MS Windows
briani 27239
Konvertering fra NTFS til FAT32
Fra : Anders Errebo

Dato : 03-12-02 21:39

Hej gruppe.

Jeg ville lige hører om der var nogle der ved om man kan konvertere et NTFS
drev til FAT32, da jeg skal bruge FAT32 for at kunne mounte drevet i Linux
?????

På forhånd tak...

Fra : Leony

Dato : 04-12-02 08:37

"Anders Errebo" <Anden1982@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ville lige hører om der var nogle der ved om man kan konvertere
> et NTFS drev til FAT32, da jeg skal bruge FAT32 for at kunne mounte
> drevet i Linux ?????

Hvis det skal gøres uden datatab kan det klares med Partition Magic 8.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-12-02 09:30

In article <xfiH9.57128$HU.3843989@news010.worldonline.dk>,
leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk says...
> Hvis det skal gøres uden datatab kan det klares med Partition Magic 8.

Eller 7

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jakob Bro Nielsen

Dato : 04-12-02 10:35

> Hvis det skal gøres uden datatab kan det klares med Partition Magic 8.

Hvad hvis det skal gøres med datatab?

Fisker

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-12-02 12:42

In article <asklpj$g4i$1@sunsite.dk>, fisker@control.auc.dk says...
> Hvad hvis det skal gøres med datatab?

Format

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-12-02 13:25

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> skrev :

>Hvis det skal gøres uden datatab kan det klares med Partition Magic 8.

Så er det da bare at formatere partitionen i diskhåndtering
(medmindre det er den, hvor Windows er på)

Fra : Leony

Dato : 05-12-02 08:36

> Så er det da bare at formatere partitionen i diskhåndtering
> (medmindre det er den, hvor Windows er på)

Troede ikke at den kunne formattere fra NTFS til FAT32 uden datatab, men så
lærte jeg også lidt - igen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-12-02 14:12

In article <1lDH9.59133$HU.3989797@news010.worldonline.dk>,
leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk says...
> Troede ikke at den kunne formattere fra NTFS til FAT32 uden datatab, men så
> lærte jeg også lidt - igen.

Det kan man heller ikke...

Fra : ha

Dato : 05-12-02 15:20

> Det kan man heller ikke...

Nå, det var da mærkeligt, for jeg har gjort det idag.
Det evt. "datatab" du omtaler, er åbenbart data, som
godt kan undværes.

mvh
ha

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-12-02 10:17

In article <3def60aa$0$47423$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, not-
me@dot.com says...
> Nå, det var da mærkeligt, for jeg har gjort det idag.

Når man formattere, så sletter man _alt_ hvad der ligger...

> Det evt. "datatab" du omtaler, er åbenbart data, som
> godt kan undværes.

Tja, dataene er _væk_ efter format. Med PQ Partition Magic kan man
konvertere fra det ene filsystem til det andet _uden_ format og dermed
sletning af eksisterende data.

Fra : ha

Dato : 06-12-02 10:20

Nåh ja, det var jo det Leony skrev:

"Troede ikke at den kunne formattere fra NTFS til FAT32 uden datatab, men så
lærte jeg også lidt - igen"
Jeg "læste" det som konvertere.

> Tja, dataene er _væk_ efter format. Med PQ Partition Magic kan man
> konvertere fra det ene filsystem til det andet _uden_ format og dermed
> sletning af eksisterende data.

Ja netop, det var jo også det tråden begyndte med. Mon ikke det
bare er Leony som skrev forkert.

mvh
ha

Fra : Leony

Dato : 06-12-02 13:59

"ha" <not-me@dot.com> skrev i en meddelelse

> Ja netop, det var jo også det tråden begyndte med. Mon ikke det
> bare er Leony som skrev forkert.

Det var det garanteret
Jeg undskylder misforståelsen, det var fordi Knud snakkede om at formattere,
det blev jeg grebet af, jeg mente konvertere.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-12-02 14:13

In article <k91I9.60236$HU.4124688@news010.worldonline.dk>,
leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk says...
> Det var det garanteret
> Jeg undskylder misforståelsen, det var fordi Knud snakkede om at formattere,

Forvirringen er total

Fra : [DK]XoDeus

Dato : 04-12-02 15:03

Du kan vælge at opgradere til en kerne der understøtter NTFS (nu kun i
readmode).
spørg i dk.edb.system.unix hvordan du mounter en ntfs patition!

//XoDeus