find land ud fra IP
Fra : Morten Sandholdt

Dato : 03-12-02 15:27

Hej
Jeg har engang set et stykke kode så man ud fra en IP kunne køre et stykke
kode der fortalte hvilket land den IP kommer fra.
Nogen der ved hvor den kode findes?

Hilsen
Morten

Fra : Mads Jensen

Dato : 03-12-02 16:30

Hej

> Jeg har engang set et stykke kode så man ud fra en IP kunne køre et stykke
> kode der fortalte hvilket land den IP kommer fra.
> Nogen der ved hvor den kode findes?

Måske noget med:

<?php
$thing = gethostbyaddr($_ENV[REMOTE_HOST]);
$thing = explode(".", $thing);
$land = $thing[(sizeof($thing)-1)];

print_r($thing);
?>

Nederste kan du bare slette, viser bare indholdet af arrayet!

/Mads

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 03-12-02 21:18

"Mads Jensen" <astrup_jensen.NOSPAM@hotmail.com> writes:

> $thing = gethostbyaddr($_ENV[REMOTE_HOST]);
> $thing = explode(".", $thing);
> $land = $thing[(sizeof($thing)-1)];

Det vil jo i bedste fald blot give TLD'et på PTR-pointeren for den
givne IP-adresse. Det vil sige at den computer jeg skriver dette fra
burde befinde sig et eller andet sted på Kokosøerne. Det gør den ikke,
den står såmænd i den nordlige del af København.

Det korte svar er at det ikke er muligt, og da slet ikke ud fra
reverse-DNS.

Der findes dog offentligt tilgængelige databaser over hvor de
forskellige IP-adresser er uddelt, men det er heller ikke nok, da
IP-adresser uddelt til et firma i det et land sagtens kan være i brug
i et andet land, men det er dog IMHO en bedre måde at finde ud af hvor
en adresse er i brug end ved at forlade sig på at nogen har sat noget
sigende reverse DNS op. Det gøres nok lettest ved opslag i
zz.countries.nerd.dk-zonen, som svarer med en ISO 3166 landekode for
hvor den pågældende IP-adresse er uddelt. Læs mere på
<http://countries.nerd.dk/>.

--
Jacob - www.bunk.cc
The best things in life are for a fee.