Php Kode til mysql
Fra : Bengt Wendt Sørensen

Dato : 05-12-02 14:45

Hej jeg har lavet dette lille skript det er meningen at det skal
skrive en liste ud at alt hvad der er i basen.
Men der kommer intet, er der nogen der kan se hvad der er galt.

På forhånd tak
Bengt

$link = mysql_connect($db_server, $db_user, $db_pass)
or die("Could not connect");

mysql_select_db("bbbnoder",$link)
or die("Could not select database. Reason: " .
mysql_error());

if($_GET['sortering']=="arkivnr"){
$result = mysql_query("select * from noder ORDER BY arkivnr");

while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
echo $row["Arkivnr"];
}
}

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Robert Piil

Dato : 05-12-02 14:53

On Thu, 5 Dec 2002 13:44:45 +0000 (UTC), Bengt Wendt Sørensen
<bengt@wendt-net.dk> wrote:

> if($_GET['sortering']=="arkivnr")

Bliver den opfyldt?

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : bonfils

Dato : 05-12-02 16:30

"Bengt Wendt Sørensen" skrev:

> while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
> echo $row["Arkivnr"];
> }

Er du sikker på, at der et felt i databasen med det navn? Og at navnet er i
lowercase?
Bare et gæt,

--
-bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : SoftMan Brian

Dato : 05-12-02 18:11

"Bengt Wendt Sørensen" <bengt@wendt-net.dk> wrote in message
> while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
> echo $row["Arkivnr"];
> }

I vores sider bruger vi kun $row[Arkivnr], altså uden "

Fra : Bengt Wendt Sørensen

Dato : 05-12-02 20:27

SoftMan Brian wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> "Bengt Wendt Sørensen" <bengt@wendt-net.dk> wrote in message
>
> I vores sider bruger vi kun $row[Arkivnr], altså uden "

Jeg har prøvet jeres forslag, men det bliver ikke anderledes
Når siden kaldes kommer intet frem, ikke engang en fejlmeddelse.

Må ske er jeg på galt spor?
Bengt

Fra : SoftMan Brian

Dato : 05-12-02 23:39

> Jeg har prøvet jeres forslag, men det bliver ikke anderledes
> Når siden kaldes kommer intet frem, ikke engang en fejlmeddelse.

Husker du ox og kalde siden med "?sortering=arkivnr" efter filnavnet ?
ie. http://127.0.0.1/vis.php?sortering=arkivnr

Fra : Bengt Wendt Sørensen

Dato : 06-12-02 08:15

> [...]
> "Bengt Wendt Sørensen" <bengt@wendt-net.dk> wrote in message
>
> Husker du ox og kalde siden med "?sortering=arkivnr" efter filnavnet ?

Nej Det har jeg ikke, nu er det prøvet og fantastisk det virker
Tak for hjælp

Bengt

Fra : Niels Andersen

Dato : 06-12-02 17:36

SoftMan Brian wrote in <3def8828$0$47047$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:
> I vores sider bruger vi kun $row[Arkivnr], altså uden "

Det er en dårlig vane, lad være med at lære det fra dig!

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 06-12-02 21:58

SoftMan Brian wrote:

> "Bengt Wendt Sørensen" wrote in message

> I vores sider bruger vi kun $row[Arkivnr], altså uden "

Det er kun legalt så længe der er tale om tal-indeks, indeks som er
strenge skal hentes med anførselstegn.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Niels Andersen

Dato : 06-12-02 22:13

Jesper Brunholm wrote in <3df10f75$1@news.wineasy.se>:
> Det er kun legalt så længe der er tale om tal-indeks, indeks som er
> strenge skal hentes med anførselstegn.

Ligefrem illegalt, det kan vist diskuteres.

Hvis man ikke quoter strengen, så bliver det til en konstant. Konstantet
findes oftest ikke.

http://www.php.net/manual/en/language.constants.php
"If you use an undefined constant, PHP assumes that you mean the name of the
constant itself. A notice will be issued when this happens. Use the
defined()-function if you want to know if a constant is set."

