Feliway og Felifriend?
Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 03-12-02 15:03

Hejsa!
Har netop været en tur ved dyrlægen med hunden og fik en flaske Feliway
med ved samme lejligehed. Men nu er jeg i tvivl om det egentlig er det
rigtige? (Det mente dyrlægen).

Sagen er at en af vores hunkatte mobbes groft af to andre hunkatte. Alle
tre er kastrerede og mellem 4 og 5 år gamle. De er indekatte med stor
løbegård og har været sammen i over et år. Fie mobbes meget af de to
andre, og hun tør stort set ikke vise sig inde i stuen hos os. Og hvis
hun gør, så hvæser og sprutter de to andre, og langer også ud med
sømposen hvis hun ikke kommer hurtigt nok af vejen. Fie er naturligvis
skræmt fra vid og sans, og da det nu har stået på i mange måneder,
bliver vi nødt til at prøve noget nyt, hvis hun ikke skal have et nyt
hjem (Hvilket nok ikke er let for en 4-årig sky lille kat).

Dyrlægen anbefalede at vi sprøjter Feliway på Fie og så prøver at sætte
dem sammen. Men skulle det egentlig ikke havde været Felifriend, kommer
jeg nu til at spørge mig selv? Det er jo dyre dråber, så jeg vil helst
bruge det der giver den bedste chance i første forsøg.

Håber nogen her kan hjælpe os?

Hilsen Dorthe ( - og Lille-Fie, der sover i sin kurv lige nu...)

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 03-12-02 19:35

Felifriend er til selve katten. Feliway er til omgivelserne.

.... Felifriend skal ikke sprøjtes direkte på katten. Sprøjt lidt på dine
hænder, og giv de katte der skal sammenføres en kæletur. Vigtigst i for og
bagenden af katten

... og så en god omgang tålmodighed og sindsro
Held og lykke.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk
****
Pas på når du vælger din dyrlæge!
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=41
Underskriftsindsamling mod dette :
http://www.PetitionOnline.com/272mhdk/
*****

Fra : AEK

Dato : 03-12-02 22:33

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa!
> Har netop været en tur ved dyrlægen med hunden og fik en flaske Feliway
> med ved samme lejligehed. Men nu er jeg i tvivl om det egentlig er det
> rigtige? (Det mente dyrlægen).

Hej Dorthe !

Jeg har ikke så megen erfaring i de produkter.
Jeg brugte FeliFriend, da der var uro mellem Oscar & Tøsen - med KÆMPE
succes.
Jeg gned det på dem begge 2x daglig, i ca 14 dage.

Held & lykke med det.

/ Anya.