iMac 450 DV Skræmprobs
Fra : Jesper Hauge Jensen

Dato : 06-12-02 18:03

Min iMac er pludselig begyndt at vise lyseblå lodrette striber når den
står på millioner af farver og der er lodrette grønne striber når den
står på 256 farver. Desuden er der en 2 cm lodret streg til højre for
curseren. Er der nogen der har en idé om hvad der er sket ?

Maskinen er købt fabriksny indenfor det sidste år, så en eller anden
form for garanti er der da heldigvis, hvis det skulle blive nødvendigt.

M.v.h.

Jesper

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 06-12-02 20:37

Skynd dig at indlevere til Apple-værksted. Jeg havde næsten lign.
problem, det var et eller andet kort der skulle skiftes - og senere et
videokabel inde i maskinen.

venlig hilsen

Martin

--
And don't forget to boogie

www.ammentorp.org

Fra : Jesper Hauge Jensen

Dato : 06-12-02 22:22

Det lyder dyrt, men det er sikkert en god idé. Det viser sige at jeg købte
iMac'en d. 20/11.2001, så det bliver af egen lomme. Tak for rådet !

M.v.h.

Jesper

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-12-02 22:54

In article <3DF114F0.3BF47AB2@c.dk>, Jesper Hauge Jensen <im@c.dk>
wrote:

> Det lyder dyrt, men det er sikkert en god idé. Det viser sige at jeg købte
> iMac'en d. 20/11.2001, så det bliver af egen lomme. Tak for rådet !

Det kan godt være at det er noget jeg har drømt, men jeg mener at fejl
på skærmkablet i visse iMac'er er en fejl der er anerkendt af Apple, og
derfor er underlagt udvidet garanti. Prøv at hør dem ad inden du hiver
muldvarpen frem. Apropos muldvarp, så skal den gerne være velvoksen hvis
du skal betale rep af egen lomme og fejlen ikke ligger i skærmkablet.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : [5220] Maciek

Dato : 07-12-02 11:51

> [...]

> Maskinen er købt fabriksny indenfor det sidste år, så en eller anden
> form for garanti er der da heldigvis, hvis det skulle blive nødvendigt.

Har du købt noget elektronik med en switchmode strømforsyning? Det er
sådan at fra en dårlig switchmode strømforsyning godt kan lukkes
højfrekvent støj ud på lysnettet. Noget som kan opfattes af billedrørs
skærme som lodrette streger, gerne fra et par mm, til et par centimeter.

mvh. Maciek

--
"I think that there is a world market for maybe five computers"
-Thomas Watson, chairman of IBM, in 1943

Fra : Jesper Hauge Jensen

Dato : 07-12-02 20:32

Hej

Tak for svarene. Jeg tror på og håber at Martin har ret. Jeg har ikke ændret
noget på min arbejdsplads længe, så det er nok ikke det.
iMac'en er købt i Electronic World i Viby, Århus og de er måske knap så
hjælpsomme som de nuværende autoriserede forhandlere ville være. Men jeg vil
da lige ad på mandag.

M.v.h.

Jesper

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 07-12-02 17:16

im@c.dk writes:
>Det lyder dyrt, men det er sikkert en god idé. Det viser sige at jeg købte
>iMac'en d. 20/11.2001, så det bliver af egen lomme. Tak for rådet !
>
>M.v.h.
>
>Jesper
Det er ikke sikkert, at de står lodret på det med skæringsdatoen. Det er
jo knapt 3 uger over. Jeg har en gang fået rep. gratis, en printer der var
gået 14 dage over tiden. Jeg er næsten sikker på at de kendte til fejlen,
så det bare var et uheld, at den ikke var røget inden for garantien. Det
var en bærbar printere og den bruger man jo ike så meget. Det var hos
Officeline på Åbouldevarden, De skal have ros, når det tilkommer dem,
sådan en enkelt gang i mellem

Det vil da også være en meget dårlig reklame for Apple T en iMac kun kan
holde 12 mdr.+21 dage.

Hilsen Hanne