Rygter (måske OT) lang
Fra : signe sørensen

Dato : 03-12-02 14:47

Hejsa Alle.

Ja undskyld mig, men nu kunne jeg ikke holde min vrede inde mere....
Som alle her i gruppen ved er Helle/krammemusen på udkig efter en ny
kat.
Det har været diskuteret mange gange i denne gruppe, og mange har
været både flinke og hjulpet Helle med råd, andre har været knap så
flinke.

Jeg synes en ting er at være grov herinde, men derfor mener jeg
alligevel ikke at Helle er tjent med endnu en gang at have fået afslag
på en Birma killing.

Hun var så glad efter udstillingen i Odense efter at have fået en god
snak med Kirsten Ulsøe, som gerne ville sælge Helle en killing og
endda tage helt over til Helle med den. Helle var naturligvis glad,
for at hun havde snakket med Kirsten og glædede sig til at Emil
endelig skulle have en sød legekammerat.

Men pludselig vil Kirsten ikke sælge til Helle alligevel fordi hun
havde hørt rygter om hvordan Helle behandler sine katte, og at det var
på samme måde hjemme hos Helle som det sted hvor hun har købt Emil.
Nemlig Assensvej i Bellinge, men hvordan kan folk udtale sig om dette
når der ikke er nogen fra gruppen som har været hos Helle. Jeg synes
da aldrig jeg har oplevet at Pernille, som jo også har købt en kat hos
samme dame, har fået de rygter på nakken.

Men dette er ikke enden på mit sure opstød. Næ nej Helle fandt en
Birma Han på 6 måneder, og hun kontakede naturligvis familien som
havde hannen. Og mange herinde rådgav hende endda i at det sagtens
kunne lade sig gøre at sætte 2 hankatte på 6 måneder sammen.

Helle valgte selv at fortælle om de rygter som florede til damen som
havde killingen, for så skulle hun ikke hører det andre steder fra.
Det viser sig så at det er det første kuld som de har, og derfor er
det nærmest Kirsten Ulsøe som står for det kuld. Men damen vil så
snakke med Kirsten om det.

Og her til morgen skrev Helle så til mig at hun igen havde fået afslag
på den birma killing, netop på grund af de rygter som husere.

Så jeg kan simpelthen ikke forstå at folk, og det må jo faktisk være
nogle herinde, for hvem ved ellers hvor uheldig Helle har været med
sine foregående katte. Dette er ingen tjent med, men "gerningsmanden
eller kvinden" melder sig nok aldrig.

Men nu har jeg skrevet dette indlæg, så jeg håber da at andre også kan
se at det ikke er helt fair det som foregår.
Jeg ville selv være utrolig ked af det, og jeg ved at Helle er det
samme.

Dette er skrevet uden Helle ved det, så det er kun hvad jeg ved.

/Signe

Fra : Freedom

Dato : 03-12-02 15:00

Tak fordi du skrev dette, det er så utroligt det som er skett, jeg kan godt
se at Helle nogle gange har været lidt naiv i både sin måde at takle de svar
hun har fået men også sårbar og utrolig hurtig til at reagere, men at sådan
noget så skal ske!!!!!!

Jeg forstår godt hvis hun køber en killing uden stamtavle, dette fremmer
ikke ligefrem salget af racekatte. Internet er godt på mange punkter, men
til at køre et menneske ned på denne måde er mig uforståelig, hvad da lidt
hjerterum!!!!

Helle hvis du ser dette, så hber jeg du finder den rigtige kat for dig, det
skulle åbentbart ikke være nogle af dem du ind til nu har kikket på, måske
er der er en skæbne, der er også en kat derude;) til dig!!!

Iben

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-02 15:22

Hej Signe

Jeg er helt enig med dig og det er godt at du tager problemet op.

Jeg synes at det er utroligt at man i en tid hvor det er blevet endnu
nemmere at komme i kontakt med hinanden f.eks pr email stadigvæk lytter til
rygter. Hvorfor ikke skrive direkte til kilden og arrangere et besøg så man
en gang for alle kan få bekræftet eller afkræftet rygterne. Rygter er nemme
at sprede men utroligt svære at aflive.

Venligst

Gonzo

Fra : GJL

Dato : 03-12-02 15:42

"signe sørensen" <kandispigen@sajbar.dk> wrote in <snip>

Jeg er også skuffet. Tænk at nogen her på NG'en vil lege anonym rygtesmed på
den måde ... skuffende! Og temmeligt skuffende er det også, at hvis visse
opdrættere vil behandle Helle, som de har gjort, på baggrund af rygter!

Blot pga. en masse spørgsmål, der trods alt viser mere interesse for kattens
ve og vel, end man ser hos så mange andre katteejere. Hvornår kommer den
anonyme smædekampagne mod opdrætteren med de lidt forkerte holdninger mon?

Men måske man skal passe på med at reagere kritisk? Man mister måske chancen
for en skønne dag at købe en racemis?
Pointen med NG'en ryger lidt, i det øjeblik man bliver nødt til at optræde
som anonym spørger på gruppen, for ikke at risikere at blive hængt ud i
visse kredse?
-Gitte,

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 03-12-02 15:49

On Tue, 3 Dec 2002 15:41:32 +0100, "GJL" <gjl[SLET_DETTE]@stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>den måde ... skuffende! Og temmeligt skuffende er det også, at hvis visse
>opdrættere vil behandle Helle, som de har gjort, på baggrund af rygter!

   Med reaktionen på rygterne om Dansbjergs katte så ville jeg
godt nok ikke have tiltroet nogen her at gøre den slags :( Jeg kender
hverken til Dansbjerg eller til den aktuelle sag med Helle - men
rygter af den slags og den dobbeltmoral der synes at florere omkring
den slags rygter kan virkelig gøre mig vred. Pludselig forstår man
verdenssituationen bedre..... :/

>Men måske man skal passe på med at reagere kritisk? Man mister måske chancen
>for en skønne dag at købe en racemis?

   Det er jo hvad man kommer til at tænke når man læser sådan
noget. Men man skal jo trods alt passe på med at dømme efter en enkelt
historie - jvf. det omkring dobbeltmoral. Det er nok blot en eller
anden der har set det som sin opgave at være moralens vogter - den
slags går efter min erfaring oftest galt.....

>Pointen med NG'en ryger lidt, i det øjeblik man bliver nødt til at optræde
>som anonym spørger på gruppen, for ikke at risikere at blive hængt ud i
>visse kredse?

   Ja - det må man sige.....

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Freedom

Dato : 03-12-02 16:06

> [...]
> anden der har set det som sin opgave at være moralens vogter - den
> slags går efter min erfaring oftest galt.....

Det er rigtigt og ikke alle er sådan, men jeg er også anonym, hvorfor? Fordi
jeg oplevede noget tilsvarende for et par år siden, ikke mig selv men min
gode veninde som blev hængt ud på nettet, det var fordi hun havde været lidt
kritisk overfor store katterier, og efter dette var der nogle som nærmest
jagtede hende hvor hun var både på nettet men også på udstillinger!!!
tankevækkende!

PS: jeg hedder Iben men mere får i ikke;))))

Iben

Fra : Helle Andersen

Dato : 03-12-02 16:00

"GJL" <gjl[SLET_DETTE]@stofanet.dk> wrote in message

> [...]

> den måde ... skuffende! Og temmeligt skuffende er det også, at hvis visse
> opdrættere vil behandle Helle, som de har gjort, på baggrund af rygter!

Jeg aner intet om den konkrete sag, men hvad der sker
lige nu, er jo lige præcis det samme, som man fordømmer.

Det bliver accepteret som et faktum, at der virkelig er en
eller anden som har spredt rygter om Helle - hvilket
selvfølgelig også kan være sandheden, men jeg ved det
ikke - gør I andre ?

Måske er der tale om, at opdrætteren har misforstået en
information hun har fået - måske ønsker opdrætteren ikke
at sælge til Helle alligevel og Helle har misforstået hvorfor.
Måske, måske, måske - pointen er, at ingen af os ved det
- vi tror et eller andet, men ved det ikke.

Og er det ikke lige så forkert, som hvad Helle
tilsyneladende har været ude for i den beskrevne
situation - eller er vi hver især fritaget for denne "regel" ? Eller måske -
bare måske - skulle vi feje for egen dør
først ?

Tænk i hvart fald på, at ng'en er et åbent forum og der
kan i princippet sidde 1000-vis af mennesker, vi aldrig har
hørt om, og følge med hver eneste dag og drage deres
egne konklussioner om situationer og personer.

--
Helle
http://kattenet.dk

Fra : Freedom

Dato : 03-12-02 16:17

> Det bliver accepteret som et faktum, at der virkelig er en
> eller anden som har spredt rygter om Helle - hvilket
> selvfølgelig også kan være sandheden, men jeg ved det
> ikke - gør I andre ?

Se det har du ret i, det eneste jeg ved er at det sker også for andre (min
veninde bl.a og har også set/hørt om andre) selv om det med Helle ikke
skulle være rigtigt!!!!

Iben

Fra : Helle Andersen

Dato : 03-12-02 18:04

"Freedom" <freedom@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Se det har du ret i, det eneste jeg ved er at det sker også for andre (min
> veninde bl.a og har også set/hørt om andre) selv om det med Helle ikke
> skulle være rigtigt!!!!

Bare for, at der ikke skal være nogen misforståelser, vil
jeg lige slå fast, at jeg ikke ville antyde, at Helle lyver -
blot at rygter nogen gange opstår af en henkastet
bemærkning/misforståelser og at man skal passe på med
ikke at starte nye rygter på den bekostning og dermed
gøre sig skyldig i det, man peger fingre ad.

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Freedom

Dato : 03-12-02 18:08

> [...]
> ikke at starte nye rygter på den bekostning og dermed
> gøre sig skyldig i det, man peger fingre ad.

Sådan forstod jeg det også!!:)

Iben

Fra : GJL

Dato : 03-12-02 17:00

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> wrote in message > >Jeg aner intet om den
konkrete sag, men hvad der >sker lige nu, er jo lige præcis det samme, som
man >fordømmer.
<snip en masse>

På nær den forskel, at rygtesmeden (hypotetisk eller ej) er anonym!

Det kan godt være, at du principielt har ret i, at vi ikke med sikkerhed kan
vide, om der faktisk er nogen på gruppen der kører en rygtekampagne mod
Helle - men indtil videre er der grund til at have mistanke om det.

Jeg respekterer din måde at argumentere på, din måde at se det her på osv.,
men for mit vedkommende, resulterer dit indlæg desværre bare i, at jeg får
en endnu stærkere fornemmelse af, at den kritik der tidligere har været om
NG'ens tilbøjelighed til at blive en insider-klub har været berettiget.
I det øjeblik Helle var så usmart at spørge til nogle rygter om en
opdrætter, var reaktionen enorm. Men i det øjeblik nogen kritiserer
muligheden af, at nogen anonymt via rygter forhindrer Helle i at købe en
racekat, så er reaktionen så lille, at den ikke engang er til at tage og
føle på... fra opdrættersiden er her i hvert fald (set fra mit perspektiv)
betænkeligt stille. Så kan rygterne være nok så udokumenterede...

Jeg valgte en gang at fortsætte med at bruge NG'en, da jeg egentlig syntes
der var så god en tone her... det vil jeg nu tage op til revidering igen.
-Gitte

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 03-12-02 17:16

GJL wrote:

> På nær den forskel, at rygtesmeden (hypotetisk eller ej) er anonym!

en "rygtesmed" er jo ALTID anonym.... det er jo altid noget nogen har hørt
et eller andet ubestemmeligt sted fra.......

> [...]
> sikkerhed kan vide, om der faktisk er nogen på gruppen der kører en
> rygtekampagne mod Helle - men indtil videre er der grund til at have

du lader til at have frygteligt travlt med at pege fingre.... men hvad der
derimod springer mig i hovedet er at disse opdrættere ikke har været stærke
nok i deres tro på sig selv, til at de har undersøgt forholdende
nærmere.....
jeg er ( som de fleste her) 100% overbevist om at helle behandler sin kat
med al den kærlighed hun kan mønstre overhovedet, og at en ny kat vil være
absolut lige så velkommen i hendes hjem......
hvad jeg derimod ikke er bleg for at indrømme er at jeg har forbehold i
henhold til helles tidligere ide om at opdrætte..... og der ligger mange
forskellige årsager til grund for mine forbehold......

> [...]
> opdrættersiden er her i hvert fald (set fra mit perspektiv)
> betænkeligt stille. Så kan rygterne være nok så udokumenterede...

alle rygter er udokumenterede, ellers var det jo ikke rygter..... ligesom
det nu også er et rygte at nogen anonymt forsøger at stikke Helle en kæp i
hjulet....
det er jo hvordan folk håndterer rygterne der afgør sagen......

> Jeg valgte en gang at fortsætte med at bruge NG'en, da jeg egentlig
> syntes der var så god en tone her... det vil jeg nu tage op til
> revidering igen.

det er jo så din egen beslutning..... jeg tror du har for travlt med at
kigge efter konspirationer hvor der ingen er......
faktum er at helle har skrevet mange sjove ting herinde der desværre nemt
kunne misforstås, og også er blevet misforstået af mange som det viste
sig..... meget er blevet korrigeret nu, heldigvis, men skaden er jo åbenbart
sket på en eller anden vis alligevel.... men du kan jo ikke vide om det er
noget der er sket pga helles egne udtalelser, eller om der er noget
fabrikeret.....
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : GJL

Dato : 03-12-02 17:32

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in > en "rygtesmed" er jo
ALTID anonym.... det er jo altid noget nogen har hørt
> et eller andet ubestemmeligt sted fra.......

Nope, ofte sker der netop det, at nogen afslører, hvem der har startet
rygterne. Det har jeg i alt fald flere gange oplevet.

> [...]
> henhold til helles tidligere ide om at opdrætte..... og der ligger mange
> forskellige årsager til grund for mine forbehold......

Det kan godt være, at jeg kom til at pege fingre - lige så vel som visse
andre har peget fingre, når Helle har stillet en masse spørgsmål! Jeg er ked
af, hvis det har lydt som om jeg opfatter opdrætterne herinde generelt som
en indspist gruppe. Det tror jeg nu nok, at jeg før har gjort temmelig
klart, at jeg ikke gør.

> [...]
> hjulet....
> det er jo hvordan folk håndterer rygterne der afgør sagen......

Det jeg mener med udokumenteret i den her sammenhæng var, at ingen havde
bekræftet, at der vitterligt også var rygter i omløb.

