Skærme
Fijala 3554
Justering af skræm. Hvordan?
Fra : Herbert

Dato : 06-12-02 13:22

Hejsa

Findes der nogle retningslinier for hvordan, at man juster en skærm
geometrisk?

På forhånd tak
Erik

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-12-02 14:11

In article <asq4p3$28tn$1@news.cybercity.dk>, herbert007
@hotmail.com_remove says...
> Findes der nogle retningslinier for hvordan, at man juster en skærm
> geometrisk?

Du skal først og fremmest ha' et ordenligt (kalibreret) testsignal...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Herbert

Dato : 06-12-02 15:18

> Du skal først og fremmest ha' et ordenligt (kalibreret) testsignal...

Det var skidt

Tænkte nu ellers mere på hvilke rækkefølge, slutbrugeren (Mig). Bedste
juster skærmens forseklige eneskaber?

Mvh
Erik

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-12-02 12:49

In article <asqbhs$2nml$1@news.cybercity.dk>, herbert007
@hotmail.com_remove says...
> Tænkte nu ellers mere på hvilke rækkefølge, slutbrugeren (Mig). Bedste
> juster skærmens forseklige eneskaber?

Slutbrugeren bruger knapperne på fronten... Indvendig justering kræver
en fagmand...

Fra : Herbert

Dato : 07-12-02 17:12

> Slutbrugeren bruger knapperne på fronten... Indvendig justering kræver
> en fagmand...

Det er jeg helt med på! Jeg har vist ikke forklaret mig ordenligt

Jeg mener hvilke rækkefølge indstiller jeg: Pincushion, Pin Balance,
Trapezoid, Parallel, Corner Side Pin, Corner Pin Balance, Moire, Position,
Size, Rotation ? For nemmest og for,at få den optimale indstillinger?

Mvh
Erik

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-12-02 20:55

In article <ast6k4$m80$1@news.cybercity.dk>, herbert007
@hotmail.com_remove says...
> Jeg mener hvilke rækkefølge indstiller jeg: Pincushion, Pin Balance,
> Trapezoid, Parallel, Corner Side Pin, Corner Pin Balance, Moire, Position,
> Size, Rotation ? For nemmest og for,at få den optimale indstillinger?

Det er ligegyldigt...

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-02 23:03

"Herbert" <herbert007@hotmail.com_remove> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Findes der nogle retningslinier for hvordan, at man juster en skærm
> geometrisk?

Lidt læsestof:

http://www.pixl.dk/downloads/Monitor_kalibrering_1.0.pdf

http://www.monitorsdirect.com/toolkit/index.shtml

God fornøjelse
Claus

Fra : Herbert

Dato : 07-12-02 17:15

> Lidt læsestof:
>
> http://www.pixl.dk/downloads/Monitor_kalibrering_1.0.pdf
>
> http://www.monitorsdirect.com/toolkit/index.shtml

Takker for din gode link! Men det løser ikke lige mit problem eller måske er
der noget jeg har over set? Se evt. news:ast6k4$m80$1@news.cybercity.dk...

Mvh
Erik

Fra : Blaster

Dato : 08-12-02 18:49

Nu kommer det jo os an på hvem der så på den. Jeg tror ikke det betyder så
meget hvad række følgde du gør det i, bare du får det til at stå lige efter
f.eks Nokia's skærm test program.