Niels Rasmussen
Fra : Steven

Dato : 03-12-02 15:11

Hvor kan jeg finde oplysninger om fødested for:
Niels Rsamussen
født: 19 september 1842 i Danmark
død: 1912 i South Bend, Indiana, U.S.A.
Jeg har ledt udvandrerdatabasen, men synes ikke lige at jeg kan finde en
alder der passer.
Iføgle de oplysninger jeg har modtaget, skulle Niels Rasmussen være ankommet
til South Bend ca. 1896.
Enhver hjælp modtages med stor tak.

m.v.h.

Steven

Fra : Lisa Meta Erbs Jense~

Dato : 03-12-02 21:35

Prøv f.eks.:

http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp

Her er registreret en som er født i Gamtofte.

Hilsen
Lisa Meta Erbs Jensen
lisa-erbs@mail1.stofanet.dk

Fra : Steven

Dato : 03-12-02 23:16

Tak for svar. Har været inde på det link du oplyste.
Men, kan ikke finde en med den præcise dato (19.09.1842.) fra Gamtofte.
Hvor fandt du ham?

m.v.h.

Steven

Fra : Ole Dorch

Dato : 03-12-02 23:44

> Tak for svar. Har været inde på det link du oplyste.
> Men, kan ikke finde en med den præcise dato (19.09.1842.) fra Gamtofte.
> [...]

Det er nok denne record som Lisa mener. Den får du frem ved at søge i family
search/IGI, på navn og fødeår:

IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

----

NIELS RASMUSSEN
Male

----
Event(s):
Birth: 19 SEP 1842

Christening: 06 NOV 1842 Gamtofte, Odense, Denmark

Death:
Burial:

----
Parents:
Father: RASMUS HANSEN Family
Mother: MARGRETHE CHRISTENSEN

----
Messages:
Extracted birth or christening record for locality listed in the record.
The source records are usually arranged chronologically by the birth or
christening date.

----
Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

J200632 1841 - 1871 0050219 Film NONE

Sheet: 00

----

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English
approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use
(last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 29
http://www.familysearch.org v.2.5.0

Husk at disse records altid bør eftercheckes i de primære kilder.

Med venlig hilsen
Ole Dorch

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 03-12-02 23:49

Fra : Steven

Dato : 04-12-02 01:11

Tusind tak for svar.
Jeg har oversat og sendt dem videre til de interesserede i Indiana, USA.
Nu må vi så håbe at det er den rigtige der er fundet frem til.
Vender tilbage med en opfølgning.

Mange venlige hilsner og tak

Steven