Det vil sige:

1) Der kommer en notice, som de fleste dog ignorerer via konfigurationen.
2) Findes konstanten, kommer der sikkert overraskende resultater, som man
kan bruge meget tid på at finde en forklaring på
3) Ses bort fra 1 og 2, så gælder der pludselig regler for navngivning af
konstanter, i stedet for de noget friere regler for nøgler i arrays. Det
kan også give nogle temmeligt mystiske problemer.

Det er altså en dårlig vane, men illegalt synes jeg ikke man kan kalde det.

Det er vel ikke værre end at slå søm i med en skruetrækker.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 07-12-02 01:48

Niels Andersen wrote:

> Ligefrem illegalt, det kan vist diskuteres.

ok - fair nok - men med mindre man ønsker at få fat på en konstant er
det forkert. Hvis ikke man har sørget for selv at få meddelelse om alle
fejl/afviklingsproblemer (i modsætning til sine brugere), risikerer man
uhensigtsmæssig eller i det mindste uforståelig kodeafvikling.

> Det er altså en dårlig vane, men illegalt synes jeg ikke man kan kalde
> det.

det bliver vist en strid om ord

Til gengæld er det rigtigt hvis indeks er et tal (correct me if I'm
wrong), det var egentligt bare den forskel jeg var på jagt efter at slå
fast.

> Det er vel ikke værre end at slå søm i med en skruetrækker.

Det er muligvis legalt - men sg... ikke med min skruetrækker - så kommer
jeg efter dig med hammeren!

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Leonard

Dato : 07-12-02 16:43

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> skrev:

>Det er vel ikke værre end at slå søm i med en skruetrækker.

Spørg en tømrer og du vil vide at det er illegalt
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Niels Andersen

Dato : 07-12-02 18:18

Leonard wrote in <3df214c8.16929062@news.inet.tele.dk>:
> Spørg en tømrer og du vil vide at det er illegalt

Han vil sikkert sige at selv om det måske kan lade sig gøre, så vil han ikke
selv gøre det.

PHP-fagfolk angiver heller ikke strenge, uden at markere den som en streng,
med enten single-quotes, double-quotes eller med heredoc syntaxen.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Leonard

Dato : 07-12-02 21:11

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> skrev:

>PHP-fagfolk angiver heller ikke strenge, uden at markere den som en streng,
>med enten single-quotes, double-quotes eller med heredoc syntaxen.

Hvad er det sidste?
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 07-12-02 21:19

Leonard wrote:

> Hvad er det sidste?

En smart måde at lave strenge på, (selvom jeg aldrig er kommet igang med
at bruge den )

se
<http://us.php.net/manual/en/language.types.string.php#language.types.string.syntax.heredoc>

mvh

Jesper Brunholm

Fra : SoftMan Brian

Dato : 08-12-02 00:43

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote in message

> Det er kun legalt så længe der er tale om tal-indeks, indeks som er
> strenge skal hentes med anførselstegn.

Tror forresten det er fordi vi bruger:
echo "$row[Arkivnr]";

nok derfor jeg fik warning, da jeg forsøgte $var = $row[Arkivnr];

Fra : Niels Andersen

Dato : 06-12-02 17:41

Bengt Wendt Sørensen wrote in <asnl8d$keg$1@sunsite.dk>:
> Hej jeg har lavet dette lille skript det er meningen at det skal
> skrive en liste ud at alt hvad der er i basen.
> Men der kommer intet, er der nogen der kan se hvad der er galt.

I starten bliver der skrevet noget ud, som kan hjælpe med at finde fejl.
Fortsæt med det.

For eksempel:

if(!$_GET['sortering']=="arkivnr"){
echo '<p>$_GET['sortering']!="arkivnr"</p>';
} else {
$result = mysql_query("select * from noder ORDER BY arkivnr");
echo '<p>Antal rækker: '.mysql_num_rows($result).'</p>';