Compaq 7EL 7000T
Fra : Claus

Dato : 05-12-02 14:49

Hejsa
er der nogen der kan fortælle mig hvilket bundkort der sidder i sådan en
fætter ?
Det eneste jeg kan finde ud af er at det er med et VIA chipset, en PIII 800
mhz socket 370, men ellers kan jeg ikke finde ud af noget om den. Problemet
er at jeg ikke kan sætte mere ram i, der er standart 128 mb pc133 i, jeg har
så efterfølgende sat en blok med 256 mb mere i, men nej det fungerer ikke.
Mvh Claus

Fra : Lars Hjortø

Dato : 05-12-02 15:41

"Claus" <the_subway@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
har
> så efterfølgende sat en blok med 256 mb mere i, men nej det fungerer ikke.

Hej Claus

Netop sådanne maskiner har vi fået igennem firma PC-ordning der hvor jeg
arbejder. Vi er flere der har sat ekstra 128 MByte moduler i, men også nogle
der kører med det oprindelig 128 MByte og ekstra 256 MByte moduler. Der er
sågar en der kører uden problemer med 3 stk 256 MByte moduler. Dette er så
naturligvis uden det oprindelige 128 MByte modul. Så det kan altså lade sig
gøre. Nogen af de ekstra moduler er af mærket PQI. Hvilke bruger du?
Jeg tror bundkortet er et Topsearch, det står der på undersiden, men jeg har
ikke kunne finde ud af hvilken model det er. Der står også noget med
"Elise", måske det hedder sådan?

Håber du kan bruge mit svar.
Venlig hilsen Lars.

---