Scrolling Text ???
Fra : Gitte Brinck

Dato : 03-12-02 13:46

Jeg skal til at lave en scroll funktion til min tekst.

Er der nogen der har en nem opskrift, en tutorial til det?
Jeg aner ikke om det er nemt eller kompliceret at lave en scroll
funktion, så jeg håber meget på hjælp.....

(Jeg arbejder i Dreamweaver, hvis det har noget at sige)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Gitte Brinck

Dato : 03-12-02 13:55

Jeg glemte at sige at jeg gerne vil have min Scrolling Tekst i en
"table" og ikke i en "layer".
Er det muligt?

Fra : jopa

Dato : 03-12-02 14:11

Gitte Brinck wrote:
> Er der nogen der har en nem opskrift, en tutorial til det?
> Jeg aner ikke om det er nemt eller kompliceret at lave en scroll
> funktion, så jeg håber meget på hjælp.....

Du kan bruge <iframe> eller noget Javascript (DHTML)

Denne henter et eksternt dok ind i iframe
<iframe src="iframe_dokument.htm" width="400" height="400"
   scrolling="auto" frameborder="1">
</iframe>
Eller denne
Dit CSS
<STYLE type="text/css">
..Scroll { position: absolute;
top: 10px;
left: 140px;
width: 40%;
height: 170px;
overflow : auto;
}
</STYLE>
I din <body>

<DIV class="Scroll">.Din tekst DinDin Din Din DinDinDin DinDin tekst
indsættes herDin tekst indsættes herDin tekst indsættes herDin tekst indsæt
tekst indsættes indsættes herDin tekst indsættes herDin tekst indsættes
herDin tekst indsættes herDin tekst indsættes her</DIV>
</BODY>
</HTML>

> (Jeg arbejder i Dreamweaver, hvis det har noget at sige)

Det er jo desværre dit problem
--

jopa
www.johns-web.dk

Fra : rasmus carlsen

Dato : 03-12-02 14:50

> Det er jo desværre dit problem

- enig. Jeg brugte det også (og det sådan set et udemærket sted at starte) -
men så sagde en begavet mand, at faktisk
ikke er svært at håndkode. Så anskaffede jeg mig html-kit (det er gratis) og
det har været et fornøjeligt bekendskab ...Prøv det, prøv det!

ras

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 03-12-02 20:38

rasmus carlsen wrote:

> [...]
> ikke er svært at håndkode. Så anskaffede jeg mig html-kit (det er gratis) og
> det har været et fornøjeligt bekendskab ...Prøv det, prøv det!

Ja, Emacs er vores ven

--
/kenne
Teori er når vi har forstået alting, men intet virker.