Return value til klient?
Fra : Ulrik

Dato : 05-12-02 12:52

Hej,

Jeg arbejder på et add-on til mozilla browseren, og af forskellige
årsager (bugs ol.) bliver jeg nød til at gemme en fil på min server.
Filen fremstilles af et php-script, og jeg vil gerne vide hvornår
scriptet er løbet igennem,

Er det muligt at have en $returnval = 'true';, der bliver returneret til
det kaldende javascript?

MVH
Ulrik

Fra : Kim Emax

Dato : 05-12-02 18:16

Ulrik wrote:

> [...]
> scriptet er løbet igennem,
>
> Er det muligt at have en $returnval = 'true';, der bliver returneret

Du kan godt overføre variabler fra php til JS, hvis det er det du mener.
Tænk i de baner at PHP genererer HTML kode.

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : Ulrik

Dato : 06-12-02 08:30

Det er vel egentligt det jeg vil: overføre variabler fra php til
javascript. Men javascript ligger hos klienten, i Mozilla browseren, og
er ikke i noget der hentes ned af brugeren.

Det er noget i retning af
public void A(){
if(B()){noget;}
}
public boolean B(){noget; return true;}

hvor A er på klienten, og B er på serveren.

MVH
Ulrik

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 06-12-02 09:09

Ulrik wrote:
> Det er vel egentligt det jeg vil: overføre variabler fra php til
> javascript. Men javascript ligger hos klienten, i Mozilla browseren, og
> er ikke i noget der hentes ned af brugeren.

Som Kim (næsten) skrev: php genererer html og java-kode. du kan sagtens
skrive en php-variabel ind i et javascript

> [...]
> }
> public boolean B(){noget; return true;}
> hvor A er på klienten, og B er på serveren.

så få php til at skrive java-var'en true/false afh. af hvordan php ser
på det.
Når du skal sende data den anden vej er du nødt til at igennem serveren,
og dvs i praksis igennem URL'en

mvh

Jesper Brunholm

--