> [...]
> sket på en eller anden vis alligevel.... men du kan jo ikke vide om det er
> noget der er sket pga helles egne udtalelser, eller om der er noget

Gittes (Sacala) indlæg nedenunder gør nu, at jeg er bestyrket i min tro på,
at nogen har smædet rygter. Og at det altså ikke bare handler om, at en
enkelt opdrætter er faldet over hendes spørgsmål på NG'en og så har droppet
hende som køber.
Sabina, jeg søger ikke efter konspirationer - overhovedet ikke. Jeg synes
bare det er synd, at reaktionen næsten er hårdere her i gruppen mod de
spørgsmål Helle har stillet og mod kritikken af de rygter, der
tilsyneladende har hindret Helle i at købe en kat end den er mod det
forhold, at helle er blevet brændt af flere gange nu.
-Gitte

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 03-12-02 18:52

GJL wrote:

> Nope, ofte sker der netop det, at nogen afslører, hvem der har startet
> rygterne. Det har jeg i alt fald flere gange oplevet.

tja..... er du sikker på at de der bliver oplyst er
oprindelsesmanden/kvinden til de rygter, eller er det også noget de bare har
hørt??
feks i den konkrete sag er der faktisk adskillige led.... der er yderst
hende med de to birmakillinger.... ( eller rettere, længere ude endnu da hun
jo har hørt det et sted fra), dernæst er der helle selv og hende med den 6
mdrs killing.... dernæst signe sørensen der startede denne tråd...... jeg
formoder at signe har oplysningerne fra helle der igen har den fra de to
birmaejere...... så allerede her har vi MINDST 5 forskellige led...... og
hvem ved hvor den oprindelige oplysning kommer fra??
ja det ved hende med de to birmakillinger, men nu bliver hun jo ( som helle
rigtigt fremhæver) også hængt ud i retfærdighedens navn........ hvilket jo
sansyneligvis ikke har været hendes hensigt overhovedet, hendes primære mål
har nok været at beskytte sit afkom.....

> Det kan godt være, at jeg kom til at pege fingre - lige så vel som
> visse andre har peget fingre, når Helle har stillet en masse
> spørgsmål!

der er forskel på at pege på en større gruppe og så prøve at
hjælpe/formane/oplyse en enkeltperson......

> Jeg er ked af, hvis det har lydt som om jeg opfatter
> opdrætterne herinde generelt som en indspist gruppe. Det tror jeg nu
> nok, at jeg før har gjort temmelig klart, at jeg ikke gør.

godt så......

> Det jeg mener med udokumenteret i den her sammenhæng var, at ingen
> havde bekræftet, at der vitterligt også var rygter i omløb.

nej netop...... men alligevel er de rygter kommet helle for ører.......

> Gittes (Sacala) indlæg nedenunder gør nu, at jeg er bestyrket i min
> tro på, at nogen har smædet rygter.

det kan jeg bare slet ikke se, at nogen kan få sådan en påstand ud af Gittes
indlæg..... det eneste hun skriver er at hun som mange af os andre har tale
med helle om hendes forhastethed......
og hun siger netop intet om at der er nogen der har kontaktet opdrætteren,
blot at hun mener at HVIS det var sket så var det for groft......

> Og at det altså ikke bare handler
> om, at en enkelt opdrætter er faldet over hendes spørgsmål på NG'en
> og så har droppet hende som køber.

hvor ved du det fra??

> [...]
> tilsyneladende har hindret Helle i at købe en kat end den er mod det
> forhold, at helle er blevet brændt af flere gange nu.

gu er det synd for helle.... ingen har påstået andet.... men et eller andet
sted så sker der indimellem ting vi ikke er herre over.......
jeg tror næppe nogen her har den forestilling at helle mishandler sine
katte..... hun har aldrig i livet nævnt noget der blot kunne minde om
det....
mht kritikken af hende så har det jo sin årsag, som du sikkert også er klar
over hvis du ellers har fulgt med.......

men hvorfor i alverden skulle kritikken gå på en opdrætter der afviser et
salg for at beskytte sine katte ( begrundet eller ej?)
er det ikke en opdrætters fornemste opgave?? at beskytte afkommet af deres
katte??

hvor jeg synes den er fejlet er at den oprindelige opdrætter åbenbart lytter
mere på rygter end stoler på at hun selv er i stand til at vurdere
objektivt.... men det er jo helt og holdent min egen holdning......
at opdrætteren siger nej til et salg sker jo mere end en eller to gange om
året, hvis hun ikke er sikker på den købe der er til kattene.......
opdrættere er jo så forskellige som købere er det.... men jeg kan helt
ærligt ikke hidse mig op over at en opdrætter er kritisk og vælger sin
killingekøber med omhu.....

Fra : GJL

Dato : 03-12-02 19:15

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in <snip en masse jeg egentlig
ikke gider svare på, da jeg har fornemmelsen af, at vi to alligevel ikke
ville få en døjt ud af at diskutere det med hinanden!>

> [...]
> og hun siger netop intet om at der er nogen der har kontaktet opdrætteren,
> blot at hun mener at HVIS det var sket så var det for groft......

Jeg kan ikke se noget _HVIS_ nogensteder i det pågældende indlæg... og Gitte
må virkelig meget undskylde, hvis jeg på nogen måde har læst hendes indlæg
forkert. Det tror jeg bare ikke helt at jeg har.

> hvor ved du det fra??

Det virker jo lidt sært, at ikke en men flere har brændt hende af ik? Og
nej... jeg _ved_ naturligvis ikke, jeg _tror_ ...

> [...]
klar
> over hvis du ellers har fulgt med.......

Nej...naturligvis har jeg ikke fulgt med - jeg har bare valgt at kommentere
uden overhovedet at have læst et eneste af indlæggene. Ja undskyld ironien,
men jeg synes egentlig også du er en anelse grov i tonen.

> [...]
> salg for at beskytte sine katte ( begrundet eller ej?)
> er det ikke en opdrætters fornemste opgave?? at beskytte afkommet af deres

Ja, du svarer jo retorisk på dette lige om lidt!

> [...]
> opdrættere er jo så forskellige som købere er det.... men jeg kan helt
> ærligt ikke hidse mig op over at en opdrætter er kritisk og vælger sin

Det er nok heller ikke _det_ , at en opdrætter beskytter sine kattes afkom,
der har irriteret/forarget mig - hvilket du jo godt _ved_ - men derimod det,
at flere opdrættere har brændt Helle af, og at det tilsyneladende har en
årsag!
-Gitte

Fra : Grit Wessel

Dato : 03-12-02 19:23

> Det virker jo lidt sært, at ikke en men flere har brændt hende af ik? Og
> nej... jeg _ved_ naturligvis ikke, jeg _tror_ ...

Undskyld jeg blander mig - den første person, der brændte Helle af var en
opdrætter, der besluttede at beholde killingen selv. Det kunne have være
mig, dig, Helle eller en helt fjerde, der var køberen - det havde vist ikke
gjort nogen forskel - vil man beholde katten selv, så er det ligegyldigt
hvem køberen er.

Nummer to havde hørt rygter, og nummer tre snakkede med nummer to, da Helle
fortalte hende om rygterne.

Der er ikke nogen der siger, at der er rygter om Helle i hele
birmaverdenen/katteverdenen, det kunne sagtens være begrænset til opdrætter
nummer to og tre (og selvfølgelig kunne det også sagtens være ude hos
"alle") - det er ikke til at vide. Jeg har ikke hørt nogen rygter, men jeg
snakker også kun sjældent med birmafolk.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : GJL

Dato : 03-12-02 19:32

"Grit Wessel" <ng@dk-ginkgo.dk> wrote in message
> [...]
> "alle") - det er ikke til at vide. Jeg har ikke hørt nogen rygter, men jeg
> snakker også kun sjældent med birmafolk.

Nevermind... og ciao!

Fra : Freedom

Dato : 03-12-02 19:43

> [...]
> "alle") - det er ikke til at vide. Jeg har ikke hørt nogen rygter, men jeg
> snakker også kun sjældent med birmafolk.

Jamen det er da også for meget at man bare hopper på den ene eller anden
historie lige gyldigt hvilken det er . Man må da virkelig være *en tosse*
;))) hvis man tror på alle historie, især i denne tid hvor alt kan
forfalskes;))

Selv om den sag med Helle ikke skulle være korrekt, så kender jeg personligt
til sager som er af samme karakter og det syntes jeg er sørgeligt at nogle
har så travlt med at dømme folk før de ved noget, det gælder forsåvidt også
Birma opdrætteren som jeg jo ikke ved noget om!!

Det kan jeg kun sige at det er ligeså slemt at hænge dem ud med mindre man
er BOMBE SIKKER!!!!! de vil sige har været der selv og så skal man vel
egentligt også være klar til at få et civilt søgsmål på sig.....jeg ved ikke
noget om sagen men af princip kan jeg udtale mig....

Iben

Fra : Helle Andersen

Dato : 04-12-02 11:41

"Freedom" <freedom@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> historie lige gyldigt hvilken det er . Man må da virkelig være *en tosse*
> ;))) hvis man tror på alle historie, især i denne tid hvor alt kan

Jeg vil helst ikke drage nogen slutninger ud fra den
konkrete sag, for jeg aner jo ikke hvad den pågældende
opdrætter har tænkt, men jeg vil gerne kommentere
generelt.

Jeg tror, at du skal tænke på, at det at sælge killinger langt
fra udelukkende er baseret på rationelle overvejelser.
Hvis det var det, var sagen meget enkel og ret sort/hvid.
Men salg er killinger er ofte også noget meget
følelsesmæssigt.

Jeg kan kun tale ud fra, hvordan jeg selv ville have det,
men hvis jeg fik nogle oplysninger om en køber, ville jeg
nok overveje sandsynligheden for, om de var sande eller
ej. Men når det så er sagt kan jeg også godt forestille mig
en situation, hvor jeg *tror* at køber nok er OK, men
stadig sidder tilbage med en lille rest af tvivl, fordi hvis
nu........ Ville jeg så sælge den killing ? Nej, det ville jeg
ikke. Hvis jeg er i tvivl og er usikker og/eller har en
smådårlig fornemmelse i maven, ville jeg ikke tage
chancen. Uretfærdigt ? Ja, det må man nok sige, at det er,
men ikke desto mindre min ret.

> [...]
også
> Birma opdrætteren som jeg jo ikke ved noget om!!

Jeg er i bund og grund ikke helt uenig med dig - blot er
jeg i tvivl om det altid drejer sig om, at den pågældende
opdrætter har dømt nogen eller det også nogen gange
drejer sig om, at opdrætteren blot sidder tilbage med en
lille tvivl og derfor undlader at sælge. For mig er der stor
forskel på de to situationer og jeg ved ikke hvordan det
forholder sig i denne sag eller nogen andre - jeg kan kun
forsøge at sætte mig ind i, hvordan jeg selv ville reagere.

> [...]
ikke
> noget om sagen men af princip kan jeg udtale mig....

Enig - man skal ikke hænge andre ud med mindre, at man
selv personligt har oplevet, hvad man hænger dem ud for.
Måske er det også en del af problematikken omkring
opdræt, hvor man tit hører at opdrættere "holder
sammen" eller beskytter hinanden. Pt. er der en enkelt
opdrætter, som jeg har kendskab til, som jeg absolut
kraftigt ville råde folk til at holde sig langt væk fra. MEN
det bygger jeg mest på ting, jeg har hørt - godt nok fra
meget pålidelige kilder, men ikke desto mindre, er det
ikke noget jeg selv har oplevet. Jeg har personligt
kendskab til nogle småting, som bekræfter mit
helhedsindtryk til fulde og jeg er derfor selv ikke spor i
tvivl om, hvad sandheden er - men jeg fortæller det altså
ikke til købere eller andre, fordi jeg ikke selv har oplevet
det eller kan "bevise" det. Det kan derfor muligvis virke
som om, at det er en måde at "holde sammen" på, men i
virkeligheden er det blot noget moralsk, fordi man netop
ikke vil videregive rygter. Til gengæld ville jeg til enhver
tid, forsøge at få eventuelle købere guidet til en anden
opdrætter end den pågældende - bare uden at fortælle
hvorfor og uden at sige noget negativt

--
Helle
http://kattenet.dk

Fra : Trine Piltoft

Dato : 04-12-02 18:16

Hejsa!

Helle Andersen skrev:

> [...]
>Hvis det var det, var sagen meget
>enkel og ret sort/hvid.
>Men salg er killinger er ofte også noget meget

Helle - du har skrevet mine tanker

Jeg synes det er synd for Helle, men hvis jeg som sælger står i en
situation hvor jeg er den mindste smule i tvivl, så vil jeg
hellere undlade at sælge min killing til den pågældende person.
Selvfølgelig skal man lytte til folk og drage sine egne
slutninger, men nogle gange kan disse altså godt blive påvirket af
hvad man hører fra andre. Det er formentligt i mange tilfælde
uretfærdigt, men når det gælder salg af killinger, lader jeg altid
tvivlen komme mine killinger tilgode.

Jeg håber dog at du snart finder en ny killing som selskab til
Emil, og at du ikke helt har mistet modet til trods for de dårlige
oplevelser.

Mvh. Trine

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 03-12-02 20:07

GJL wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in <snip en masse jeg
> egentlig ikke gider svare på, da jeg har fornemmelsen af, at vi to
> alligevel ikke ville få en døjt ud af at diskutere det med hinanden!

det har du sansyneligvis ret i, da det virker på mig som om du åbenbart ser
en masse underlige ting i mine indlæg som jeg ikke har puttet i dem......

> Jeg kan ikke se noget _HVIS_ nogensteder i det pågældende indlæg...
> og Gitte må virkelig meget undskylde, hvis jeg på nogen måde har læst
> hendes indlæg forkert. Det tror jeg bare ikke helt at jeg har.

hun skriver : Jeg har tidligere både herinde og til Helle sagt at hun skulle
tage det lidt roligt da jeg syntes hun var lidt forvirret, men derfra og så
til lige frem at kontakte en opdrætter og fortælle historier om hvordan hun
skulle behandle den lille Emil, ja det grovt.

hvor i dette læser du at der er tale om et faktum at der er nogen der har
kontaktet opdrætteren med det formål at fortælle historier om helles
behandling af emil??

det jeg læser er at Gitte selv har sagt nogle ting til helle, men at hun
mener det er for groft at gøre som beskrevet... thats all....

> Det virker jo lidt sært, at ikke en men flere har brændt hende af ik?
> Og nej... jeg _ved_ naturligvis ikke, jeg _tror_ ...

som en anden også har skrevet så ville den første selv beholde killingern og
de to andre snakkede sammen..... nummer tre havde iøvrigt også en aftale med
nummer to om ikke at sælge uden hendes samtygge åbenbart......

> [...]
> kommentere uden overhovedet at have læst et eneste af indlæggene. Ja
> undskyld ironien, men jeg synes egentlig også du er en anelse grov i

jeg er ikke helt så grov som du åbnebart ligger i det.... jeg konstaterer at
du sikkert ved hvad der er foregået...... thats all......

