Cellspacing med CSS
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 05-12-02 12:48

Jeg har en tabel med x antal rækker.
Tabellen og cellerne deri, er udelukkende formateret med CSS.

I gamle dage (for et par uger siden) ville jeg have skrevet cellspacing="0"
i mit <table>-tag for at undgå luften (1px) fra cellens baggrundsfarve til
kanten af tabellen. Men det mås man ikke ifølge xHTML standarden.

Hvad gør man så??

/Kasper K

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 05-12-02 13:51

> [...]
> i mit <table>-tag for at undgå luften (1px) fra cellens baggrundsfarve til
> kanten af tabellen. Men det mås man ikke ifølge xHTML standarden.

Fandt selv ud af det.
border-collapse: collapse ...er løsningen.

/Kasper K

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 05-12-02 15:09

Kasper Katzmann wrote:

> [...]
> cellspacing="0" i mit <table>-tag for at undgå luften (1px) fra cellens
> baggrundsfarve til kanten af tabellen. Men det mås man ikke ifølge xHTML

border-spacing
(http://blooberry.com/indexdot/css/properties/table/bspace.htm)

border-collapse
(http://blooberry.com/indexdot/css/properties/table/bcollapse.htm)