Tamduer til hundetræning søges
Fra : JSC

Dato : 03-12-02 14:04

Hej Gruppe

Hvor køber man tamduer til apporteringstræning (på Sjælland/Københavns
området). Der er kun tale om 2-4 stk. så det er ikke den store mængde.

Mvh.
Jørgen

Fra : Therese

Dato : 03-12-02 15:53

Øhhh ren nysgerrighed... Hvordan bruger man dem? Er det levende duer?

Hilsen Therese

Fra : JSC

Dato : 03-12-02 16:23

"Therese" <8758@b.iha.dk> skrev i en meddelelse
> Øhhh ren nysgerrighed... Hvordan bruger man dem? Er det levende duer?

Hvis man brugte dem levende ville man nok få alverdens dyreværns folk på
nakken.

De bruges på samme vis som en dummy, for at hunden vendes til at finde vildt
og tage det i munden. Da det er noget anderledes end en dummy.

Man bruger dem kolde/let frosne (så de kan genbruges). Fordelene ved tamduer
skulle være: Fjerene er holdbare og dermed kan de bruges mange gange. Lugten
er ikke særlig kraftig, så hvis hundene kan finde dem så går det lettere med
varm vildt....Størrelsen skulle også være en fordel ved træning af unghunde.

Sjovt nok som jæger har jeg lettere ved at skaffe ænder og fasaner osv...

Mvh.
Jørgen

Fra : Therese

Dato : 03-12-02 16:37

> Hvis man brugte dem levende ville man nok få alverdens dyreværns folk på
> nakken.

Så er jeg rolig igen

Fra : Battlefield´s

Dato : 03-12-02 16:39

Hej
En mulighed er at spørge den lokale brevdueforening. Du kan finde deres
adresse i tlf.bogen under foreninger ( ihvert fald i min lokalbog). Måske
kan en søgning på www.google.com give resultater?
Endelig kan du spørge din regionsledelse hvis du er medlem af Dansk
Retriever Klub).
Jeg tror også at jeg har set annoncer i vores jagtblad.
Held og lykke med projektet (og træningen)
Hilsen Vibeke