> Ja, du svarer jo retorisk på dette lige om lidt!

jeg svarer min holdning til det... ja..

> [...]
> afkom, der har irriteret/forarget mig - hvilket du jo godt _ved_ -
> men derimod det, at flere opdrættere har brændt Helle af, og at det

igen, det er kun de to sidste der har samme årsag, af den simple grund at de
to har et samarbejde....... den første er helt uden for denne sammenhæng og
det har en helt 3 årsag..... jeg kan virkelig ikke se hvorfor du hidser dig
sådan op.....

Fra : Helle Andersen

Dato : 03-12-02 18:13

"GJL" <gjl[SLET_DETTE]@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> NG'ens tilbøjelighed til at blive en insider-klub har været berettiget.

Det kan jeg ikke helt følge dig i. Mener du, at det er en
"opdrætterklub" ? Jeg spørger ikke for at være ironisk,
men blot fordi jeg ikke umiddelbart kan se
sammenhængen.

> [...]
> føle på... fra opdrættersiden er her i hvert fald (set fra mit perspektiv)
> betænkeligt stille. Så kan rygterne være nok så udokumenterede...

Jeg kan kun svare for mig selv, men jeg kommenterede
ikke Helle's indlæg om Dansbjerg. Når jeg nu vælger at
kommentere dette, er det fordi at ironien for mig er
lysende klar og at en persons navn (opdrætteren af
birmaen) nu bliver hængt ud i retfærdighedens navn. Men
den person har heller ingen mulighed for at forsvare sig og
fortælle tingene fra hendes side og det er jo det, som
angribes som værende forkasteligt - derfor er det ganske
paradoksalt i mine øjne.

Desuden er det godt 2 timer siden, at indlæget blev postet
og folk er på vej fra arbejdet ect. så jeg synes måske det
er lidt tidligt at afgøre, om reaktionen er lille eller ej ?

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : GJL

Dato : 03-12-02 18:54

> [...]
> "opdrætterklub" ? Jeg spørger ikke for at være ironisk,
> men blot fordi jeg ikke umiddelbart kan se

Nej, jeg antyder ikke at det er en opdrætterklub, men at der til tider er
lidt meget tendens til at folk helst skal være af helt samme holdning her på
gruppen. Ikke sådan at opdrætterne alene sætter dagsordenen, men at de
brugere, der også ser hinanden privat etc. etc. til tider virker som en ret
sammentømret gruppe... hvilket ikke altid er særlig positivt. Jeg kan dog
godt nu her, efter at have tygget min formulering en igennem et par gange,
se at den kunne forstås som værende møntet på opdrættere alene!

> [...]
> fortælle tingene fra hendes side og det er jo det, som
> angribes som værende forkasteligt - derfor er det ganske

Opdrætteren bliver da ikke hængt ud nu?

> Desuden er det godt 2 timer siden, at indlæget blev postet
> og folk er på vej fra arbejdet ect. så jeg synes måske det
> er lidt tidligt at afgøre, om reaktionen er lille eller ej ?

Jo, det kan godt være... har ingen tidsfornemmelse pt, og har egentlig også
fortrudt at jeg overhovedet kommenterede sagen. Har bare ondt af Helle, som
jeg også havde ondt af den opdrætter, der blev ramt af rygter.
-Gitte

Fra : Helle Andersen

Dato : 03-12-02 19:00

> [...]
> godt nu her, efter at have tygget min formulering en igennem et par gange,
> se at den kunne forstås som værende møntet på opdrættere alene!

Tak for opklaringen - jeg var hægtet lidt af

> Opdrætteren bliver da ikke hængt ud nu?

Det synes jeg lidt, at hun gør. Hun bliver nævnt ved navn
og fremstår lidt som "skurken", der har lyttet til rygter.
Den mening har man også ret at have og hvad ved jeg om,
hvordan tingene hænger sammen, men for mig er det blot
en ny person, som hænges ud - igen.

> [...]
som
> jeg også havde ondt af den opdrætter, der blev ramt af rygter.

Det var egentlig ikke min hensigt at "være efter dig" - der
er ikke noget galt i at have ondt af Helle. Alt dette er slet
ikke fokuseret omkring *dig*, men blot en generelt
betragtning.

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 03-12-02 23:16

On Tue, 3 Dec 2002 18:59:49 +0100, "Helle Andersen" <katte@mail.dk>
wrote:

> [...]
>Den mening har man også ret at have og hvad ved jeg om,
>hvordan tingene hænger sammen, men for mig er det blot

   Hov, det kan være at jeg har sovet i timen - men var det med
Dansbjerg noget du fik fra mit indlæg? Og som så kom ind i denne
sammenhæng? For så må jeg lige nævne at jeg blot nævnte dem fordi de
nu var blevet omtalt i en rygtesag og det blev oplyst lidt om hvilke
konsekvenser det havde for dem - og det synes jeg var så beskidt:
Altså rygterne og de konsekvenser det åbenbart havde haft......

=)

Fra : Helle Andersen

Dato : 03-12-02 23:25

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hov, det kan være at jeg har sovet i timen - men var det med
> Dansbjerg noget du fik fra mit indlæg? Og som så kom ind i denne
> sammenhæng?

Nej, det var ikke fra dit indlæg .-) Jeg nævnte Dansbjerg i
forbindelse med, at Gitte følte, at en masse opdrættere
var sure over, at Helle havde nævnt Dansbjerg, men at
hun til gengæld følte, at de samme personer var ligeglade
nu hvor Helle var udsat for rygter. Og da hun nævnte det i
forbindelse med noget jeg skrev, ville jeg lige nævne, at
jeg slet ikke havde kommenteret tråden omkring
Dansbjerg Here you go - lang forklaring, men kunne
ikke gøre det kortere

> [...]
> konsekvenser det havde for dem - og det synes jeg var så beskidt:
> Altså rygterne og de konsekvenser det åbenbart havde haft......

Det er jeg med på - og det var som sagt heller ikke
skrevet ud fra dit indlæg.

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 03-12-02 23:30

On Tue, 3 Dec 2002 23:25:15 +0100, "Helle Andersen" <katte@mail.dk>
wrote:

>Det er jeg med på - og det var som sagt heller ikke
>skrevet ud fra dit indlæg.

   Glimrende - jeg blev blot i tvivl =) Jeg ville nødigt - og da
især i den tråd - få skabt tvivl/rygter.

Fra : N/A

Dato : 04-12-02 12:23

Fra : Helle Andersen

Dato : 04-12-02 12:23

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote in message

> Jeg ser ikke hvad der forhindrer at vedkommende opdrætter forklarer
> hvorfor Helle ikke måtte købe en kat (vel at mærke en kastreret
> udstillingskat, ikke en avlskat).

F.eks. at dette ikke er verdens navle og det er derfor
ikke, alle der læser med her og sandsynligvis heller ikke
opdrætteren ?

> Det var lidt over 3 timer siden. Da Helle postede et indlæg med et
> opdrætternavn i fik hun 17 svar på samme tid, og det var samme tidspunkt
> på dagen.

Du har ret - det var 3 timer ikke 2 - jeg kiggede forkert,
men jeg fastholder pointen. 2 eller 3 er jo blot detaljer og
ordkløveri.

> Jeg kan da godt forstå at folk af og til hælder til at "tie
> diplomatisk", men det er da lidt tankevækkende at meget få har travlt
> med at tage afstand fra at man nægter at sælge en kastreret killing på
> baggrund af udelukkende rygter.

Jeg mener ikke, at der er tale om meget få. Og heller
ikke, at man kan drage den slutning, at folk ikke
tager afstand, fordi de ikke tilkendegiver det. Det er nu
engang den menneskelige natur, at vi oftere reagerer på
ting, hvor vi er uenige eller kan bidrage end vi
tilkendegiver: "jeg er enig".

--
Helle
http://kattenet.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 04-12-02 12:28

Helle Andersen wrote:
> "Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote in message

> F.eks. at dette ikke er verdens navle og det er derfor
> ikke, alle der læser med her og sandsynligvis heller ikke
> opdrætteren ?

Det kan du have ret i - men hvis vi ikke er mere betydeligt som forum er
det vel heller ikke slemt for den opdrætter at blive nævnt her?

> Du har ret - det var 3 timer ikke 2 - jeg kiggede forkert,
> men jeg fastholder pointen. 2 eller 3 er jo blot detaljer og
> ordkløveri.

Enig - jeg kom bare til at bemærke forskellen da jeg sammenlignede
antallet af indlæg.

> [...]
> engang den menneskelige natur, at vi oftere reagerer på
> ting, hvor vi er uenige eller kan bidrage end vi

Ja - og heldigvis _er_ der en del der har tilkendegivet deres støtte.

Venligst

Jesper Brunholm

Fra : Helle Andersen

Dato : 04-12-02 12:42

> Det kan du have ret i - men hvis vi ikke er mere betydeligt som forum er
> det vel heller ikke slemt for den opdrætter at blive nævnt her?

Jeg ved ikke, om pågældende opdrætter mener, at det er
slemt, men det kan du og jeg jo ikke afgøre vel ? Hvem
siger, at opdrætteren kender dette forum eller at
opdrætteren har internetadgang (Jo, de findes faktisk
stadig *s*) men min pointe var egentlig også bare, at man
ikke bør fordømme rygter ved at sætte nogen andre
rygter i gang.

--
Helle
http://kattenet.dk

Fra : signe sørensen

Dato : 04-12-02 13:55

On Wed, 4 Dec 2002 12:42:29 +0100, "Helle Andersen" <katte@mail.dk>
wrote:

> men min pointe var egentlig også bare, at man
>ikke bør fordømme rygter ved at sætte nogen andre
>rygter i gang.

Jeg mener da heller ikke der er sat nogle rygter igang om Kirsten Ulsø
ved at jeg nævnte hende i mit indlæg i går...for alle som læser med
her, ved jo at det var den opdrætter som helle ville købe en birma
killing fra.

Så jeg ved ikke om det var derfor du mente der var rygter igang,
ellers er det nok mig som sover....

/Signe

Fra : Helle Andersen

Dato : 04-12-02 00:13

> [...]
> killing fra.
>
> Så jeg ved ikke om det var derfor du mente der var rygter igang,

Som jeg har sagt før, mener jeg ikke det er klogt/fair at
hænge nogen ud, når indlægget handler om at rygter er
noget skidt. Du gør næsten præcis det samme, som du
mener at det er forkert at andre gør. Du har ikke selv
oplevet det og du har ikke hørt den anden side - det har
du nu.

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Jesper Brunholm Scha~

Dato : 04-12-02 12:25

Helle Andersen wrote:

> [...]

diplomatisk", men det er da lidt tankevækkende at meget få har travlt
med at tage afstand fra at man nægter at sælge en kastreret killing på

mvh

Jesper Brunholm (som sågar overvejede om det er klogt at udtale sig - og
jeg er egentligt _ret_ træt af jeg overhovedet kunne få den ide)

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 03-12-02 16:36

hejsa

Jeg fik også en besked fra Helle på min telefon her til formiddag.
og har hende meget ofte på ICQ, jeg ved hun er skuffet og meget ked af det.
Jeg synes nu inegn kan være bekendt at lave den slags rygter.
Jeg har selv tidligere været udsat for at jeg havde msse storm på mails fra
folk som sagde sælg ikke til den dame (dette er ikke Helle) Jeg valgt den
gang at undersøge det til bunds og nu har Damen to katte fra mig og de har
det som blommen i et æg!! Så det jeg vil siger er, lær folk at kende og lave
dine egne erfaringer, det kan ikke passe at andre skal stoppe alt på den
måde. Det er jo ikke kun det at få kat hos Helle hun har også mistet lysten
til at prøve med tiden at opdrætte og udstille. Dette er ikke den rette måde
at hjælpe folk i gang på, men her er vi vist alle enige som har skrevet her.

Helle er god nok og nyder den kat hun har lige nu, lær hende at kende og lyt
til hendes ønsker for Du/i dømmer.

Hilsen Sanne

Fra : DK Sacala´s Norske S~

Dato : 03-12-02 17:07

Hej

Ja, Jeg er rystet over den behandling Helle har fået .

Har mailet lidt med hende både før og efter og hun er meget ked af det.

[...]

iv dog den pige en chance, er glad for at mangeføler lige som jeg, og håber
Helle får sin hygge Birma

MVH
Gitte

Fra : Bente Jepsen

Dato : 03-12-02 18:59

> Ja, Jeg er rystet over den behandling Helle har fået .

Ja, jeg er altså også rystet. Det er simpelthen ikke fair, at man skal
straffes så hårdt for at være ung og uerfaren og så at hun også har
været ubeslutsom, hænger vel da sammen med de to første.

Efter det Helle har skrevet her i gruppen, hersker der bestemt
ikke nogen tvivl for mig om at hun er glad for sin Emil, og at hun
også har været det for de to katte hun så uheldigt har mistet.

Man har da hele tiden kunnet se, at hun har lært, f.ex. at hun har
lært at man ikke kan holde udekatte når man ikke kan holde ud
at få dem kørt ned, Emil er jo indekat.

Hvis den opdrætter Kirsten, hun skrev om, havde været fair,
så havde hun gjort som Helle skrev hun ville, nemlig selv
komme hjem til Helle og så kunne se ved selvsyn, hvordan
Helle og Emil havde det sammen.

Jeg håber bestemt Helle føler hun får så meget opbakning her,
at hun får lyst til at være med i katteverdenen igen, for jeg er
da helt overbevist om at der også er mange der gerne vil have
hende "under deres vinger" så hun kan få den erfaring hun
mangler.

Hilsen
Bente

Fra : Ann K.

Dato : 03-12-02 20:24

Det jeg ikke fatter, er at Helle ikke selv har konfronteret den 1'ste
birma-opdrætter, da det går op for hende at nogen har sat rygter i
omløb!?
Jeg ville ikke under nogen omstændigheder acceptere at folk gik og
sladrede om mig bag min ryg - og ville altså derfor omgående sætte en
hel del i værk, for at komme sladderen til livs!
Og starten ville være at fortælle 1'ste opdrætter at der er et sagsanlæg
på vej ang bagvaskelse og æreskrænkelse!
Se sådan får man hurtigt trevlet en rygte-kæde op! _Ingen_ har lyst til
at få en sag på halsen!
Én ting jeg i hvert fald ikke ville gøre, var bare at sidde som et lille
mæ-lam og jamre over at nogen svinede mig til!
(Ja - det er en provokation af Helle... men hun trænger sq* til at mande
sig op og tage til genmæle

Mvh Ann - der skam godt ved at Helle, (hvis hun begynder at true med
sagsanlæg) vil få nogle problemer med at få endnu en birma... med mindre
hun er så heldig at finde en opdrætter der er i stand til at tænke selv
OG vurdere at et menneske der er villig til at anlægge sag for noget "så
banalt" som rygter, nok har rent mel i posen...

