flere identiske tegn efter hinanden
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-12-02 01:39

Jeg søger en "regular expression" til at find f.eks. fire identiske
tegn efter hinanden.
[a-z0-9]{4} vil jo reagere ligeså snart der er fire tegn efter
hinanden, at skrive en sætning for hver eneste tegn er måske lige
voldsomt nok...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
"I am a nobody, and nobody is perfect; therefore I am perfect."

Fra : Kim Schulz

Dato : 04-12-02 02:16

On Wed, 4 Dec 2002 00:39:22 +0000 (UTC)
Henrik Stidsen <spamtrap@spammer.dk> wrote:
> [...]
> [a-z0-9]{4} vil jo reagere ligeså snart der er fire tegn efter
> hinanden, at skrive en sætning for hver eneste tegn er måske lige

jeg ville nok kigge på noget med backreferences ala:
/(\w)\1{3}/

eller
/(\w)$1{3}/

Fra : Kim Schulz

Dato : 04-12-02 02:31

On Wed, 4 Dec 2002 02:16:03 +0100
Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

> jeg ville nok kigge på noget med backreferences ala:
> /(\w)\1{3}/
>
> eller

eller
/(?=(\w))\1{4}/ virker måske kun hvis du bruger preg_* og ikke ereg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-12-02 13:16

Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote in

> eller
> /(?=(\w))\1{4}/ virker måske kun hvis du bruger preg_* og ikke
> ereg

Tak til jer begge - jeg kigger på det.