Mystisk sygdom???
Fra : Connie

Dato : 03-12-02 19:44

Nu beder jeg alle i gruppen om hjælp. Jeg har desværre mistet min hunkat
Ruth. Skrev i gruppen d.18.11.02. Hun døde desværre for os d.20.11.02.
Jeg havde som skrevet, været til dyrlæge om mandagen, hvor han ingenting
kunne konstatere. Måtte køre med hende igen tirsdag morgen, da hun havde
fået det værrer. Her beholdte de hende, dyrlægen kunne høre noget i
lungerne, hun havde ingen feber? de gav hende vanddrivende, antibiotika og
smertestillende. Herefter holdt de hende under observation hele dagen,
hvorefter vi hentede hende igen kl 17.00 om eftermiddagen. Men hendes
tilstand blev kun værrer. Hun krøb hen i et hjørne på badeværelset, kunne
ikke holde på vandet. Så hun kom afsted til dyrlægen klokken 19.00. Her var
hun hele natten, under overvågning, hendes tilstand blev ikke bedre
og hun døde desværre onsdag morgen. Jeg havde givet dyrlægerne lov til at
tage den "tunge beslutning", det nåede de simpelthen ikke. Aldrig havde de
set en kat blive så svag på så kort tid!! Vi gav dem lov til at obduksere
hende. De fandt intet, bortset fra vand i lungerne, men det plejer de nok at
kunne tage med vanddrivende, med det hjalp ikke en dyt!!!
Så dyrlægerne tilknyttet denne klinik er lidt i vildrede, ja det er vi sgu
også!!!! Nå men, vi har så småt vænnet os til hun ikke er her. SAVNER hende
total meget!! Det er godt nok hårdt! Godt vi har Willy til at trøste os.
Nå men så vil skæbnen, at min kollegas datter, mister hendes kat på akkurat
samme måde i weekenden??? Vi bor 35km fra hinanden og de har ikke haft
kontakt til hinanden. Dyrhospitalet i Esbjerg står også total på bar bund.
De kunne ikke fortælle hvad det var.
Ja, hvad ved jeg? Men er der nogen der har oplevet noget lignende???
Vi syntes der er ret underligt, at ingen dyrlæge har set/hørt om denne
mystiske sygdom eller hvad skal jeg snart kalde den???

Jeg håber på respons fra alle i kattekendere!!!

--
Connie

Fra : Denise

Dato : 03-12-02 20:41

Hej Connie
Hvor er det trist. Ved desværre ikke hvad det kan være. Det eneste jeg ved
noget om, er en bedøvelse der hedder Dormitor, der, hvis uheldet er ude, kan
give vand i lungerne, som i løbet af et par dage kan føre til dødsfald. Men
da hun ikke har været bedøvet, ved jeg desværre ikke hvad det kan være.
Håber andre har forslag, men hvis dyrlægen er på bar bund, så er det jo nok
noget sjældent der har været galt.
Det er klart i savner hende og det er bare så hårdt at miste sin mis. Godt I
har Willy.
Medfølelde hilsner Denise

Fra : Britt Malka

Dato : 03-12-02 21:53

On Tue, 3 Dec 2002 19:43:36 +0100, "Connie" <connie-toft@mail.tele.dk>
wrote:

>Jeg har desværre mistet min hunkat
>Ruth. Skrev i gruppen d.18.11.02. Hun døde desværre for os d.20.11.02.

Det gør mig ondt at høre. Det var en rigtig trist historie.
Britt Malka - www.malka.it/home/britt - nu også med vitser

Kan du høre, når din elskede sender dig mail? - The Bat! www.malka.it/programs