Fra : Freedom

Dato : 03-12-02 20:31

> [...]
> Og starten ville være at fortælle 1'ste opdrætter at der er et sagsanlæg
> på vej ang bagvaskelse og æreskrænkelse!

Helt ærligt;))) Det ville jeg også, men Helle er måske ikke lige den type
som STÅR OP FOR SIG SELV! på den måde, hun er jo kun en vårharre;) Sødt
ment;)

> [...]
> mæ-lam og jamre over at nogen svinede mig til!
> (Ja - det er en provokation af Helle... men hun trænger sq* til at mande

Nemt sagt, svært gjort for mange mennesker!!!!!

Iben

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-12-02 20:48

In article <fhcpuusq0dlkmfuj8ng87he7q9jc16jnvg@4ax.com>, signe sørensen
> [...]

> nogle herinde, for hvem ved ellers hvor uheldig Helle har været med
> sine foregående katte. Dette er ingen tjent med, men "gerningsmanden

Må jeg forsigtigt påpege, at der sagtens kan være - og nok er -
læssevis af mennesker der læser med i gruppen uden nogensinde at give
sig til kende, og derfor er ukendte af "os". Det er umuligt at vide
hvor og med hvem rygterne er startet. Det behøver jo ikke nødvendigvis
at være én "vi" kender eller har hørt om.. Jeg aner ikke om det
forholder sig sådan - men det er _også_ en mulighed.
Når det er sagt - ja, det er meget synd for Helle og jeg håber også hun
får sin kammerat til Emil.

Fra : Helle

Dato : 03-12-02 22:48

Hej.

Tak fordi I er så mange som støtter mig, det betyder meget for mig.
Ja 1. gang jeg blev brændt af var simpelthen fordi de selv ville beholde
katten - jeg blev vred og ked af det men tænker ikke længere over dette. Det
var ærlige og reelle mennesker med hjertet og følelserne på rette sted.

Anden gang, var en aftale i hus, opdrætter hører en del rygter om mig - bla.
at jeg skulle have oprettet en annonce i dba.dk hvor jeg søger en hunkat -
dette er primært hende grund til at finde mig som løgner! Som jeg forklarede
hende at jeg engang søgte hunkat men med stor hjælp her inde fra og snak med
mange opdrættere og kattefolk, var jeg blevet overtalt til at få en han til
kæl i første omgang. Jeg slettede øjeblikligt annoncen da jeg faktisk havde
glemt det. Hun valgte ikke at tro på mig og jeg ringede til hende og
forklarede og forklarede men fik bare at vide i en dybt opgivende tone "Ja
ja lille Helle, du har meget at lære!". Hun var kynisk og kold og på ingen
måder interesseret i at høre sagen fra MIN side.
Selvfølgelig er det en opdrætters pligt at passe på hvem deres killinger
kommer ud til men havde det været MIG så havde jeg undersøgt sagen omkring
en evt. killingekøber lidt nærmere for at finde ud af hvad der var hold i -
det gjorde jeg jo også med Dansbjerg, som jeg indrømmer blev gjort på en
forkert måde og det er jeg ked af. Det eneste jeg ønskede, var at finde ud
af om rygterne overhovedet talte sandt. Undskyld det indlæg - jeg fortryder
det meget!

Nå men så finder jeg en hankilling på 6 mdr og opdrætter lyder virkelig sød
og takker mange gange for at jeg fortæller om de rygter for som hun sagde;
betød det meget for hende at jeg fortalte hende det i stedet for at hun
skulle høre det af bagveje. Hun ville tale med opdrætter1 da hun hjalp hende
meget da det var hendes første kuld.
Jeg beder opdrætter1 om at fortælle mig hvor hun har alle de rygter fra men
det vil hun ikke - hun skriver følgende tilbage: " idag har fået tilbudt en
kastrat han på 6 mdr.

Det tilbud synes jeg du skal tage imod og så glæde dig over dine katte"

Jeg bliver glad fordi jeg nu tror jeg skal have den han men jeg hører
desværre bare ikke nærmere fra opdrætter2. Skriver så til vedkommende og får
denne besked her til morgen: " Du kan desværre ikke købe hos mig, da jeg er
påvirket af, at du er afvist andre steder. Mvh xxx"

Det er lidt sådan her: EN GANG FEJL, ALTID FEJL!

Synes godt de kunne have undersøgt mig lidt nærmere og jeg skulle satme være
et stort fjols hvis rygterne virkelig var sande og jeg reklamerede med dem
ved at skynde mig at fortælle evt. sælgere om dem. Det kan godt være jeg har
været naiv men jeg er satme ikke SÅ dum!

Jeg får intet ud af at lægge sag an mod nogen - en killing får jeg da slet
ikke! Jeg vil ikke gå til politiet med det her. Ikke nok med at det er mig
som bliver ramt som dårlig katteejer - det er sq også min kæreste og han er
også ked af det og meget vred. Det lyder som om der er en generel
forståelse, her inde, for at vi er gode katteejere - det er vi glade for.

Jeg har brugt dagen på at sidde og tænke over disse ting og det er faktisk
KUN i birma verdenen jeg er blevet afvist sådan her. Jeg har haft kontaktet
både en opdrætter på Sjælland og i Jylland hvor jeg fik den besked at "de i
hvert fald ikke ville tale med sådan en som mig!" fed melding at få!

Jeg kunne godt få en mco i næste uge hos meget søde opdrættere men det er jo
en birma jeg helst vil have! - men det lader til vi, min kæreste og jeg, må
nøjes med det næstbedste da vi jo er "noget så useriøse" for at bruge
opdrætteres egne ord. (ikke alle men _nogen_!)

Selvfølgelig skal man ikke bare udleverer sin kat til frk.hvem som helst,
men man kunne evt. lytte lidt mere til personen selv i stedet for at stole
mere på rygter.
En fjer er , i dette tilfælde, lynhurtigt blevet til 10 høns!

Jeg har været på samtlige killingelister, som jeg kender til, men kan intet
finde om ledige birmaer i den farve jeg ønsker.
Jeg har det bare sådan ,at jeg ikke gider det mere. Jeg ville have en kat
til Emil for HANS skyld - og var jeg så slem gik jeg ikke ud og ofrede
adskellige tusinde kroner for at få en kat som primært er for Emils trivsel
(selvfølgelig også for vores glæde).
Jeg ved snart ikke hvem det er som er slem her? nogen mener JEG er den
slemme men jeg vil da nærmere mene at hvis der er nogen her inde som er
dyreplager - så det det sq dem som forhindrer mig i at købe en birma som er
bedst til Emil. Emil skal ikke trives eller hvad? ja bare en tanke herfra!

Jeg er gal og meget såret!

Helle

Fra : goofy

Dato : 03-12-02 23:29

Hej Helle

> Jeg er gal og meget såret!

Det forstår jeg godt

Steen Vinbæk

Fra : Britt Johannesen

Dato : 04-12-02 11:21

Hej Helle

Jeg føler med dig. Det er en rigtig dum situation du er havnet i.
Måske skulle du seriøst vælge en anden race - dvs. andre opdrættere - for du
skal tænke på, at hvis du starter et Birma opdræt, så bliver det de samme
folk du skal omgås, og som meget tyder på, så er det ikke den fedeste "race
verden" at begå sig i.
Mit råd til dig, må være at finde en dejlig katte race, hvor opdrætterene
m.v. gerne vil hjælpe dig til, selv at blive en erfaren og god opdrætter :)

Held og lykke
Hilsen
Britt

Fra : Christina Kausmally

Dato : 04-12-02 18:58

Hej allesammen,

nu vil jeg, som birma-opdrætter, tillade mig at kommentere lidt. Det
er skam ikke alle birma-opdrættere, der bruger deres tid på at lytte
til ondskabsfuld sladder. Nogle af os, er rent faktisk selv i stand
til at danne os en mening om de killingekøbere, der slår på tråden

Jeg tror de fleste af jer opdrættere der sidder derude, vil give mig
ret i, at vi (hvor uretfærdigt det end må lyde) er nødt til at danne
os en mening om den pågældende killingekøber, i røret. Jeg ville
aldrig selv hanke op i en killing og drage afsted, for at køber kan se
killingen i købers eget hjem(sådan er vi nok forskellige), men alle er
velkomne til at komme på besøg i mit hjem og kigge.
Det skal siges, at jeg altid gør folk det klart, at jeg selv vælger
hvem jeg vil sælge til.
Her i huset, går vi meget op i, at den rette killing kommer til det
rette hjem.
Det gør alle opdrættere, er jeg overbevist om.
Dette er også grunden til, at jeg afviste Helle, da hun ringede her.
Og jeg prøvede også at forklare hende hvorfor.
Som det er pointeret før, så er det ikke os alle, der kommenterer
indlæggene i denne NG. En del er bare med på en "læser". Sådan er
jeg...
Derfor havde jeg også læst Helle's indlæg "har set på kat i dag" og
jeg citerer "...Men jeg er nået der til hvor jeg har besluttet mig for
at jeg enten vil have en MCO eller en NFO - er gået helt væk fra
Hellig Birma da jeg bedre kan lide de andre racer...".
Dette er helt fint med mig. Folk har ret til deres egen mening, men
jeg sælger kun til de købere, der har en lille birma-killing ØVERST på
deres ønskeseddel. Nu kan Helle selvfølgelig have skrevet indlægget i
skuffelse eller frustration, men et eller andet sted, er jeg nødt til
at forholde mig de få samtaler den eventuelle køber og jeg har, og i
dette tilfælde: et indlæg i NG, når jeg skal afgøre om dette kan være
det rette hjem til min killing.
Det virker desuden forkert på mig, når købere ringer febrilsk rundt,
til gud og hver mand, der måske har en killing på lager. I en sådan
grad, at man ikke længere kan holde styr på, HVEM man rent faktisk har
ringet til og hvor mange gange. Det tegner heller ikke godt at man,
når man kommer i tanke om sin "mistake" bare knalder røret på. (Slet
ikke i disse tider, hvor de fleste har nummerviser ...)
Nu vil jeg ikke klandre Helle noget...Jeg er sikker på, at hun er en
sød pige og at Emil har et godt hjem. Men klap lige hesten...
Tålmodighed er en dyd..
Jeg ventede selv over et halvt år, inden min første birma blev født.
Og vi er idag, stadig ikke mange opdrættere af Hellig Birma(i forhold
til mange andre racer), og ofte står folk ligefrem på ventelister, for
at få deres lille killing, når den engang er født.

Som konklusion, vil jeg sige at ikke alle opdrættere af Birma
nødvendigvis har afvist pågældende køber pga sladder. Jeg har ikke..
Men jeg vil til gengæld også sige, at når man ytrer sig i et åbent
forum som dette, er det klogt at veje sine ord nøje, inden man trykker
"send". Ikke at man skal afholde sig fra, at sige sin mening. Men
overveje grundigt, om det nu også ér din mening...
Jeg håber meget, at Helle finder den helt rigtige killing/legekammerat
til hende og Emil.

Med venlige hilsner

Christina Kausmally
Thami's Hellige Birmaer

Fra : Helle

Dato : 04-12-02 19:49

Hej Christina!
Hentyder du til at jeg skulle have knaldet røret på da jeg talte med dig??
for det gjorde jeg da ikke. Jeg blev bare meget ked af det og vred. Ja jeg
skrev på et tidspunkt at det var nfo eller mco jeg ønskede....men jeg ved at
det er mco og birma.
Jeg synes at den måde du overfusede mig på i røret sårede mig gevaldigt. Her
ringer jeg pænt til dig og så får jeg at vide at jeg gør ditten og datten
forkert og du ikke vil sælge til mig når jeg er sådan og sådan. Det var
meget ydmygende.

/Helle

Fra : Helle

Dato : 04-12-02 20:01

------------Er du nu også sikker på det? du fik da i hvert fald et forkert
indtryk af mig da jeg ringede!--------------------

> [...]
> rette hjem.
> Det gør alle opdrættere, er jeg overbevist om.

---------selvfølgelig skal man ikke bare kaste sin killing ud i et dårligt
hjem men du erklærer hermed vores hjem for dårligt eller? det må du da gøre
siden du ikke vil sælge til os?!---------

-------vi er alle forskellige..--------------

> [...]
> at forholde mig de få samtaler den eventuelle køber og jeg har, og i
> dette tilfælde: et indlæg i NG, når jeg skal afgøre om dette kan være

--------------skifter du aldrig mening og holdning til ting? jeg har fået at
vide jeg skulle tale med en masse opdrættere for at komme frem til det
rette, det gjorde jeg og fandt ud af at birma er allerhøjest på listen og
derefter mco og at nfo er helt udelukket! Derfor ringede jeg til dig da jeg
gik ud fra du var til at tale med...---------------

> [...]
> når man kommer i tanke om sin "mistake" bare knalder røret på. (Slet
> ikke i disse tider, hvor de fleste har nummerviser ...)

-------HVAD FOR NOGET???? jeg har sq ikk ringet og knaldet røret på! Hvad
snakker du om? du er en af dem som er god til at sætte rygter i gang hva? og
jow, jeg har skam styr på hvem jeg har ringet til og skrevet til!---------

------ hvis jeg er så sød og har et godt hjem hvad er problemet så?---------

> [...]
> overveje grundigt, om det nu også ér din mening...
> Jeg håber meget, at Helle finder den helt rigtige killing/legekammerat

------det er jo svært når I er folk som har så mange grimme tanker om mig og
nok skal sørge for at få sladderen ud i samfundet - jeg må sige jeg opgiver,
takket være Jer som kan præsterer at ødelægge det for mig-----

Helle

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-12-02 20:38

Helle wrote:

nu er jeg nødt til at reagere her........ jeg synes faktisk at Christina
forklarer sine synspunkter godt.... det kan godt være du ikke er enig med
hende, men eftersom hun er sælger er det helt og holdent hendes ret...

> ------------Er du nu også sikker på det? du fik da i hvert fald et
> forkert indtryk af mig da jeg ringede!--------------------

hun forklarede jo netop at hendes indtryk af dig både var fra gruppen og fra
samtalen.......

> ---------selvfølgelig skal man ikke bare kaste sin killing ud i et
> dårligt hjem men du erklærer hermed vores hjem for dårligt eller? det
> må du da gøre siden du ikke vil sælge til os?!---------

læs hvad hun skriver....... hun har intet sagt i den retning......

