iframes placering på siden
Fra : Lone Søe

Dato : 06-12-02 23:06

Hvad er det jeg gør galt? Kan nogen hjælpe mig med at finde ud af
hvordan jeg får plaseret min iframe rigtigt - dvs. ovenpå mit
billede?

HTTP://www.friserverplads.dk/lone_soee

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 06-12-02 23:25

Lone Søe wrote:
> Hvad er det jeg gør galt? Kan nogen hjælpe mig med at finde ud af
> hvordan jeg får plaseret min iframe rigtigt - dvs. ovenpå mit
> billede?

Hm det var dog en hulens slices du har fået lavet.
For at få din Iframe på plads skal dit store billede vel egentlig ligge som
baggrund, og ikke som her 100 vis af opskårne billeder.

Dit store billede burde smides i en Tabel eller bedre brug CSS derefter kan
du smide din <iframe> på plads i tabellen.
Hvis ellers jeg har forstået dit ? rigtigt.

--

jopa
www.johns-web.dk

Fra : Lone Søe

Dato : 06-12-02 23:37

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> du smide din <iframe> på plads i tabellen.
> Hvis ellers jeg har forstået dit ? rigtigt.

Jo, du har vist forstået det rigtigt, men der er en mening med alle de
"billeder". Jeg vil ikke have den til at loade som alle andre sider, desuden
ved jeg det kan lade sig gøre på denne måde, jeg kan bare ikke huske
hvordan....

Fra : jopa

Dato : 06-12-02 23:45

Lone Søe wrote:
> [...]
> "billeder". Jeg vil ikke have den til at loade som alle andre sider,
> desuden ved jeg det kan lade sig gøre på denne måde, jeg kan bare

Kan mig bekendt ikke lade sig gøre at anbringe en Iframe oven på et billede,
men ok der er jo så meget jeg ikke forstår.
Jeg ville lave det som nedenstående. Dvs det er hurtigt klasket ned jeg selv
ville nok lave det en smule anderledes, men blot for at illustrere hvad jeg
mener

http://www.johns-web.dk/2.htm

--

jopa
www.johns-web.dk

Fra : jopa

Dato : 07-12-02 11:25

Lone Søe wrote:
> [...]
> "billeder". Jeg vil ikke have den til at loade som alle andre sider,
> desuden ved jeg det kan lade sig gøre på denne måde, jeg kan bare

Hej Lone
Har i mellemtiden fået konstatret at det godt kan lade sig gøre, så 1-0 til
dig, meeen
det er absolut ikke valid kode du genererer med dit ImageReady Slices
Der er formentlig 2-300 fejl i den kode den genererer på din side, så det er
absolut ikke anbefalingsværdigt at skrue det sammen på den måde, men det
styrer du jo selv

Standarden i dag er = design/layout laves med CSS, og kun indhold/tekst med
(X)HTML. Men du har da ret det kan lade sig gøre.
Fortsat god weekend

--

jopa
www.johns-web.dk

Fra : John / PzyCoDesign.d~

Dato : 07-12-02 17:40

Du kunne jo evt. tage billedet klippe det stykke ud du vil have i iFramen,
og så benytte det stykke som baggrund på det andre sider?

JOhn.