Passagerlister
Fra : Steven

Dato : 03-12-02 19:27

Hvor kan jeg finde passagérlister for skibet C.F. Tietgen, for de passagerer
der udrejste fra København i årene 1910 og 1911 med USA som mål?

Med venlig hilsen

Steven

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 03-12-02 19:38

Prøv f.eks

http://www.ellisisland.org/search/index.asp?

Tom Stryhn Sr.
stryhn@email.dk
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/
sidst opdateret 03. dec. 2002

Fra : Steven

Dato : 03-12-02 20:20

Tak for hjælpen. Hun er på listen over passagerer, og alder stemmer også -
21 år ved ankomst til USA i 1911 - altså født i 1890.
Nu mangler jeg så blot at finde frem til hvor hun kom fra i Danmark!

Med venlig hilsen

Steven

Fra : Hugh Watkins

Dato : 03-12-02 20:34

"Steven" <ccc98484@vip.cybercity.dk> wrote in message news:asj0at$1tl8$1@news.cybercity.dk...
> Tak for hjælpen. Hun er på listen over passagerer, og alder stemmer også -
> 21 år ved ankomst til USA i 1911 - altså født i 1890.
> Nu mangler jeg så blot at finde frem til hvor hun kom fra i Danmark!

tilmeld til Ellis Ilsand som bruger

og kig image ordeligt igennem

Many of the manifests are on two pages
the second of which gives the next of kin in DK and the destination in USA
calour of eyes etc etc
who paid for ticket

relatives often on next line

Hugh W