Hi
Med en konvensionel bro, handler det om at holde et bro dæk i luften, og det
blíver der brugt en masse stål på.
Med en flydebro erstatter man en masse dyrt stål med noget meget billigt vand
som så holder broen flydende.
Du siger så at det er besværligt fordi broen jo så vil flyde op og ned med høj
og lav vandet, ------ men det er netop ikke noget problem, fordi broen er
konstrueret sådan, at når det bliver højvande så pumpes der vand ind i ballast
tankene og når det bliver lav vandet , så pumbes vandet ud af de indbyggede vand
tanke, hvorved en flydebro altså kan holdes i exakt samme højde, som den kaj den
betjener.
Ideen er selvfølgelig til at løse trafik problemerne i københavn, omkring
operette og skuespilhus , --------- men en flydebro , bestående af flere
sammenhængende bro elementer som du ser i de medfølgende links, kan også mere
generelt løse trafikproblemerne i og omkring københavns havn. Der er mange
muligheder og det er en meget billig løsning, når der vælges den byggemetode jeg
foreslår .
Der er ikke tale om den gammeldags militære ponton bro, som flyder op og ned med
høj og lav vande, men en bro der er en mellemting mellem en pram og et skib.
Som de faste her i gruppen jo ved, er dette endnu en promovering af 3D-Honeycomb
byggemetoden ,som tillader dig at bygge for en trediedel, fire gange så stærkt
og kun det halve besvær. ------ I plade materiale, altså her i stål.
Check den diskution jeg fik igang på en amerikansk liste ;
http://www.designcommunity.com/discussion/23842.html
Eller se den grafik jeg brugte ;
http://www.designcommunity.com/scrapbook/images/2192.jpg
http://www.designcommunity.com/scrapbook/images/2191.jpg
http://www.designcommunity.com/scrapbook/images/2197.jpg
og;
http://www.designcommunity.com/scrapbook/images/2201.jpg
Per Corell
Have a nice day