> [...]
> allerhøjest på listen og derefter mco og at nfo er helt udelukket!
> Derfor ringede jeg til dig da jeg gik ud fra du var til at tale

Helle... det kan være svært at afgøre om du måske ændrer mening igen når du
nu har flakket rundt i racerne som du jo har.... du må også indrømme at det,
set i bakspejlet, har været voldsomt med din skiften rundt.......
det eneste Christina siger er : Folk har ret til deres egen mening, men jeg
sælger kun til de købere, der har en lille birma-killing ØVERST på deres
ønskeseddel.
og eftersom du har haft både NFO og MCO på din ønskeseddel, både før efter
og under Birma, kan det være meget svært at bedømme om det er nu det tæller
eller om det nu er næste gang....

> [...]
> Hvad snakker du om? du er en af dem som er god til at sætte rygter i
> gang hva? og jow, jeg har skam styr på hvem jeg har ringet til og

hun sagde jo heller ikke at det var dig...... men hvem siger ikke at hun har
oplevet noget lignende med en anden eventuel køber??

> ------ hvis jeg er så sød og har et godt hjem hvad er problemet
> så?---------

problemet er i min opfattelse som jeg beskrev ovenfor.... du har flakket
rundt mellem racerne ikke en men mange gange..... hvordan kan man være
sikker på at det nu er Birma du vil have?
iøvrigt har du da også sagt at du ville have en birma kastrat nu, men på
sigt lå dit hjerte ved MCO...... ikk??

> [...]
> mig og nok skal sørge for at få sladderen ud i samfundet - jeg må
> sige jeg opgiver, takket være Jer som kan præsterer at ødelægge det

nej Helle.... du ødelægger tingene for dig selv.... du har haft for travlt
og nu har du en ide om at alle er ude på at ødelægge tingene for dig.... det
synes jeg ikke er sandt.... du har igennem denne trælse tid været forvirret
og haft utroligt travlt, med at alt skulle ske så hurtigt som muligt.....
det har givet dig et ry ( som jo bestemt er sandt) om at du har været
forvirret og haft travlt.... det er såmænd det hele.....
havde du lyttet til ( rigtig mange som det viste sig) folks råd, og brugt
den nødvendige tid på det, så havde du ikke stået i den suppedas nu.....

jeg ved godt jeg går på dig med den hårde klinge nu, men jeg synes det er
hamrende uretfærdigt at du på denne måde mener det er alle andres skyld, når
du selv har lagt fundamentet......

man ligger altså som man har redt......

når alt dette er sagt, så vil jeg stadig sige, at jeg under dig da at få en
killing mere..... absolut...... og jeg håber af hele mit hjerte du finder
den rette killing på et tidspunkt.....

Fra : Helle

Dato : 04-12-02 21:16

> nu er jeg nødt til at reagere her........ jeg synes faktisk at Christina
> forklarer sine synspunkter godt.... det kan godt være du ikke er enig med
> hende, men eftersom hun er sælger er det helt og holdent hendes ret...

Selvfølgelig er det op til sælger at bedømme evt. købere - det har jeg ikke
på noget tidspunkt sagt imod

> hun forklarede jo netop at hendes indtryk af dig både var fra gruppen og
fra
> samtalen.......

Ja men det er svært at få de korrekte indtryk af folk hvis man ikke møder
dem personligt. Men okay, hun fik et dårligt intryk af mig via ng og så var
hendes holdning jo klart ikke til at rokke med i telefonen.

> læs hvad hun skriver....... hun har intet sagt i den retning......

Sådan forstod jeg det bare eftersom hun ikke ville sælge til mig.

> [...]
det,
> set i bakspejlet, har været voldsomt med din skiften rundt.......

Ja men skal jeg være kendt for det resten af mit liv? grunden jeg at jeg nu
overvejer mco er jo fordi birmafolkene ikke vil sælge til mig. Birma har
altid været højest på listen men grunden til jeg gik væk fra den, var fordi
den er svær at opdrive af forskellige grunde.

> [...]
> og eftersom du har haft både NFO og MCO på din ønskeseddel, både før efter
> og under Birma, kan det være meget svært at bedømme om det er nu det

Ja hvis man ikke tør stole på mig såå...

> hun sagde jo heller ikke at det var dig...... men hvem siger ikke at hun
har
> oplevet noget lignende med en anden eventuel køber??

Jeg føler ikke det er relevant at nævne det på denne måde når nu sagen
handler om MIG og ikke en tilfældig. Hvorfor ellers nævne det hvis ikk hun
hentyder til mig lige netop i denne tråd?
Det er jo mig tråden handler om.

> [...]
> sikker på at det nu er Birma du vil have?
> iøvrigt har du da også sagt at du ville have en birma kastrat nu, men på

NEJ! Det har jeg aldrig sagt Sabina! Birma har altid været min drømmekat og
det er den jeg helst vil have men igen, mco er åbentbart det eneste der er
muligt at købe.

> [...]
forvirret
> og haft utroligt travlt, med at alt skulle ske så hurtigt som muligt.....

Igen, du misforstår. Ja jeg HAVDE travlt eller rettere, jeg glædede mig så
meget så jeg nok var lidt utålmodig men det er jeg ikk mere. Jeg har ikke
nogen ide om at alle er ude på at ødelægge det for mig - hvor kommer det
fra? kun fra din egne fantasi - jeg har skriftlige beviser i denne tråd på
at folk støtter mig og dem er der mange af hvilket betyder meget for mig så
NEJ alle er ikke ude på at ødelægge alt for mig. Sådanne udtalelser som du
kommer med dér synes jeg du skal passe på med da det _KAN være_ grobund for
rygter.

> [...]
> den nødvendige tid på det, så havde du ikke stået i den suppedas nu.....

Kom du bare og spil gammelklog - begår du aldrig fejl? jeg HAR lyttet til
folk men sommetider skal man altså gøre sine egne erfaringer. Og nej, jeg
ville ikke stå i denne suppedas selvom jeg havde ladet dig bestemme over
mine valg som jeg fornemmer du gerne vil?

> [...]
> hamrende uretfærdigt at du på denne måde mener det er alle andres skyld,

Endnu en af dine egne fantasier - jeg siger sq ikke at det er alle andres
skyld...nu må du da holde op - du gør mig godt nok gal!

> man ligger altså som man har redt......

Ja det gør man og det er bla. derfor jeg ikke ønsker at tage imod råd fra
dig da jeg ikke føler jeg kan stole på dig. Dette har du selv lagt op til
med alle dine beskyldninger og hårde udtalelser.

> [...]
en
> killing mere..... absolut...... og jeg håber af hele mit hjerte du finder

Tak, det er da rart at vide - man ønsker det bedste for mig og det betyder
meget for mig. Jeg har mistet håbet temmelig meget.

Ja undskyld men jeg er virkelig gal - jeg synes det hele er for langt ude -
alt jeg ønsker er at de rygter skal stoppe NU da de ikke er sande. Jeg synes
det er latterligt at blive ved med at bore i det her lort.

/Helle

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-12-02 22:15

Helle wrote:

> Selvfølgelig er det op til sælger at bedømme evt. købere - det har
> jeg ikke på noget tidspunkt sagt imod

hvad er det så du opponerer imod??

> [...]
> møder dem personligt. Men okay, hun fik et dårligt intryk af mig via
> ng og så var hendes holdning jo klart ikke til at rokke med i

du mener altså at hun skulle have droppet alle tanker og opsøgt dig på din
bopæl, for at få be eller afkræftet de ting du selv har skrevet i gruppen??

> Sådan forstod jeg det bare eftersom hun ikke ville sælge til mig.

så har du ikke læst hendes indlæg ret grundigt.... hun skrev meget tydeligt
hvorfor det var hun afviste dig.......

> [...]
> Birma har altid været højest på listen men grunden til jeg gik væk
> fra den, var fordi den er svær at opdrive af forskellige grunde.

resten af dit liv???
hvor lang tid er der egentlig gået? ( google er din ven)
du fik Emil den 19 eller 20 oktober.....
efterlyste mulig stamtavle på ham den 31 oktober
den 1 november søger du en udstillingsegnet kat, enten MCO, NFO eller Birma
den 4 november klager du over at nogle mener du har for travlt med at finde
en birmakilling..
den 9 november søger du stamnavns ideer
den 10 november skriver du at du forventer at anskaffe dig kat nummer to til
sommer....
den 16 november søger du en killing på fyn hvor du skriver : Den skal være
kælen, renlig og tillidsfuld - må ikke have været udekat. Gerne med lidt
race i. Max 500 kr.
den 17 havde du været ude og kigge på 5 uger gamle killinger......
den 18 november skulle du til sorø og kigge på NFO
den 19 blev du brændt af, fordi ejeren valgte at beholde killingen selv....
samme dag forespørger du på en anden opdrætter......
den 21 skriver du den lettere uheldige forespørgsel på Dansbjerg... samme
dag skriver du "gider ikke denne NG mere"....
den 22 har du kogt det ned til at det enten er birma eller coon du vil
have.... eventuelt en avlshan...
den 23 skriver du efter du har været på udstilling : Jeg må sige at jeg er
helt skør med Maine Coon men kæresten er stadig mest til Birma
den 24 ytrer du bekymring om emils temprament i forhold til de to killinger
kirsten skulle været kommet med..... samme dag skriver du : Jeg har fået at
vide, af flere, at det er bedst at anskaffe sig en birma pga. Emils psyke og
sind. Han mco, som jeg ellers meget gerne ville have, leger for voldsomt og
en birma vil ikke kunne give en mco så voldsom leg, da racen er mere rolig
og feminin. Men om nogle år vil jeg jo kunne få en mco og opdrætte katte
som er min drøm for så har jeg jo to birma hanner som kan banke mco'en *GGG*
den 29 november har du den 6 mdrs birmakilling i udsigt.. samme dag
fortæller du om afvisningen fra kirsten....
nu skriver vi så den 4 december og nu vil du droppe det hele.....

alt dette er altså sket på under 1½ måned..... hvordan kan du så mene at
folk trækker dig noget ned over hovedet??
senest den 24 november skrev du jo at det mest var en MCO du ville have.....

> Ja hvis man ikke tør stole på mig såå...

hvad er det lige man skal stole på??

> [...]
> handler om MIG og ikke en tilfældig. Hvorfor ellers nævne det hvis
> ikk hun hentyder til mig lige netop i denne tråd?

hvorfor ikke nævne det hvis hun har oplevet det tidligere??

> NEJ! Det har jeg aldrig sagt Sabina! Birma har altid været min
> drømmekat og det er den jeg helst vil have men igen, mco er åbentbart
> det eneste der er muligt at købe.

læs lige dit eget indlæg fra den 24 november......

> [...]
> Jeg har ikke nogen ide om at alle er ude på at ødelægge det for mig -
> hvor kommer det fra? kun fra din egne fantasi

min "ide" om at du mener alle er ude på at ødelægge det for dig har du selv
skrevet her : det er jo svært når I er folk som har så mange grimme tanker
> [...]

> alt for mig. Sådanne udtalelser som du kommer med dér synes jeg du
> skal passe på med da det _KAN være_ grobund for rygter.

jamen så må du jo modbevise det...... jeg har faktisk støttet dig, og også
udtalt at jeg mener at kirsten burde have undersøgt sagen noget nærmere.....
men du har tilsyneladende så travlt med at være vred over disse afvisninger,
at du ikke kan se at du selv har sået det korn der blev for stort.....

> [...]
> nej, jeg ville ikke stå i denne suppedas selvom jeg havde ladet dig
> bestemme over mine valg som jeg fornemmer du gerne vil?

jo, jeg begår skam MASSER af fejl.... men til forskel fra dig, bruger jeg
lang tid på at reflektere over dem inden jeg fortsætter i samme løbebane
eller om nødvendigt ændrer kurs.......
jeg vil såmænd ikke bestemme over dine valg, blot rådgive dig, men du har en
eller anden forestilling om at jeg udelukkende vil dig ondt, fordi jeg ikke
taler dig efter munden...... det er jeg ked af, men det er altså under ingen
omstændigheder sandt......

læs dine egne indlæg: 3dee50d7$0$71613$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Ja det gør man og det er bla. derfor jeg ikke ønsker at tage imod råd
> fra dig da jeg ikke føler jeg kan stole på dig. Dette har du selv
> lagt op til med alle dine beskyldninger og hårde udtalelser.

det er helt og holdent dit valg.... jeg kan ikke tage dine beskyldninger
alvorligt....

> Tak, det er da rart at vide - man ønsker det bedste for mig og det
> betyder meget for mig. Jeg har mistet håbet temmelig meget.

jamen det forstår jeg til fulde, men som jeg også rådede dig til på icq den
anden dag, kunne det måske være en ide at overveje en huskat, frem for en
racekat som selskab til emil lige nu, og så senere undersøge mulighederne
for racekat igen...

> [...]
> ude - alt jeg ønsker er at de rygter skal stoppe NU da de ikke er
> sande. Jeg synes det er latterligt at blive ved med at bore i det her

hvor meget af det jeg har fundet frem ovenover er rygter?? ( det er alle
indlæg du selv har skrevet, og ønskes det skal jeg gerne finde msg ID på
det)
derudover så er det svært at stoppe med at bore i det når du på den måde
overfuser en person der står ved sit valg....

Fra : Helle

Dato : 04-12-02 22:56

> du mener altså at hun skulle have droppet alle tanker og opsøgt dig på din
> bopæl, for at få be eller afkræftet de ting du selv har skrevet i
gruppen??

Nej selvfølgelig ikke....

Okay, så misforstod jeg hende...

> så har du ikke læst hendes indlæg ret grundigt.... hun skrev meget
tydeligt
> hvorfor det var hun afviste dig.......

Som sagt må jeg have misforstået..

> [...]
> fortæller du om afvisningen fra kirsten....
> nu skriver vi så den 4 december og nu vil du droppe det hele.....

Jeg synes katteverdenen er et rigtig surt sted at befinde sig - der findes
sørme godt nok mange lede mennesker men det gør der vel overalt. Men
samtidig er I også nogen der ude som jeg finder utrolig søde, loyale og
rare, forstående mennesker - tak skal I have for det - I ved vidst godt selv
hvem det er ikk?

> alt dette er altså sket på under 1½ måned..... hvordan kan du så mene at
> folk trækker dig noget ned over hovedet??
> senest den 24 november skrev du jo at det mest var en MCO du ville
have.....

Ja og hvorfor? fordi det er umuligt at få en birma....
Så må man jo ty til det næstbedste...desværre...næstbedste=mco for mit
vedkommende.

> hvad er det lige man skal stole på??

MIG

> hvorfor ikke nævne det hvis hun har oplevet det tidligere??

Ja okay men så skulle hun måske have sagt at det var noget hun havde oplevet
tidligere men ikke med mig hvis det var sådan sagen var.

> [...]
afvisninger,
> at du ikke kan se at du selv har sået det korn der blev for stort.....

Du ville nok også være meget vred, såret og skuffet hvis du stod i mit sted
Sabina...

> jo, jeg begår skam MASSER af fejl.... men til forskel fra dig, bruger jeg
> lang tid på at reflektere over dem inden jeg fortsætter i samme løbebane
> eller om nødvendigt ændrer kurs.......

