. 400 adresser)

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Peter Kragelund

Dato : 08-12-02 22:37

[2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Jamen jeg har netop lavet min favorit e-mail lyd om til en wav-fil, men
> det hjælper ikke en disse.
>
> Pis det er ellers en totalt fed browser.
Nemlig!!!