visning af mange billeder
Fra : René

Dato : 05-12-02 16:08

Hej.

Jeg har lavet et fotoalbum over alle de billeder vi har af vores spejdere.
Eks: http://fjerslev.fastweb.dk/Andet/fotoalbum/fotostor/IM001030.htm
Men nu vil jeg gerne vide om det er muligt kun at have en side med baggrund
og så kan de forskellige billeder loades ind herpå.
Det må gerne skæres ud i pap eller bedre et eksempel.

Med spejderhilsen
René
http://www2.spejdernet.dk/fjerslev/

Fra : tina pedersen

Dato : 05-12-02 18:59

"René" <rtk_1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
baggrund
> og så kan de forskellige billeder loades ind herpå.
> Det må gerne skæres ud i pap eller bedre et eksempel.

Hej Rene

kig på denne side http://lis.dk/fotos.htm

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-12-02 20:13

> Jeg har lavet et fotoalbum over alle de billeder vi har af vores spejdere.
> Eks: http://fjerslev.fastweb.dk/Andet/fotoalbum/fotostor/IM001030.htm
> Det må gerne skæres ud i pap eller bedre et eksempel.

Først et drag over nakken: Du må ikke anvende .bmp-billeder på internet.
Brug .jpg eller .png til fotos.

Og så et andet forslag til løsning af dit fotoalbumproblem:

http://hjem.get2net.dk/egin/kursus/effects/diasshow/dias2.htm (kan ses i
alle browsere)

eller

http://hjem.get2net.dk/egin/kursus/effects/diasshow/dias.htm (virker kun i
IE)

Erik Ginnerskov
egin@oncable.dk
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-12-02 20:29

"Erik Ginnerskov" <egin@oncable.dk> skrev :

>Først et drag over nakken: Du må ikke anvende .bmp-billeder på internet.
>Brug .jpg eller .png til fotos.

Det er nu ikke *.bmp, der er på siden, men *.jpg.

Men, det er billeder der er meget store også resizet i hmlkoden,
drfor er de så tunge og de kunne sikkert også komprimeres mere.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-12-02 22:13

> Det er nu ikke *.bmp, der er på siden, men *.jpg.

Når jeg højreklikke på billederne og vælger 'gem som', angives billederne
som værende i .bmp.

Erik Ginnerskov
egin@oncable.dk
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : scn

Dato : 05-12-02 22:21

"Erik Ginnerskov" <egin@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Når jeg højreklikke på billederne og vælger 'gem som', angives
> billederne som værende i .bmp.

et gæt: Du bruger IE.

tøm "midlertidige internetfiler"
Det skulle hjælpe

eller spør i news:dk.edb.internet.software.browser

Søren
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-12-02 22:49

> et gæt: Du bruger IE.

Ganske vist rigtigt, men normalt angives billeder som værende i enten .gif
eller .jpg, når jeg laver den lille operation. Deraf min antagelse, at
billederne er lagt ud som .bmp.

Erik Ginnerskov
egin@oncable.dk
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Niels Andersen

Dato : 06-12-02 16:44

Erik Ginnerskov wrote in <3defc9d3$0$169$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:
> Ganske vist rigtigt, men normalt angives billeder som værende i enten .gif
> eller .jpg, når jeg laver den lille operation. Deraf min antagelse, at
> billederne er lagt ud som .bmp.

Det er en meget logisk antagelse. IE er ikke logisk.

I hvert fald ikke på det punkt...

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-12-02 22:42

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-12-02 02:09

"Erik Ginnerskov" <egin@oncable.dk> skrev :

>Når jeg højreklikke på billederne og vælger 'gem som', angives billederne
>som værende i .bmp.

Alle billederne fylder 400 - 500 KB og er ca 1700*1200, de ville
fylde flere MB i *.bmp.

Fra : Charlotte Gørtz

Dato : 06-12-02 09:41

René wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> og så kan de forskellige billeder loades ind herpå.
> Det må gerne skæres ud i pap eller bedre et eksempel.

Hej

Med iframe kan de loades et ad gangen. (nu får jeg tæv af alle dem der hader
frames)
http://www.friserverplads.dk/goertz/bj/

Performance mæssigt synes jeg det virker godt da man kan loade et billede ad
gangen istedet for at lægge alle billeder på samme side. Det har jeg så
ødelagt ved at lave et pop-up onload med js. Pop-up'en ødelægger det
Performance mæssige (og jo jeg overvejer at fjerne det, men jeg måtte lige
prøve at lege).

Charlotte

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne