Kan jeg styre en swf-fil fra et HTML-dokum~
Fra : MZH

Dato : 30-12-00 02:52

Hej!

Jeg har sat min hjemmeside op med en blanding af HTML-dokumenter og
Flash.

Det fungerer helt fint, da jeg har brugt <frameset> til at lave en
grundstruktur og deretfer placeret HTML eller Flash i rammerne.

Der er dog én ting, der ikke fungerer helt:

Det er nemt nok at få knapper i swf-filen til at styre indholdet i
andre rammer ved at sætte Window-parametren, men kan man gøre det den
modsatte vej også?

Altså: Kan jeg f.eks. ved et tryk på et link i et HTML-dokument
"styre" en swf-fil i en anden ramme, så den går til en bestemt frame?

Hvis dette er helt volapyk, så prøv at se hvad jeg snakker om her:

http://www.geocities.com/mikkelshule/

Det er i min Gæstebog, der er problemer. Når besøgende skriver i
gæstebogen og trykker "Send" skifter den nederste ramme automatisk til
"Her kan du se, hvad forskellige folk har skrevet til mig"-dokumentet,
men Flash-filen i topframen bliver stående, altså med "Skriv"-knappen
aktiveret i stedet for "Læs"...

Håber, der er nogen, der har løsningsforslag.

Mikkel

Fra : MTPO

Dato : 30-12-00 18:47

Hej
Jeg tror nu ikke det er problem med flash
Når du trykker på sendt så skal den knap også opdatere din topframen med en
ny swf hvor Skriv"-knappen bliver
aktiveret i stedet for "Læs"
Det som jeg vil sige er: lav 2 swf og skift dem efter brug

Et sprøgsmål hvad siden af hvad bruger du den rullepanel til i sideframen

Venlig hilsen
MTPO
http://brodzikowski.homepage.dk/¨

Fra : MZH

Dato : 30-12-00 21:52

On Sat, 30 Dec 2000 18:46:51 +0100, "MTPO" <papusniak@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>ny swf hvor Skriv"-knappen bliver
>aktiveret i stedet for "Læs"
>Det som jeg vil sige er: lav 2 swf og skift dem efter brug

Det er også den løsning, jeg selv er kommet frem til. Er der nogen der
ved, hvordan jeg får Submit-knappen i HTML-formularen til at loade
topframen?

>Et sprøgsmål hvad siden af hvad bruger du den rullepanel til i sideframen

Et godt spørgsmål... Jeg har optimeret siden til 1024x768, og i den
opløsning er der ingen rullepaneler, men jeg har netop set siden i
800x600, og der dukker det op... Kan man gøre swf-filen dynamisk, så
den tilpasser sig framens pixel-størrelse?

Tak for hjælpen.

Mikkel

Fra : MTPO

Dato : 30-12-00 22:21

> [...]
> 800x600, og der dukker det op... Kan man gøre swf-filen dynamisk, så
> den tilpasser sig framens pixel-størrelse?

Jeps, det er nemlig det som er så smart ved Flash
Kig underFile, Publish Settings, HTML og slå Dimensions til Percent

VH

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 02-01-01 17:44

"> Hvis dette er helt volapyk, så prøv at se hvad jeg snakker om her:

> http://www.geocities.com/mikkelshule/

Hummmm, mangler der ikke noget i den url?

--

Mvh / Regards

*<|=(||||||::::::¦

-=< Christian >=-

ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.subnet.dk/ (not updated since march 2000)
http://www.cmnielsen.dk (design test page)

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 02-01-01 17:48

> "> Hvis dette er helt volapyk, så prøv at se hvad jeg snakker om her:

> Hummmm, mangler der ikke noget i den url?

Nej, det tog bare omkring 8 dage at komme ind!

--

Mvh / Regards