Kan man styre afstanden efter et <H> tag m~
Fra : J

Dato : 04-03-01 20:14

Hej

Kan man styre afstanden efter et <H?> tag med CSS?

Jeg synes der bliver et lige lovligt stort mellemrum efterfølgende.

På forhånd tak!

Venlig hilsen Jes

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 04-03-01 21:23

"J" <davinci@mail.tele.dk> writes:

> Hej
>
> Kan man styre afstanden efter et <H?> tag med CSS?

Ja, lav noget i stil med:

h1,h2,h3,h4,h5,h6 {
margin-bottom: 0;
padding-bottom: 0;
}

Eventuelt kan du supplere med:

p.first {
margin-top: 0;
padding-top: 0;
}

overskrift.

Fra : Lars Nyberg

Dato : 04-03-01 22:25

"> > Kan man styre afstanden efter et <H?> tag med CSS?

> Ja, lav noget i stil med:
> h1,h2,h3,h4,h5,h6 {
> margin-bottom: 0;
> padding-bottom: 0;
> }

En lille suplerende bemærkning
Netscape 4.x kan ikke helt finde ud af dette. I stedet for at bruge de i css
angivne marginer tilføjer den dem til de standart marginer den selv har.
Eksempelvis vil en margin-bottom: 8px blive til 20px (defaultværdien) + 8px

Læs mere her: http://www.alistapart.com/stories/fear2/fear2_5.html

Lars

Fra : J

Dato : 05-03-01 08:40

Hvorfor er der overhovedet nogen der stadig bruger Netscape? - jeg synes
altid man læser om problemer med det program. *S*

Tak for tippet om margin bottom - det virker.

Venlig hilsen Jes

Fra : Niels Andersen

Dato : 05-03-01 10:02

"J" <davinci@mail.tele.dk> wrote in message
> Hvorfor er der overhovedet nogen der stadig bruger Netscape? - jeg synes
> altid man læser om problemer med det program. *S*

Det er fordi problemet tilsyneladende ligger hos html-udviklerne. De fleste
vælger at løse problemerne, i stedet for at lade problemerne gå ud over
deres besøgende. Så får Netscape4-brugerne illusionen af en OK browser.

Trist.

Mvh.

Niels Andersen

Fra : "Derly Lütken"

Dato : 05-03-01 14:34

I artikel <97vfq7$7pc$1@news.inet.tele.dk>, skrev "J"
<davinci@mail.tele.dk>:

> Hvorfor er der overhovedet nogen der stadig bruger Netscape? - jeg
> synes altid man læser om problemer med det program. *S*

Man kunne jo passende så spørge, hvorfor der overhovedet er nogen, der
bruger en browser, der ikke overholder vedtagne standarder, fx msie,
når der er så meget bøvl med, at den opfører sig anderledes end
html-standarderne foreskriver??

Hint: Vi er nogle (mange), der ikke vil lade os diktere af en ussel
lille softwareproducent, der ikke er istand til at levere software, der
er nået over, hvad andre seriøse sw-lwvwrandører kalder beta-stadiet

--
\\Derly
_____________________________

Fra : Flemming Riis

Dato : 05-03-01 15:08

On Mon, 05 Mar 2001 14:33:34 +0100, "Derly Lütken"
<derly@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Man kunne jo passende så spørge, hvorfor der overhovedet er nogen, der
>bruger en browser, der ikke overholder vedtagne standarder, fx msie,

Fordi de fleste brugere på godt/ondt nok hverken ved eller bekymrer
sig over hvad en internet std er.
Man kan håbe at den der skruer siderne sammen tænker lige på det,
bruger er nok rimelig ligeglade.

>når der er så meget bøvl med, at den opfører sig anderledes end
>html-standarderne foreskriver??

Fordi 95% ikke ved hvad en html std er

>Hint: Vi er nogle (mange), der ikke vil lade os diktere af en ussel
>lille softwareproducent, der ikke er istand til at levere software, der
>er nået over, hvad andre seriøse sw-lwvwrandører kalder beta-stadiet

AOL er da ikke så små.

Fra : J

Dato : 05-03-01 15:36

Endnu et hak til gamle Bill *S*

Hvordan virker den browser der hedder "Opera"? Hvem laver den og hvor kan
man få fat i den?

