Afsendelse af mail fra hjemmesiden?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 03-12-02 17:03

Jeg er blevet bedt om at lave det sådan på en hjemmeside, at besøgende
kan indtaste navn, adresse o.s.v. og derpå klikke på en knap, således
at der bliver afsendt en email med et forudspecificeret indhold til
een bestemt adresse.

Udtrykt i menneskesprog handler det om, at brugere der ønsker at
protestere over for et givent lands ambassade, skal kunne afsende en
standardmail med ordlyden "Dear Mr. ambassador o.s.v." med sig selv
som afsender.

Da domænet ligger på en server af ukendt oprindelse (stillet gratis
til rådighed), har jeg ingen anelse om hvorvidt det understøtter
serversidesprog, så jeg vil gerne vide om det kan laves i ren HTML
eller Javascript og i givet fald hvordan.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-12-02 21:06

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> protestere over for et givent lands ambassade, skal kunne afsende en
> standardmail med ordlyden "Dear Mr. ambassador o.s.v." med sig selv

Prøv at kigge på denne side:
http://hjem.get2net.dk/egin/kursus/effects/mailform.htm

Erik Ginnerskov
egin@oncable.dk
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Kurt Hansen

Dato : 04-12-02 08:31

Tue, 3 Dec 2002 21:05:54 +0100, skrev Erik Ginnerskov:

>"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse

>Prøv at kigge på denne side:
>http://hjem.get2net.dk/egin/kursus/effects/mailform.htm

Jeg kan ikke få linieskift til at virke i <TEXTAREA>. jeg har både
forsøgt med \n og <BR>, men når mailen dannes i min OE6, kommer hele
indholdet bare væltende ud i een køre.

Altså: hvordan laver man tvungen linieskrift i <TEXTAREA>?

Se evt. siden, som er en betaudgave:
www.dyrevelfaerd.dk/perumail.html

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-12-02 13:10

Kurt Hansen <kurt@towle.dk> skrev :

>Jeg kan ikke få linieskift til at virke i <TEXTAREA>. jeg har både
>forsøgt med \n og <BR>, men når mailen dannes i min OE6, kommer hele
>indholdet bare væltende ud i een køre.

Det gør det mig bekendt altid, når man bruger mailto i en
formmail og ikke et cgiscript.