Fint af dig - sådan er vi alle så forskellige..

> [...]
ikke
> taler dig efter munden...... det er jeg ked af, men det er altså under

Sabina, du skriver på en hård og meget led måde - det kan godt være det ikke
er din mening men jeg bryder mig ikke om det! Jeg stoler ikke på dig og har
det ikke godt med den måde du skriver på. Ærlig sag! Jeg ønsker ikke at
nogen skal tale mig efter munden...Du bliver ved med at jokke i mine valg og
det kan meget nemt foreståes som om du vil bestemme over mig. Jeg ønsker
ikke flere råd fra dig Sabina.

> [...]
> racekat som selskab til emil lige nu, og så senere undersøge mulighederne

Ja det rådede du mig til og hvad var det lige jeg svarede dig med det samme?
at jeg IKKE vil have en huskat - færdig!

> hvor meget af det jeg har fundet frem ovenover er rygter?? ( det er alle
> indlæg du selv har skrevet, og ønskes det skal jeg gerne finde msg ID på
> det)

Jeg synes det grænser til det morsomme lige nu...

> derudover så er det svært at stoppe med at bore i det når du på den måde
> overfuser en person der står ved sit valg....
> --

Hvem overfuser hvem her?

Jeg synes vi stopper her - har du noget du skal ordne med mig så må du
henvende dig til mig privat - der er ingen grund til at andre skal udsættes
for vores mundhuggeri her på ng. Det er for latterligt, for langt ude og
dybt dybt barnligt alt det her.

Stop her, nu.

Fra : Pil

Dato : 05-12-02 19:29

Helle wrote:

> Ja og hvorfor? fordi det er umuligt at få en birma....
> Så må man jo ty til det næstbedste...desværre...næstbedste=mco for mit
> vedkommende.

Æhm - jeg har ikke tænkt mig at blande mig i debatten, men vil dog lige
sige at hos mig ville du altså *aldrig* kunne få lov at købe den
"næstbedste" kat. Mine killinger skal *kun* ud til hjem hvor de er
"drømmekatten" - slut, prut. Det er min holdning, og den er helt
uafhængig af sladder, rygter og andet pjat der måtte versere, på nettet
eller IRL.

Pil

Fra : Helle

Dato : 04-12-02 22:56

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-12-02 00:31

Helle wrote:

> Nej selvfølgelig ikke....

hvad er det så du vil have??

> Ja og hvorfor? fordi det er umuligt at få en birma....
> Så må man jo ty til det næstbedste...desværre...næstbedste=mco for mit
> vedkommende.

det var jo ikke det du skrev..... du skrev at du selv mest var til MCO.....
i dette indlæg : aroniq$31g$1@sunsite.dk som du også kan læse her :
http://shor.ter.dk/286696581
den 17 november skrev du feks følgende : Men jeg er nået der til hvor jeg
har besluttet mig for at jeg enten vil have en MCO eller en NFO - er gået
helt væk fra Hellig Birma da jeg bedre kan lide de andre racer... i dette
indlæg : http://shor.ter.dk/504355875

men nu, under en måned senere er birma helt og holdent racen for dig..... og
så kan du ikke forstå at nogle mennesker har svært ved at se at du virkelig
mener det denne gang?
desuden har jeg ikke kunne finde noget sted hvor du har skrevet at birma var
for svært at få..... kun at det muligvis var for svær en race at
opdrætte.....

> MIG

det er jo netop det de gør, når de tager dine udtalelser for gode varer.....
ALLE dine udtalelser.....

> Du ville nok også være meget vred, såret og skuffet hvis du stod i
> mit sted Sabina...

naturligvis, og jeg forstår til fulde din vrede, men jeg synes du har for
travlt med at pege på alle andre, når de forholder sig til dine egne
udtalelser...... det er jo netop DINE udtalelser igennem den sidste 1 ½
måned, der ligger til grund for ihvertfald en enkelt opdrætters
beslutning......
måske skulle du tage at tage ansvar for de ting du siger i stedet for at
virke som om at alle andre tager fejl.....

> Sabina, du skriver på en hård og meget led måde - det kan godt være
> det ikke er din mening men jeg bryder mig ikke om det!

jeg skriver meget kontant, ja, det indrømmer jeg gerne..... fordi jeg
oplever at ud absolut ikke lytter uanset hvordan man prøver at tale/skrive
til dig...
jeg kunne prøve at overplastre mine indlæg med smileys, men det glemmer jeg
helt ærligt i farten.....
men det er på ingen måde min mening at være led, og jeg kan helt ærligt ikke
se hvad der er led i at fortælle dig lidt om hvad du selv har skrevet
herinde den sidste tid..... det er udelukkende sandheden....

>Jeg stoler
> ikke på dig og har det ikke godt med den måde du skriver på. Ærlig
> sag!

absolut.....

> Jeg ønsker ikke at nogen skal tale mig efter munden...Du bliver
> ved med at jokke i mine valg og det kan meget nemt foreståes som om
> du vil bestemme over mig. Jeg ønsker ikke flere råd fra dig Sabina.

jeg jokker ikke i dine valg, jeg påpeger bare hvad du selv har sagt..... er
det svært at erkende?? er der nogle af de ting jeg påpegede i det sidste
indlæg der er direkte usande??
at du ikke ønsker råd fra mig, kan og skal ikke forhindre mig i stadig at
ytre min mening...... det vil jeg fortsat gøre, det er helt op til dig selv
at undgå mig.....

> Ja det rådede du mig til og hvad var det lige jeg svarede dig med det
> samme? at jeg IKKE vil have en huskat - færdig!

men alligevel var du ude og kigge på huskatte/skovkatte killinger den
17/11.......

> Jeg synes det grænser til det morsomme lige nu...

igen.... er der noget jeg har påpeget der er direkte usandt?

> Hvem overfuser hvem her?

jeg overfuser ikke dig, jeg påpeger blot de ting der som jeg opfatter det
har lagt til grund for nogles beslutning om at afvise dig som
killingekøber...... du overfusede christina i dette indlæg :
> [...]

> udsættes for vores mundhuggeri her på ng. Det er for latterligt, for
> langt ude og dybt dybt barnligt alt det her.

jeg har ikke i sinde at henvende mig til dig privat, da jeg intet har at
skjule.... du kan svare mig eller lade være.... det er op til dig.....
og barnligt eller ej, det er en smagssag......jeg opfatter det som barnligt
når et voksent menneske ikke kan finde ud af hvad vedkommende vil og
derefter "lyver" om de beslutninger der er taget i processen.....

> Stop her, nu.

lige så lidt som du vil dikteres, lige så lidt vil jeg!

Fra : Denise

Dato : 05-12-02 19:57

Hej Sabina
Hvor i alverden henter du al den tålmodighed og energi fra, kan du fortælle
mig det. For det kunne jeg da godt nok bruge hihi
Hilsen denise

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-12-02 21:12

Denise wrote:
> Hej Sabina
> Hvor i alverden henter du al den tålmodighed og energi fra, kan du
> fortælle mig det. For det kunne jeg da godt nok bruge hihi

hehe.... den kommer sådan i perioder*G* den der overskudsenergi....... især
når emnet "is on fire" så at sige*G*

Fra : Helle Andersen

Dato : 06-12-02 02:41

"Denise" <daugbjerg@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor i alverden henter du al den tålmodighed og energi fra, kan du
fortælle
> mig det. For det kunne jeg da godt nok bruge hihi

Hun har somali
Men hov - det har du jo også, så tilmodigheden må du da
have

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Denise

Dato : 06-12-02 07:54

> [...]
> fortælle
>
> Hun har somali
> Men hov - det har du jo også, så tilmodigheden må du da

Ha ha, ja mht til katte, men ellers, nej langt fra så meget, jeg orker ikke
(hmm, tror du det er alderen)
Hilsen Denise

Fra : Helle Andersen

Dato : 06-12-02 10:50

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse

> (hmm, tror du det er alderen)

Ja, det må være din ungdom - det bliver nok bedre, når
du bliver ældre

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Denise

Dato : 06-12-02 17:08

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det må være din ungdom - det bliver nok bedre, når
> [...]

*LOL*
Ja, det var også liiige det jeg mente
Hilsen Denise

Fra : maz

Dato : 05-12-02 00:37

Sabina, jeg er nødt til at sige det: (dette har ikke noget med selve trådens
emne at gøre)
selvom jeg ikke altid er enig med dig (men det er jeg dog ofte), så tager
jeg sgu' hatten af for dig i dyb respekt for den måde, hvorpå du
skriver/besvarer indlæg i denne gruppe og den nøgternhed du gør det med!:0))
Det er altid en rar og interessant fornøjelse at læse dine indlæg....- tak
for det ....
:0)) maria

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-12-02 02:30

maz wrote:
> [...]
> skriver/besvarer indlæg i denne gruppe og den nøgternhed du gør det
> med!:0)) Det er altid en rar og interessant fornøjelse at læse dine

tak for roserne jeg prøver ihvertfald altid at bevare hovedet...... og
selvom jeg ved jeg indimellem kan være ret kontant, så står jeg ved det jeg
siger og mener...... men er skam heller ikke bleg for at indrømme det hvis
jeg har taget fejl....det er rart når det bliver værdsat :)
jeg forventer heller ikke at folk skal være enig med mig..... hvor ville det
være kedeligt at debattere hvis alle var enige, ikk? :)

Fra : Helle Andersen

Dato : 05-12-02 00:28

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> det er den jeg helst vil have men igen, mco er åbentbart det eneste der er

Helle, hvis det virkelig er en birma du ønsker, jamen så
skal det nok også lykkes dig at få en birma på et
tidspunkt. Hvis du altså lige præcis nu viser, at du er
seriøs og ikke bare opgiver og i løbet af meget kort tid
har besluttet dig for en anden race. Hvis du er overbevist
om, at du ønsker en birma, så hold fast i det og på et eller
andet tidspunkt vil nogen respektere dig for, at du *ikke*
har ændret mening og så kan dit ønske gå i opfyldelse.

> Igen, du misforstår. Ja jeg HAVDE travlt eller rettere, jeg glædede mig så
> meget så jeg nok var lidt utålmodig men det er jeg ikk mere.

Hvis du ikke længere har travlt og ikke er utålmodig, så
vis det ved at du netop ikke køber en anden kat, som en
erstatning for en birma.

Hvis jeg skal være ærlig, ville jeg ikke sælge en kat til en
person, der mente, at den kan hun ville købe hos mig, kun
var det næstbedste. Det tror jeg ikke, at der er nogen
opdrættere, der ønsker for deres katte og det håber jeg,
at du kan forstå. Vi synes jo allesammen, at vores katte er
de mest fantastiske og det er bestemt ikke rart at høre, at
nogen betragter dem som det næsbedste eller en
erstatning for det de hellere ville have. Mine katte skal i
hvert fald ud og være konger og dronninger i hjem, hvor
de er havnet, fordi ejeren simpelthen slet ikke kunne lade
være at købe dem, fordi de var så dejlige

Tænk engang hvis du af en eller anden årsag skulle af med
Emil og der kom en og sagde, at de godt nok hellere ville
have en perser, men Emil jo også havde pels, så de måtte
nøjes med ham ? Det ville du også blive ked af, fordi du
er glad for ham og synes at han burde sættes op på en
pidestal, ikke ?

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Kate

Dato : 05-12-02 18:19

> [...]
> igen når du nu har flakket rundt i racerne som du jo har.... du må
> også indrømme at det, set i bakspejlet, har været voldsomt med din

Jeg havde egentligt ikke tænkt mig at blande mig i denne tråd, men er
jeg pisket nødt til det.
Sabina, hvorfor er det så skrækkeligt forfærdeligt at være i tvivl? Ja,
Helle har flakket rundt, men hun har jo spurgt og spurgt.
Hvis jeg nu sad og ønskede mig en ny kat, så gi'r du mig det helt klare
indtryk (Christina fmed or den sags skyld) at jeg ikke skal spørge her
og at jeg bestemt ikke skal ringe rundt og forhøre mig.....Hvordan i
alverden skal man så kunne finde lige den race som passer til ens eget
temperament?

Jeg opfatter netop dette forum som et godt sted at spørge og vi er jo
ikke alle sammen lige gode til at formulere os på skrift, men det bør
ikke have betydning for om man kan få lov til at købe en kat.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-12-02 19:34

Kate wrote:

> Jeg havde egentligt ikke tænkt mig at blande mig i denne tråd, men er
> jeg pisket nødt til det.

du skal være så velkommen

> Sabina, hvorfor er det så skrækkeligt forfærdeligt at være i tvivl?

det er på ingen måde forfærdeligt...... det har jeg aldrig sagt eller
ment.... det er for mig at se helt ok at være i tvivl, og forhøre sig, jeg
er ked af at du tilsyneladende har fået et andet indtryk.....

> Ja, Helle har flakket rundt, men hun har jo spurgt og spurgt.

det er jo dette jeg reelt svarede på... helle kunne ikke forstå at hun blev
afvist, og der kommer så en forklaring om at det skyldes at sælger ikke var
100% sikker på at det nu var hendes race der var den helt rigtige for
helle....
baseret ud fra Helles egne udtalelser, der unægteligt har været meget
omskiftelige igennem den sidste tid.......
at være i tvivl i 1½ måned og vakle mellem NFO, MCO og Birma plus man
ovenikøbet har været ude og kigge på NFO krydsningskillinger, indgyder ikke
umiddelbart indtrykket af at det er Birmaen der er drømmekatten..... især
ikke når der ydermere ved mindst 3 lejligheder er blevet udtalt at MCO er
drømmekatten....

> [...]
> spørge her og at jeg bestemt ikke skal ringe rundt og forhøre
> mig.....Hvordan i alverden skal man så kunne finde lige den race som

du har misforstået.... der er ingen der siger man ikke må ringe rundt og
spørge, men man må ligesom tage og acceptere de knups det giver, når man er
i tvivl..... så kan man fra starten af melde ud med tvivlen, frem for at
hvert eneste sted proklamere at dette er drømmekatten, selvom det måske er
den 3-4 race man kigger på i denne uge ( overdrivelse fremmer forståelsen i
dette tilfælde)
hvis man er i tvivl, så bør man IMO stå ved det, og acceptere at en
opdrætter siger fra, fordi man er i tvivl.....

> Jeg opfatter netop dette forum som et godt sted at spørge og vi er jo
> ikke alle sammen lige gode til at formulere os på skrift, men det bør
> ikke have betydning for om man kan få lov til at købe en kat.

det er helt rigtigt at det ikke bør have nogen indflydelse, ligesom rygter
heller ikke bør det.... men faktum er nu engang at der er mange forskellige
ting der udgør det indtryk man får af et menneske... i dette tilfælde har
Helles ubestemmelighed haft stor indflydelse, og det er hamrende uheldigt,
men ikke desto mindre Helles egen skyld, idet hun op til flere gange har
udtalt sig meget kategorisk over hvilken race det er lige i dag.....

