hvilket P4 bunkort!!
Fra : Kim

Dato : 05-12-02 10:02

Hejsa

Hvilket P4 bundkort skal jeg vælge?? Jeg vil helst have et board fra Asus da
jeg altid har haft Asus og det bare har virket. Bundkortet skal være med DDr
ram og gerne onboard lan og evt. lydkort. Er kvalitet på lydkort onboard
steget, eller det noget bras??

Jeg har tænkt på enten P4S8x eller P4PE.. er der nogen der ved hvornår P4G8X
kommer til landet og en evt pris

mvh

Kim

Fra : o&u

Dato : 05-12-02 10:39

On Thu, 5 Dec 2002 10:01:42 +0100, "Kim" <khm@xxxindbakke.dk> wrote:

> [...]
>steget, eller det noget bras??
>
>Jeg har tænkt på enten P4S8x eller P4PE.. er der nogen der ved hvornår P4G8X

Det ultimative bundkort er vel asus P4PE.

Men hvad med sis648 chipset. Læs

http://www.tomshardware.com/mainboard/02q4/021204/index.html

og vælg et bundkort efter ønskede features. Det er ikke asus, men de
performer godt ! De er billige, fordi sis chipset er billigt.

mvh

John

Fra : Lars Krag

Dato : 05-12-02 14:56

"Kim" skrev i en meddelelse ...

> [...]
> ram og gerne onboard lan og evt. lydkort. Er kvalitet på lydkort onboard

Jeg har lige købt et Asus P4PE, og jeg er ret tilfreds. Jeg skal lige sige at jeg
hidtil har brugt et i850/pc1066 rdram system, så jeg har været lidt skeptisk mht.
ydelsen på DDR systemer. Jeg har 2 ram klodser i, og kører med ret aggressive
ram timings med fsb på 162+ Mhz og 432 Mhz på rammene, og det er bare helt
stabilt, og ydelsen er i top. Kvaliteten af on-board sound er ikke på niveau med
Audigy, men kan sagtens bruges til alm spilbrug. On-board LAN virker perfekt.
Jeg har det "billige" board, da jeg ikke har brug for "alt det andet"

> Jeg har tænkt på enten P4S8x eller P4PE.. er der nogen der ved hvornår P4G8X
> kommer til landet og en evt pris

Iflg. pålidelige kilder (overclockers.com forum) skulle boardene ramme EU
omkring nytår, og prisen skulle blive "rimelig" Jeg læste noget om £124, men
om det var med eller uden moms ved jeg ikke. Et sted imellem 1600,- og 2000,-
ville IMO være et kvalificeret gæt.

Lars