MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
[x-post] Hvordan åbner jeg tekstfiler i wo~
Fra : Lars Rosenmeier

Dato : 04-12-02 01:29

[NB. Dette er en x-post. Jeg opfordrer folk til at svare i den gruppe, de
synes er mest relevant.]

Når jeg dobbeltklikker på en tekstfil, åbnes word automatisk, hvorefter word
prøver at læse tekstfilen.

Hvordan indstiller jeg computeren således at det i stedet for word er
*wordpad*, der åbnes? *)

Mvh.
Lars

*) Til de nysgerrige kan jeg oplyse, at jeg stiller spørgsmålet, fordi filer
der er skrevet i wordpad ikke kan åbnes via word, hvilket gør dem yderst
besværlige at åbne, da man således ikke bare kan dobbeltklikke på dem.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 04-12-02 01:56

Lars Rosenmeier wrote:
> Når jeg dobbeltklikker på en tekstfil, åbnes word automatisk,
> hvorefter word prøver at læse tekstfilen.
>
> Hvordan indstiller jeg computeren således at det i stedet for word er
> *wordpad*, der åbnes? *)

Højreklik på filen og klik på åben med. Læs hvad der står i ruden
og handel efter hvad du finder nødvendigt.

mvh
Henning

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 04-12-02 01:58

"Lars Rosenmeier" <lroffentligNOSPAMMMM@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
word
> prøver at læse tekstfilen.
>
> Hvordan indstiller jeg computeren således at det i stedet for word er

Hold shift nede og højreklik.. Nu kan du så vælge "åben med" , vælge wordpad
og sætte V ved "brug dette program til at åbne denne type filer" eller hvad
der nu står.. noget i den stil :)
--
Andreas Jeppesen

Fra : Lars Rosenmeier

Dato : 04-12-02 04:11

"Andreas Jeppesen" <bundyBLAH@tabersvin.dk> skrev

> [...]
wordpad
> og sætte V ved "brug dette program til at åbne denne type filer" eller

Jeg siger mange tak.

Mvh.
Lars

Fra : Richard Thune

Dato : 04-12-02 09:32

Klip
> [...]
> der er skrevet i wordpad ikke kan åbnes via word, hvilket gør dem yderst
> besværlige at åbne, da man således ikke bare kan dobbeltklikke på dem.
Jeg er nysgerrig, ved du har fået svar på dine spørgsmål, hvordan bærer du
dig ad med at få wordpad til at gemme i et format word ikke kan åbne
(hvilken word).
R Thune