Hvordan laver man Iframe?
Fra : Gitte Brinck

Dato : 05-12-02 09:45

Hvad er en Iframe og hvordan laver man den?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 05-12-02 10:41

Gitte Brinck wrote:
> Hvad er en Iframe og hvordan laver man den?
Hej Gitte
Svaret er ikke langt fra dig
http://www.html.dk/dokumentation/html4/tags/iframe/
--

jopa
www.johns-web.dk

Fra : Gitte Brinck

Dato : 05-12-02 10:58

> Hej Gitte
> Svaret er ikke langt fra dig
> http://www.html.dk/dokumentation/html4/tags/iframe/

Tak for det
Jeg skal nemlig lave en scrolle unktion til min tekst i en Table
og har ladet mig fortælle at jeg kan bruge iframe, kender du
noget til det?

Fra : jopa

Dato : 05-12-02 11:06

Gitte Brinck wrote:
> Tak for det
> Jeg skal nemlig lave en scrolle unktion til min tekst i en Table
> og har ladet mig fortælle at jeg kan bruge iframe, kender du
> noget til det?

Ja da lidt
Bruger det bla her http://www.johns-web.dk/tyrk.htm

Gå i vis kilde og kopier hvis du kan bruge det

--

jopa
www.johns-web.dk

Fra : Gitte Brinck

Dato : 05-12-02 11:11

> Ja da lidt
> Bruger det bla her http://www.johns-web.dk/tyrk.htm
>
> Gå i vis kilde og kopier hvis du kan bruge det

Wow, tak for det Det virker jo, så har jeg også lært noget i dag,
lækkert!
Jeg har så bare et spørgsmål mere:
Jeg vil gerne lave mine egne scolle op og ned pile, og udelukke
standard scroll baren. Dette kan jeg godt lave i layers, men jeg vil
gerne lave det i en table, ved du noget om hvor jeg skal finde det
gyldne svar på det?

Fra : rasmus carlsen

Dato : 05-12-02 11:16

ja JOPA er en yderst tåmodig og pædagogisk herre ... uden ham (og et par
stykker mere) var jeg nok død af et slagtilfælde ... mind mig om, at jeg
skal købe en god flaske til alle de rare og hjælpsomme mennesker her!

ras

Fra : jopa

Dato : 05-12-02 11:19

Gitte Brinck wrote:
> Jeg vil gerne lave mine egne scolle op og ned pile, og udelukke
> standard scroll baren.

Prøv selv at se om du kan bruge eksempel 13 på min side, hvis det er det du
mener med dit ? du skal selv tilrette farver med mere. Virker kun i IE så
vidt jeg husker.
http://www.jp-web.dk/modules/freecontent/index.php?id=2
--

jopa
www.johns-web.dk

Fra : Gitte Brinck

Dato : 05-12-02 11:38

> [...]
> mener med dit ? du skal selv tilrette farver med mere. Virker kun i IE så

Super side du har der, den skal jeg da helt sikkert kigge nærmere på.

Det er ikke helt præcist sådan jeg havde tænkt mig, men derimod en brødtekst
uden ramme/border eller noget, og så bare to små stykker grafik (en op pil +
en ned pil). Ved klik på disse, scroller teksten henholdsvis op og ned.

Så altså helt enkelt og simplet, blot med to knapper og ingen scroll bar,
slider og rammer...???

Mon der findes en julemand

Fra : Gitte Brinck

Dato : 05-12-02 11:38

Fra : jopa

Dato : 05-12-02 11:59

Gitte Brinck wrote:
> Så altså helt enkelt og simplet, blot med to knapper og ingen scroll
> bar, slider og rammer...???

Så er det nok noget DHTML du skal have fat i

--

jopa
www.johns-web.dk

Fra : Gitte Brinck

Dato : 05-12-02 12:03

> Så er det nok noget DHTML du skal have fat i

Æv, så er jeg altså stadig på bar bund....