Scroll i en tabel med egne scroll knapper ~
Fra : Gitte Brinck

Dato : 06-12-02 13:55

Jeg har lavet scroll funktioner i layers.
Jeg har lavet scroll funktioner i tables med iframe.
Fint!

Men jeg vil gerne lave en scroll funktion i en table med mine
egne op og ned pile.

Altså ingen grå standard bar, slider og ramme!
Kun mine egne to stykker grafik med en "pil op" og en "pil ned"
som scroller min brødtekst henholdsvis op og ned.

Er der nogen hjælp at hente her ???
Findes julemanden trods alt....

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 06-12-02 14:11

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex11/scrollc2.htm

--

jopa
www.johns-web.dk

Fra : Gitte Brinck

Dato : 06-12-02 14:38

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex11/scrollc2.htm

Tusind tak for dit hurtige svar, jeg kigger lidt på det, så håber
jeg det lykkes.
Go´weekend til dig!

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 06-12-02 15:37

Gitte Brinck <g_brinck@hotmail.com> writes:

> [...]
> Fint!
>
> Men jeg vil gerne lave en scroll funktion i en table med mine

Vil du have hele tabellen til at scrolle, eller kun indholdet af
en tabelindgand? Hvis det er det første, så kunne du jo bare
putte hele tabellen ind i en <div> (layer?). Hvis det er det sidste,
kan du måske også bare putte indgangen ind i en passende <div>.

> Altså ingen grå standard bar, slider og ramme!
> Kun mine egne to stykker grafik med en "pil op" og en "pil ned"
> som scroller min brødtekst henholdsvis op og ned.

Det er en dårlig idé! Det kan godt være det ser godt ud, men lige
pludselig kan jeg ikke bruge fx mit scroll-hjul på musen eller andre
værktøjer der gør det nemt at scrolle. Ok, så er det sagt :)

Hvis du stadig insisterer, kan du så sige lidt mere præcist hvad det
er du vil have? :)

> Er der nogen hjælp at hente her ???

Utvivlsomt, Usenet er et godt sted at få hjælp.

> Findes julemanden trods alt....

Nej, desværre ikke.

/L

Fra : René Lønstrup \(AKA ~

Dato : 06-12-02 18:19

"Gitte Brinck" <g_brinck@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Fint!
>
> Men jeg vil gerne lave en scroll funktion i en table med mine

Det er muligt at det er mig der misforstår, men er det ikke bare at lave
din scroll-funktion i "layers" (som vel, hvis jeg husker DW rigtigt, er det
samme som <div>'s), og så ligge alt skidtet ind i en tabelcelle?

Det burde vel være nemt nok (forudsat at tabellen ikke skal kunne ændre
størrelse)..?

--
René (AKA The Artist Currently Known As Rel7Star)
--- farende rundt i en 1985 Toyota MR2 1,6 16v ---

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-12-02 01:16

Gitte Brinck <g_brinck@hotmail.com> skrev:

> Jeg har lavet scroll funktioner i layers.
> Jeg har lavet scroll funktioner i tables med iframe.
> Fint!

Jo, det er fint nok, men har du tænkt på at brugeren også skal
kunne udskrive din side?

Det ser da meget fint ud på skærmen med sådan en scrollfunktion,
men det giver altså en masse andre problemer, som du så skal
løse for brugeren også.

Tænk over det!

--
Allan