MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Gendanne bootloader
Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 03-12-02 21:12

Hej Ng ! håber dette hører til windows... ?

Nå men jeg har pt 2 partitioner på min hdd... en fat32 med win2k og en ext2
(mener jeg den hedder) med Linux red hat..
Lige nu bruger jeg Grub bootloader som jo hører til linux'en og vel derfor
også ligger på linux partitionen.. Men nu er det sådan et jeg gerne vil
slette min linux og linux partition (vil have pladsen til at bruge med
windows istedet)
Men hvordan klare jeg det nemmest ? Jeg kan jo sagtens formatere ext2'en fra
windows med partition magic, som jeg plejer at bruge. Men så forsvinder
booten vel også, og så kan jeg sikkert ikke bruge min windows mere..
Så det jeg sådan set har brug for, er et program der kan overskrive grub'en
med en windows bootloader som vil virke uden min linux...

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Edmund

Dato : 04-12-02 17:18

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:

> Så det jeg sådan set har brug for, er et program der
> kan overskrive grub'en med en windows bootloader som vil virke uden
> min linux...

Hvis du ikke har lavet noget fixfax med at flytte bootloader ud på
C-drevet, burde det vel være nok med at boote en win98 bootdiskette og
skrive fdisk /mbr

Hvis det skulle gå i hårdknude kan du jo indstallere win2k på ext2'en,
eller indstallere indtil den genstarter og har oprettet bootmenuen

--
Mvh Edmund