Soldat 1848-50
Fra : Michael Lund Markuss~

Dato : 03-12-02 20:20

Min tipoldefar deltog i 3 årskrigen.

Andreas Peder Nielsen
5. batajon, 4. compagni Nr. 139

Hvordan finder jeg yderligere opysninger ud fra disse data?

Er der eventuelt nogen der vil lave et opslag?

Hilsen Michael Lund Markussen

Fra : Brian Jensen

Dato : 04-12-02 09:03

In article <uq0quucenppstg281c9thrfvb07l30ohn9@4ax.com>,
marqvar@freeonline.com says...
> [...]
> 5. batajon, 4. compagni Nr. 139
>
> Hvordan finder jeg yderligere opysninger ud fra disse data?
>
> Er der eventuelt nogen der vil lave et opslag?

Skriv til Rigsarkivet, så kan de se om han, hvis han overlevede krigen,
har ansøgt om en erindringsmedalje og sender dig gerne en kopi af hans
ansøgning.

Du kan prøve at kigge på www.dis-danmark.dk under forum, metode og
teknik. Her skal du finde tråden om erindringsmedaljer.

Med venlig hilsen

Brian

--
Brian Jensen
Forsker i navnene Obbekjær, Egdal, Grundsted, Lavlund,

Fra : hno

Dato : 04-12-02 10:29

Oplysninger om din oldefar kan findes på Rigsarkivet. Se følgende sider
vedr. lægdsruller, stambøger og treårskrigen

http://www.sa.dk/ra/salgservice/foldere/laegd1.htm
http://www.sa.dk/ra/salgservice/foldere/stambog.htm
http://www.sa.dk/ra/salgservice/foldere/slegsvig.htm

mvh Henrik Olsen