Venlig hilsen

Jes

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 05-03-01 16:30

"J" <davinci@mail.tele.dk> udtrykte:

>Endnu et hak til gamle Bill *S*
>
>Hvordan virker den browser der hedder "Opera"?

Hvis du mener om den er god så er svaret vist ja.

>Hvem laver den og hvor kan man få fat i den?

Opera software laver den.

Et vildt gæt på hvor man kan få fat på den kunne være
http://www.opera.com og det viser sig sandelig også at være rigtigt!

PS: Vær sød at kigge på http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

--
mvh Andreas...
Nau.dk's nyeste tutorial: "Tabeller i WML"

Fra : J

Dato : 05-03-01 16:57

> PS: Vær sød at kigge på http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

Ok - lærerigt.
H. Jes

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-03-01 16:46

J <davinci@mail.tele.dk> skrev
> Hvordan virker den browser der hedder "Opera"? Hvem laver den og hvor kan
> man få fat i den?

Hvis jeg skulle gætte, ville jeg umiddelbart skrive www.opera.com i
adresselinien - og jo, der er noget der hedder sådan

Den ligger i www.opera.com/download.

--
Allan

Fra : "Derly Lütken"

Dato : 05-03-01 23:00

I artikel <98085l$khh$1@news.inet.tele.dk>, skrev "J"

Den bliver kodet i Norge. http://www.opera.no/

--
\\Derly
_____________________________

Fra : Ghashûl

Dato : 05-03-01 20:37

> [...]

>lille softwareproducent, der ikke er istand til at levere software, der
>er nået over, hvad andre seriøse sw-lwvwrandører kalder beta-stadiet

Nu er problemet jo ofte at NN brokker sig over W3C valideret kode.
Det må da betyde at det er den der er skod, og ikke kan finde ud af
standarderne.

Kanske IE ikke er helt som den burde men den kan da vise valideret
HTML.

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7two23six29

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-03-01 22:19

Mon, 05 Mar 2001 20:36:46 +0100, skrev Ghashûl
<look@my-sig.ghashul.dk>:

>Nu er problemet jo ofte at NN brokker sig over W3C valideret kode.
>Det må da betyde at det er den der er skod, og ikke kan finde ud af
>standarderne.

Problemet med Netscape 4 er, at den ikke er fulgt med tiden og så vidt
jeg ved, kun kender til HTML 3.2 og ikke nyere kombineret med en
begrænset CSS-understøttelse.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Ghashûl

Dato : 05-03-01 22:25

On Mon, 05 Mar 2001 22:19:07 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Problemet med Netscape 4 er, at den ikke er fulgt med tiden og så vidt
>jeg ved, kun kender til HTML 3.2 og ikke nyere kombineret med en
>begrænset CSS-understøttelse.

Så må jeg da egentligt tilstå at det ikke rigtigt kan være mit ansvar
at mine sider ikke ser ordenlige ud.

Hvis man vil se nutidens standarder må man også bruge en nutidig
browser, IMO.

Men, det ender jo nok med at jeg får det til at virker i Nutscrape
alligevel...

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-03-01 03:13

On Mon, 05 Mar 2001 22:24:46 +0100, Ghashûl <look@my-sig.ghashul.dk>
wrote:

>Hvis man vil se nutidens standarder må man også bruge en nutidig
>browser, IMO.

Til gengæld er der mange sider, der er skrevet med "nutidens
standarder" uden grund.

(aka "Hvorfor *skal* din menu bare glide ind fra venstre og sige
lyde?")

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Ghashûl

Dato : 06-03-01 08:20

On Tue, 06 Mar 2001 03:13:25 +0100, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

>Til gengæld er der mange sider, der er skrevet med "nutidens
>standarder" uden grund.
>
>(aka "Hvorfor *skal* din menu bare glide ind fra venstre og sige
>lyde?")

Hehe, jo jo, det har du ret i.
Men jeg mente nu W3C's HTML standarder og ikke hvad der var standard
at gøre

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 04-03-01 21:50

J wrote:

>Kan man styre afstanden efter et <H?> tag med CSS?

Ja... kig på margin / margin-bottom

--
Dennis Skærup Højlund Andersen, http://dennisandersen.dk

I have had a perfectly wonderful evening. But this wasn't it. -- Groucho Marx