Fra : Kate

Dato : 05-12-02 19:58

> [...]
> eller ment.... det er for mig at se helt ok at være i tvivl, og
> forhøre sig, jeg er ked af at du tilsyneladende har fået et andet

Det var godt. Jeg synes bare at du fik formuleret dig på en sådan måde
at Helles flakken rundt var problematisk, når hun nu ikke kunne finde
ud af hvad hun egentligt ville.

> [...]
> drømmekatten..... især ikke når der ydermere ved mindst 3
> lejligheder er blevet udtalt at MCO er drømmekatten....

Nej, jeg synes man skal holde fast ved sine holdninger, men jeg kunne
da godt se at hun kunne blive itvivl om hvilken af racerne hun skulle
satse på, men meget af hvad hun har skrevet har jeg opfattet som lige
så meget at hun har svært ved at udtryke alle sine tanker på skrift.
Det har jeg selv så måske derfor jeg opfatter det sådan.

> du har misforstået....

Okay.

> [...]
> giver, når man er i tvivl..... så kan man fra starten af melde ud
> med tvivlen, frem for at hvert eneste sted proklamere at dette er

Ja, okay det kan jeg godt være enig i. Fremgangsmåden har ikke været
helt i top, men stadig synes jeg at jeg føler at Helle i de to tilfælde
er blevet afvist pga rygter og ikke fordi avleren har set på hendes
selv. Dette står _kun_ for min regning da jeg lige som alle andre her
ikke _ved_ om det forholder sig sådan.
Jeg mener heller ikke at Christina, som hun selv nævner i sit indlæg,
skal fare land og rige rundt med en killing, selvfølgelig skal ingen
avler spurte rundt og vise katte frem. Vi må selv troppe op hos avleren
for at se kattene, men jeg føler det problematisk hvis man bliver
afvist i telefonen _udelukkende_ fordi avleren har "hørt noget". At jeg
så selv ville afvise en avler inde i mig selv som værende ikke en jeg
alligevel kunne bruge til noget, det er så en anden ting. Vi reagerer
jo forskelligt på den slags.

> det er helt rigtigt at det ikke bør have nogen indflydelse,
> ligesom rygter heller ikke bør det.... men faktum er nu engang at

Ja, jeg ved udmærket godt at de kun er i den perfekte verden at den
slags ikke ville påvirke i en eller anden grad og den perfekte verden
findes ikke. Alligevel Synes jeg at jeg sidder med et indtryk af at man
kan komme på adskillige black-lister hvis man spørger forkert og det er
egentligt det jeg synes er trist når nu et forum som dette kun er
skriftligt og det kan være svært for nogle at formulere sig på skrift.

Alt dette til trods synes jeg stadig at der kommer nogle gode ting på
bordet og jeg synes også det er fint at vi kan diskuttere og for mit
vedkommende ville jeg ikke se skævt til nogle når vi mødes

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-12-02 21:09

Kate wrote:

> Det var godt. Jeg synes bare at du fik formuleret dig på en sådan måde
> at Helles flakken rundt var problematisk, når hun nu ikke kunne finde
> ud af hvad hun egentligt ville.

jamen hvis du ser sådan på det så _har_ det jo været problematisk.... for
Helle!!!........ det har jo netop givet hende nogle problemer som vi alle
hellere var foruden..... men dermed ikke sagt at det konsekvent er et
problem for alle....
jeg tror det største problem i denne situation var at forvirringen blev
gjort offentlig her i gruppen hvis ikke dagligt så hver anden dag...... den
slags sætter altså spor.....

> [...]
> så meget at hun har svært ved at udtryke alle sine tanker på skrift.
> Det har jeg selv så måske derfor jeg opfatter det sådan.

det er det nok... men personligt har jeg jo netop spurgt og spurgt og
spurgt, og ofte kun fået halvfærdige svar tilbage.... det er der jo sikkert
også andre der har bidt mærke i, og det har sikkert også haft lidt
indflydelse.....

> [...]
> hendes selv. Dette står _kun_ for min regning da jeg lige som alle
> andre her ikke _ved_ om det forholder sig sådan.

det giver jeg dig helt og holdent ret i.... hvilket jeg også på et tidligere
tidspunkt har sagt.......

> [...]
> værende ikke en jeg alligevel kunne bruge til noget, det er så en
> anden ting. Vi reagerer jo forskelligt på den slags.

nemlig... og der bør være plads til at acceptere afvisning af forskellige
årsager...... selvom det er hårdt og kan gøre ondt

> [...]
> det er egentligt det jeg synes er trist når nu et forum som dette kun
> er skriftligt og det kan være svært for nogle at formulere sig på

det kan man også godt, desværre....... men det er nu engang "the name of the
game" at det er sådan..... og sådan som vores verden er skruet sammen bliver
det jo ikke sådan lige ændret...

> Alt dette til trods synes jeg stadig at der kommer nogle gode ting på
> bordet og jeg synes også det er fint at vi kan diskuttere og for mit
> vedkommende ville jeg ikke se skævt til nogle når vi mødes

nej hvorfor i alverden skulle der dog kigges skævt*G* dette er en debat....
holdninger bliver luftet og lugtet til*G* for så siden hen at blive gemt et
eller ndet sted i hukommelsen.....
vi behøver jo ikke være enige, men facts er facts, og de er sku svære at
tilbagevise*G*

Fra : Helle Andersen

Dato : 06-12-02 03:14

"Kate" <joeyREMOVE@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> helt i top, men stadig synes jeg at jeg føler at Helle i de to tilfælde
> er blevet afvist pga rygter og ikke fordi avleren har set på hendes

Jeg har nok tolket det på en anden måde - der kan man
se, hvor nemt det er at få noget forskelligt ud af det
skrevne Jeg opfatter ikke, at opdrætteren har lyttet så
meget til rygter, men mere forholdt sig til det som Helle
selv har skrevet og udfra det valgt, at hendes tvivl var stor
nok til, at hun ikke ville sælge en killing.

> Vi må selv troppe op hos avleren
> for at se kattene, men jeg føler det problematisk hvis man bliver
> afvist i telefonen _udelukkende_ fordi avleren har "hørt noget".

Det er heller ikke min opfattelse, at det er dét, som er
sket i denne sag. Opdrætteren har baseret sin beslutning
på Helle's udtalelser. Om den beslutning er fair kan man
jo så diskutere uendeligt og det kommer meget an på, fra hvilken vinkel, man
anskuer tingene.

Jeg ser det som om, at mit primære ansvar er hos mine
killinger. Hvis jeg har tvivl om en køber, vil jeg nok ofte
enten vælge at afslå eller forfølge den tvivl indtil den er helt
udryddet. Og det vil muligvis i nogle tilfælde være totalt
unfair overfor den pågældende køber - og det er trist.
Men jeg vil hellere være unfair overfor en køber end jeg
vil være det overfor mine killinger, for de er mit ansvar -
det er en køber ikke og derfor vil jeg forbeholde mig
retten til at være dybt uretfærdig en gang imellem
Hellere foretage en forkert vurdering, som er
omkostningsfri for min kat end at foretage en anden
forkert vurdering, som kan skade min kat.

> [...]
> egentligt det jeg synes er trist når nu et forum som dette kun er
> skriftligt og det kan være svært for nogle at formulere sig på skrift.

Jamen, det vil jeg egentlig give dig ret i - der er en reel
risiko for det. Ligesom der er en reel risiko for, at hvis
man siger de forkerte ting til en jobsamtale, ja, så får man
nok ikke jobbet. Køb og salg af katte er ikke en eksakt
videnskab, men er også meget baseret på intuition og
personlige sympatier og antipatier. Og det forekommer at
opdrættere "advarer" hinanden omkring en killingekøber
og nej, der kan være tilfælde, hvor det ikke er fair og det
indrømmer jeg gerne. Stadig vil jeg dog foretrække at
være unfair overfor mennesker end jeg vil være det
overfor mine killinger og mennesker har mulighed for
at rette op på en forkert opfattelse, men har du først solgt
en killing til det forkerte sted, er den fuldstændig
forsvarsløs.

*Ovenstående er ikke baseret på noget omkring Helle, men blot generelt*

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Christina Kausmally

Dato : 05-12-02 22:11

Hej igen allesammen,
grundet nogle problemer har jeg ikke kunne læse indkomne indlæg før nu.
Derfor det sene svar.
Hvorfor svare, når nu Sabina så eminent kan sige hvad jeg ikke formår???

Eksempel....

> [...]
> den 3-4 race man kigger på i denne uge ( overdrivelse fremmer forståelsen

Lige præcis....
Mange af de mulige killinge-købere der ringer her, er i tvivl om det skal
være en Birma, men melder klart ud.
Alle gange(uden undtagelse), har jeg været istand til at hjælpe dem videre,
hvis jeg følte, at det ikke var Birma, der var den rette kat for dem.
Det skal der så absolut også være plads til. Og jeg kunne ikke finde på, at
"holde" på en køber, der i sit stille sind drømmer om en korthårskat el.
andet. Vi opdrætter skal også kunne hjælpe hinanden.
Men jeg gentager(desværre), hvordan skulle jeg kunne vide, at Helle havde
ændret mening igen.
Jeg har før solgt en killing til, hvad der viste sig at være, et dårligt
hjem. Derfor er jeg blevet meget mere påpasselig i mine valg af købere.
Ofte man har desværre meget lidt at gå efter. I Helle's tilfælde var det
lidt nemmere. Jeg havde jo læst Helle's eget indlæg, hvor hun havde skrevet,
at hun hellere ville have en NFO el MCO. IKKE en birma. Jamen, så ku' det
næsten ikke blive lettere.
Nu ser det desværre ud til, at Helle har sat sig i samme sted med sin
udtalelse om at for hende er MCO= det næstbedste..... Vil det ikke være ok,
for jer mco-opdrættere derude, at lige hæve det ene øjenbryn, og tænke
jeres. Selvfølgelig vil det være ok. At jeres lille pus på 12 uger, som I
har hjulpet til verden...skal være næstbedst???
No way..... og sådan er det.

Dette startede fra min side, som et indlæg der skulle mane de rygter i
jorden, at birma-opdrættere alle som en, afviste Helle pga ondskabsfuldt
sladder(jeg er ikke engang helt klar over hvad sladderen går ud på)måske
noget med, at Helle ikke holder kat ordentlig. Det har jeg ikke været i
tvivl om, at hun gør. Det ser ud som om Emil har fået et godt hjem.
Men jeg, og mange andre birma-opdrættere(er jeg sikker på) træffer ikke
vores valg af købere, ud fra rygter man har hørt fra en anden, som igen har
hørt fra en anden opdrætter.
Nu gik det istedet hen og blev til en diskussion om, hvorvidt grundlaget for
min afvisning holder. Det mener jeg stadig den gjorde, den dag.
Og jeg vil stadig håbe, at Helle bliver på denne ng, da jeg ikke tror der
har været flere personlige angreb, end hvad hun har gjort dem til.
Jeg tror stadig, at ting er blevet sagt, med den hensigt at ville hjælpe.
Hvis man beder om råd, er man nødt til at tage imod dem alle, også dem man
ikke bryder sig.

Kærlige hilsner fra
Christina Kausmally, der føler sin egen verbale utilstrækkelighed i dén grad

Thamis Hellige Birmaer

Fra : Freedom

Dato : 05-12-02 19:49

> Sabina, hvorfor er det så skrækkeligt forfærdeligt at være i tvivl? Ja,
> Helle har flakket rundt, men hun har jo spurgt og spurgt.

Jeg har faktisk gjort meget som hende, jeg må dog sige at jeg IKKE har sagt
det højt, kun til min mand, og HAN fik SPAT!!!! Jeg er også sådan ca. 40 år
ældre end Helle så jeg har lært at man ikke skal lufte alt sin forvirring
især ikke i sådan et forum som dette;)))

Så Helle lær af det, tænk dine tanker, vent med at lufte dem, brug evt. en
veninde eller anden til at plage livet af;))) det gør jeg!!!

Virkeligheden er nemlig vi er MANGE som gør som Helle, bare ikke lige i
"sendeflagen"!

Iben

Fra : Christina Kausmally

Dato : 05-12-02 13:48

Hej igen,
nu vil jeg tillade mig at besvare Helle, da hun (som jeg lidt havde
regnet med)misforstår min mening med mit indlæg.

> [...]
> derefter mco og at nfo er helt udelukket! Derfor ringede jeg til dig da jeg

Selvfølgelig kan min mening og holdning til ting ændres. Men fortæl
mig, Helle... Hvordan i alverden skulle jeg vide, at du lige pludselig
har ændret mening, og fundet ud af, at en Birma er højest på din
liste, når dine indlæg netop har båret præg af, at du var meget i
tvivl???? Her taler vi jo om, at din mening har ændret sig i løbet af
meget få dage.

> [...]
> snakker du om? du er en af dem som er god til at sætte rygter i gang hva? og

Ok, jeg må indrømme, at denne har jeg glædet mig til.
Du har ret, Helle... Du ringede "sq" ikke (til mig) og knaldede røret
på. Men til min mor, som også er opdrætter af hellig birma.
Du ringer til hende, men hun har desværre ikke mulighed for at sælge
dig den ønskede killing. Samtalen afsluttes, og der går et øjeblik,
hvorefter telefonen ringer igen. Min mor kan med det samme se, at det
er Helle's nummer der igen dukker op i nummerviseren. Hun tager
telefonen og præsenterer sig, hvorefter du siger "ja hej, det
er..."tavshed et øjeblik, hvorefter røret bliver lagt på. Jeg må
indrømme, at den har vi grint lidt af... Det sker meget sjælendt nu om
dage, at folk bare smider på, da de fleste kan se, hvem der ringer...
Og hvis det ikke var dig, så må det have været din kæreste.(men det er
en diskussion I selv må tage)
Så jeg er ked af Helle, at jeg i første omgang ikke præciserede hvem
du havde haft ringet til. Nu var det så lige min mor, derfor ved jeg
det... Og da du også har mailet min mor, i din søgen efter en killing,
......tjah, så føles det lidt som om du ikke har helt styr på, hvem du
har kontaktet, og hvem du ikke har.

> ------ hvis jeg er så sød og har et godt hjem hvad er problemet så?---------

Jeg gentager, ..og at Emil har et godt hjem..Problemet er, Helle, at
da vi talte sammen, følte jeg ikke at du havde det rette hjem til min
lille killing.

