MS Windows
briani 27239
W98: Væk med "All Users"
Fra : Børgesen

Dato : 03-12-02 16:13

W98 maskine på netværk. Har mappen Windows\All users med div. undermapper.
Alle undermapper er dog tommer.

Under Windows\Profiles ligger min profil samt \All users.

Kun NAV benytter sig af Windows\profiles\all users.

Hvis mappen \Windows\all users slettes bliver den prompte og automatisk
gendannet.

Er det muligt at slette "All users" så kun min profil er tilbage?

Børgesen

Fra : ....

Dato : 03-12-02 22:01

Hvis du kan leve med Windowslogon = ingen delte drev / printer. Så slipper
du for at skulle skrive din adgangskode hver gang du starter.

Jeg bruger denne metode:
Højreklik på ikonet Andre computere på skrivebordet & vælg Egenskaber.
Klik på fanen Konfiguration. Vælg Windows-Logon som Primært nætværkslogon.
Klik på OK, og gem derved indstillingerne.
Vælg NEJ, når du bliver spurgt om du vil genstarte computeren.
Gå ind i Kontrolpanel. Dobbeltklik på Adgangskoder.
Klik på Skift Windows-adgangskode og vælg OK.
Indtast din nuværende Windows-adgangskode i Tidligere adgangskode.
Lad de andre to felter være tomme.
Klik på OK, og gem derved.
Klik på Brugerprofiler, kontroller at den er markeret til indstillingen
"Alle brugere af denne PC andvender samme præferencer og
skrivebordsindstillinger."
Klik på Luk.
Vælg "Start" & "Luk computeren" & "Genstarte computeren" & "OK"

Så skulle den være der......................

Nå, jeg kvajer mig vist lidt ind i mellem, og må geninstallerer
netværkskortet & driverne, men det overlever jeg.

Mvh
Thomas