> [...]
> nok skal sørge for at få sladderen ud i samfundet - jeg må sige jeg opgiver,

Jamen altså da....
Hvorfra får du, at folk har "grimme tanker" om dig? Dette er et åbent
forum. Og man er tvunget til at tage "det sure med det søde", når man
ytrer sig her. Sådan er det bare. Du kan ikke forvente, at alle
mennesker herinde, giver dig ret i alt, og klapper dig på hovedet og
kommer med trøstende ord.
Og det skal siges, at hvis du agter at starte opdræt, så vil der komme
mere af samme skuffe. Man lærer ofte på den hårde måde. Der vil ikke
blive taget så meget hensyn til dig, som der er blevet i denne NG. Det
føler du måske ikke selv, men tro mig, det er der.

Nu vil jeg afslutte mit indlæg med at sige til dig Helle, at NEJ det
er ikke mig der render med sladder i Birma-kredse. Og hvis du havde
læst mit første indlæg stille og roligt, ville du også have opdaget
det.
Men i denne NG opstod lige pludselig en stemning af ...de
Birma-opdrættere, de er vist nogle værre nogle der skaber ondsindet
sladder... Og derfor tog jeg mig tid til, at fortælle dig, at det ikke
var fordi jeg havde lyttet til sladder, at du blev afvist her, men af
andre grunde, som jeg har oplyst en gang.
Jeg er sikker på, at under andre omstændigheder, ville jeg ikke have
afvist dig i telefonen så hurtigt. Du må gerne sige at jeg
"overfusede" dig i tlf'en den dag, hvis du har det bedst sådan. Jeg
ville bare ikke spilde din tid, og give dig falske forhåbninger, som
du så absolut har fået andre steder. Og derfor gav jeg dig samme
begrundelse, som jeg har givet her. Og den var den rette på det
tidspunkt. Og jeg giver ikke alle en begrundelse i telefonen, hvis de
bliver afvist, men jeg følte i dit tilfælde, at du havde krav på at
vide at nogle af os Birma-opdrættere også er på denne NG, og man kan
blive afvist pga sine indlæg.
Dette skal ikke misforstås som et angreb på din person, Helle. Men som
en forklaring. (der i øjeblikket, bliver besværliggjort af en 4 mdr
gammel, højtspindende herre, der kræver opmærksomhed nu, så det vil
jeg give ham)

En sidste hilsen, til Helle. Hvis/når du engang i fremtiden beslutter
dig helt og holdent for, at det skal være en Birma(han/hun, kæl,
udstill. el avl)er du velkommen til at kontakte mig igen. Evt bare for
et besøg.
Men som sagt, giv det lidt tid. Og nyd i mellemtiden din lille Emil.

MVH
Christina Kausmally

Fra : Helle

Dato : 05-12-02 14:13

Christina...jeg forstår din tvivl om mig - fint med det.

MEN jeg har sq ikke ringet til din mor og knaldet røret på! Nu må du/I holde
op! Ja jeg ringede til din mor og hørte om hun havde killing der var mulig
at købe, det havde hun ikke. Færdig med det! Vores telefon har en løs
forbindelse som nogen gange gør, at når vi lægger på, så tror den at den
skal ringe op til det nummer man lige har ringet til og talt med - det er en
trådløs billig møgtelefon. Derfor. Jeg har IKKE ringet til din mor på den
måde du fremlægger det og dum er jeg ikke vel? stort set alle har
nummerviser. Og nej, min kæreste har heller ikke ringet.
Det er muligt jeg er kommet til at skrive en email til din mor efter jeg har
talt med hende i telefonen - det beklager jeg mange gange. Men nu er det
ikke altid til at se ud fra en email adresse hvilket telefonnummer der
ligger bag vel?
Jeg bliver sq gal når du fremlægger det som om jeg har gjort det på den måde
for det har jeg bestemt ikke!!

Det er fint du tilbyder at jeg kan komme og kigge engang ud i fremtiden men
jeg vil jo stadig har båret præg på din mening om mig og omvendt. Det var
ikke min mening at skabe al den splid her men gal det bliver jeg godt nok
når der ryger beskyldninger på mig som den omkring din mor.

Jeg beklager at jeg misforstod dine første indlæg..

Helle

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 05-12-02 21:11

On 5 Dec 2002 04:47:52 -0800, thamis@mail.tele.dk (Christina
Kausmally) wrote:

> [...]
>dage, at folk bare smider på, da de fleste kan se, hvem der ringer...
>Og hvis det ikke var dig, så må det have været din kæreste.(men det er

   Jeg vil altså lige påpege at jeg fx. nogle gange når jeg
ringer forkert bare siger - øh - hej! og så lægger på. Ovenstående
påbegyndte sætning lyder for mig lidt som om Helle har haft en liste
og så ved en fejl er kommet til at ringe til din mor to gange. Det
_kan_ ske og har ikke så meget med "ikke at have styr på tingene" som
det kan have med et øjebliks tanketorsk at gøre ....
   Grunden til at jeg om man så må sige forsvarer Helle lidt er
at jeg oplever at hun blir talt knapt så pænt til fordi hun ikke
formulerer sig korrekt. _Det_ bryder jeg mig under ingen
omstændigheder om.

Fra : Helle

Dato : 04-12-02 21:43

Hej allesammen.

Jeg synes denne tråd er gået for vidt - synes vi stopper her inden vi slår
hinanden helt ihjel
Jeg og andre ville bare gøre opmærksom på at rygterne ikke taler sandt - vi
er, i denne tråd, kommet ud på et sidespor som er for langt ude. Lad os
stoppe her og glemme det hele.

MVH Helle

Fra : DK Sacala´s Norske S~

Dato : 05-12-02 15:24

Hej Helle

Du har jo tit selv været med til at starte en debat, men springe så fra når
der bliver hedt.

> Jeg synes denne tråd er gået for vidt - synes vi stopper her inden vi slår
> hinanden helt ihjel

Hej Helle

Du forundre mig mere og mere.

[...]

Hvis det er din indstilling at maincoon er kun er næst bedst så lad være,
det er katten ikke tjent med.
Ville selv ikke sælge til en som ser racen som næst bedst.

[...]

Passer jo ikke først var det jo også NFO som du ville have, og dengang var
den jo nr. 1
D skrev jo enda at det var NFO og MCO og ike Birma du var interesseret i ?

Blev ærlig talt lidt vred da jeg jo gerne ville have hjulpet med at finde en
mis, såfremt du var seriøst, men tvivler på dig efter hånden, desværre.

Du springer stadig fra det ene til det andet.

Nu siger jeg så min mening så må det briste eller bære.
Jeg har siddet og kigget dine indlæg igennem og kan frygte du ender med en
birma hun (eller anden semi) som du avler videre på med Emil.

Grunden til jeg måske sidder med det i hovedt er at du gerne ville vide mere
ang. papir på Emil, okay for mig.
Så ville du avle/så ville du ikke ?
Så kunne papirer være lige meget

Du har stadig ikke opfattet at grunden til folk finder dig naiv er at du
springer rundt som en lille hund der våd, og vil det ene og vil det andet.

Så ville du have en semilanghår evt. u.papir, jamen hvis du gerne vil have
en killing til Emil så kør på et kattehjem der er nok der venter, godt nok
ikke de er semi, og skal/er neutraliseret.

Ja undskyld mit indlæg, men det er hvad tanker jeg sidder tilbage med.

MVH
Gitte

Fra : Helle

Dato : 05-12-02 15:33

Jeg beklager at jeg har sprunget rundt. Jeg finder selv ud af hvad jeg vil
uden hjælp fra denne gruppe.

EN MEGET VIGTIG TING:

Det har ALDRIG nogensinde været min hensigt at avle på Emil - ALDRIG! Så det
vil jeg ikke mistænkes for.
Grunden til jeg spurgte efter papire på ham, var fordi det kræver stamtavle
at gå på udstilling og det har han ikke. Det var såmænd kun derfor. Og så
ville det være rart at vide lidt om hans baggrund.
Jeg mener ikke at mco er den næstebedste på den måde som det desværre er
blevet opfattet.Sorry, jeg kan vidst ikke rigtig finde ud af at udtrykke mig
klart. Hmmm, det jeg mener og hele tiden har ment, er at jeg kan lide birma
og mco.
Jeg springer ikke fra fordi det bliver for hedt - nej jeg siger bare at jeg
synes vi stopper her fordi det er gået for vidt og virker mere som en krig
og mundhukkeri i stedet for en reel og seriøs og fornuftig debat.

Helle

Fra : DK Sacala´s Norske S~

Dato : 05-12-02 17:17

Okay Helle

Som sagt var det også bare nogle tanker jeg havde mig, som jeg nu har fået
afkræftet. tak for det *S*

MVH
Gitte

Fra : Helle

Dato : 05-12-02 17:37

> Okay Helle
>
> Som sagt var det også bare nogle tanker jeg havde mig, som jeg nu har fået
> [...]

Hej Gitte.

Helt i orden - alt vel

Kærlig hilsen Helle

Fra : Helle Andersen

Dato : 06-12-02 02:50

> [...]

> synes vi stopper her fordi det er gået for vidt og virker mere som en krig
> og mundhukkeri i stedet for en reel og seriøs og fornuftig debat.

Men Helle jeg tror, at det ville hjælpe på tonen i debatten, hvis du svarede
lidt oftere på de mere pæne indlæg i debatten, i stedet for meget ofte kun
at svare på de indlæg, hvor du føler, at du bliver angrebet, for så kommer
de indlæg til at "fylde mere" i debatten.

Jeg skal selvfølgelig ikke blande mig i, hvad du skal svare
på eller ikke skal svare på - det er blot et lille tip

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Birgitte

Dato : 05-12-02 17:33

Jeg må sige, at jeg overhovedet ikke kan følge med rygter/mundhuggeri....
Jeg ved, at jeg på et tidspunkt, skrev til Helle privat ang. en halv norsk
skovkat halv perser, for at hjælpe Emil med at få en legekammerat.
Helle takkede pænt nej, da hun ikke kunne lide perser.
Jeg prøvede også via NG at skrive til Helle eng. en MCO killing efter en af
mine hanner, men den var ikke til avl, så det gik heller ikke.
Tror efterhånden ikke på, at nogen her i NG kan hjælpe med at skaffe en
killing, tror faktisk at Helle selv må gøre en ekstra insats nu.
Men derimod er jeg ret sikker på, at når Helle har fundet den helt rigtige
killing, og den er flyttet hjem til hende og Emil,- ja så står alle parate
med rådgivning igen.
Noget der faktisk har undret mig, er der ikke mange andre end Helle der får
så stor respons på hende indlæg, og det har hver gang umundet i ordkløveri
og peditesser.
Jeg er heller ikke god til at formulere mig skriftlig, som måske også er
Helles problem, men jeg må sige, at jeg ikke helt forstår den hetz der har
været omkring Helle's person.
Missetanker Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Helle

Dato : 05-12-02 17:40

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> wrote in message
> [...]
> Helles problem, men jeg må sige, at jeg ikke helt forstår den hetz der har

Hej Birgitte.
Ja det er kørt for langt ud og jeg synes derfor det skal stoppe - hvor der
den hyggelige tone blevet af? Ja du har ret, jeg er måske ikke god til at
formulerer mig skriftligt, specielt ikke når jeg først er blevet godt gal i
skralden som har været tilfældet her den seneste tid. Ja du tilbød mig en
perser men dem bryder jeg mig ikke om og ja du tilbød mig en mco killing på
det tidspunkt hvor jeg var sikker på, at jeg ville avle....jeg tror jeg
klarer det sidste vej selv og selv finder ud af hvad jeg vil - jeg vil lade
Jer alle vide hvis der kommer en ny kat i vores hjem. Jeg bliver mere
forvirret end afklaret af alt det her.
Du har ret Birgitte, jeg må selv klare resten

Kærlig hilsen Helle

Fra : Helle

Dato : 05-12-02 17:40

Fra : Birgitte

Dato : 05-12-02 18:13

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ved, at jeg på et tidspunkt, skrev til Helle privat ang. en halv norsk
> skovkat halv perser, for at hjælpe Emil med at få en legekammerat.
> Helle takkede pænt nej, da hun ikke kunne lide perser.

ovsa,- ja der kan man bare se, det er altså ikke mig der har lavet en mixer,
men en bekendt af mig, bare for ikke der bliver sat rygter igang om at jeg
laver UPS'er
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Ann K.

Dato : 06-12-02 00:09

Hej Christina.

> [...]
>var fordi jeg havde lyttet til sladder, at du blev afvist her, men af
>andre grunde, som jeg har oplyst en gang.

Hæ - det var vist mig
Jeg må først indrømme at jeg ikke kender hverken til opdrættere af
hellig birma eller Helle som person... Katteracen fordi den ikke
interesserer mig særligt *ss* og Helle fordi jeg ikke er på icq eller
har mødt hende andre steder end her i ng, hvor jeg heller ikke har haft
noget særligt "forhold" til hende...
Dét jeg reagerede udfra var altså alene Helle's udtalelser om at der hos
opdrættere gik rygter om at hun ikke var en god katteejer...
Hvis _nogen_ overhovedet lavede rygter om mig (ligegyldigt om hvad!)
ville min reaktion være fuldkommen som beskrevet... en direkte trussel
om et sagsanlæg for bagvaskelse og æreskrænkelse... Jeg vil simpelthen
ikke finde mig i at "folk" snakkede bag ryggen på mig!
(Heldigvis er jeg blevet voksen... som teen-ager tæskede jeg en noget
ældre dreng, fordi han satte et meget ubehageligt rygte igang om mig...
rygtet var absolut usandt og han blev godt og grundigt til grin "tævet
af en PIGE" ))

Men jeg ved da at der indenfor opdrættere af en hvilken som helst race
foregår en del snak... også om købere og andre opdrættere... det er
altså ikke kun opdrættere af hellig birma, som vogter over hvem de
sælger til Sladder og snakken går indenfor alle racer eller for den
sags skyld indenfor enhver form for opdræt (kender også til det indenfor
hundeopdræt)... Og det er lige det jeg ikke bryder mig om....
Jeg er selv et fjols til sladder - glemmer som regel alt det saftige
- og holder mig derfor til at danne mig min egen mening om mennesker
(eller om deres opdræt)...
Derfor også min svar til Helle om at håbe på at hun en dag kom ud for en
opdrætter der ikke hørte på rygter, men i stedet ville danne sig sin
egen mening....

> [...]
>dig helt og holdent for, at det skal være en Birma(han/hun, kæl,
>udstill. el avl)er du velkommen til at kontakte mig igen. Evt bare for

Sikke et flot tilbud!!! Håber da at Helle vil tage imod det....
Især, hvis hun virklig vil gå videre med sine planer om på et tidspunkt
selv at ville opdrætte.... Det er imo langt at foretrække at have en
erfaren "gammel rotte" i ryggen, når man kaster sig ud i noget så
hamrende usikkert som opdræt

Mvh Ann